Kan er mij iemand vlug vertellen of je op een Mac Mini (probleemloos) Windows XP kunt installeren?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
XP on Mac Mini
Collapse
X
-
-
Re: XP on Mac Mini
heeft die een intel processor? dan ja.
mm
-
Het hangt er van af of het een PPC- of Intel-model is. Op een Mini met Intelprocessor is het wel mogelijk om Windows te draaien, op een PPC niet.
Comment
-
bij de specificaties misschien?
of allicht het "bouwjaar/maand".
mm
Comment
-
-
een stomme vraag misschien:
waarom zou je er XP op willen draaien?
mm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk berichtWaar kan ik dat zien?
Processor: 2,4GHz Intel Core 2 Duo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk berichteen stomme vraag misschien:
waarom zou je er XP op willen draaien?
mm
Mac staat weggeborgen in een kast en moet vanuit een Windows Network via VNC door de receptioniste overgenomen worden.
Daar beginnen de problemen al, keyboard mappings moeten aangepast worden om in de VNC sessie azerty te kunnen gebruiken. Presentaties moeten vaak worden aangepast en dit is nogal omslachtig.
Indien XP erop staat kan er gemakkelijk via RDP een connectie gemaakt worden en kunnen ze de presentatie relatief eenvoudig reeds voorbereiden en klaarzetten op een networkshare.ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk berichtWordt nu gebruikt om de TV aan te sturen (op 't werk) daarop draait een presentatie die het bedrijf voorstelt of bezoekers verwelkomt.
Mac staat weggeborgen in een kast en moet vanuit een Windows Network via VNC door de receptioniste overgenomen worden.
Daar beginnen de problemen al, keyboard mappings moeten aangepast worden om in de VNC sessie azerty te kunnen gebruiken. Presentaties moeten vaak worden aangepast en dit is nogal omslachtig.
Comment
-
Men neme de mac mini
men zet hem op zijn kop
aan de achterzijnde onderaan kan men de specificaties lezen samen met het serienr.
Als de mac aanstaat, neem de muis, klik op ket appleicoontje links boven in de menu balk
kliken sleep naar beneden stop op de eerste lijn (over deze mac) en een venstertje zal je inlichten over het processor type.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk berichtMen neme de mac mini
men zet hem op zijn kop aan de achterzijnde onderaan kan men de specificaties lezen
Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk berichtboven in de menu balk
kliken sleep naar beneden ...
Just kiddin'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk berichtDus zou je die beter gewoon laten staan en bovenaan aflezen?
bedankt voor de uitleg krisdg maar ik weet niet wat 'kliken' is... kan je die iets beter uitleggen aub?
Just kiddin'
Sommige posters lopen over van de computerkennis maar slagen er niet in een etiketje te lezen.
de extra k heb ik achtergehouden om de strom van info wat minder zwaar te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk berichtMen neme de mac mini
men zet hem op zijn kop
aan de achterzijnde onderaan kan men de specificaties lezen samen met het serienr.
Als de mac aanstaat, neem de muis, klik op ket appleicoontje links boven in de menu balk
kliken sleep naar beneden stop op de eerste lijn (over deze mac) en een venstertje zal je inlichten over het processor type.
Zal voor maandag zijn dan..ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Comment
-
als het effectief een intel is, kun je er een gewone PC van maken.
of je kunt ook via "VirtualBox" (freeware) XP draaien voor wanneer het nodig is.
(zo werk ik momenteel, maar ik denk dat ik de laatste 2 maand geen één keer
op XP geweest ben )
mm
Comment
Comment