Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dringende DVD-RW vraag...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dringende DVD-RW vraag...

Damn, ik krijg hier net een mailtje van een collega binnen.

Ze had mij gevraag om een kopietje van een DVD te maken en gaf mij vandaag een DVD+RW mee.

Nu krijg ik net een mailtje waarin ze me verwittigd, dat de DVD NIET leeg was.....
    ( zij dacht van wel...)

Copy is gemaakt met DVD SHRINK

Bestaat er nog een mogelijkheid om de oorspronkelijke data te recoveren ???
    Nu wat ik raar vind, is dat DVD SHRINK geen melding gaf dat de DVD beschreven was.

Wist DVDSHRINK automatisch een DVDRW alvorens te gaan schrijven ???
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Dringende DVD-RW vraag...

als de originele data volledig overschreven is, dan vrees ik het ergste...
    en dit zal wel het geval zijn aangezien dvdschrink tot net 4.7GB comprimeert

maar ja, jou treft niet echt schuld imho
    5DmkIII en wat glas

Comment

Re: Dringende DVD-RW vraag...

idd, overschreven data recoveren is een verloren zaak (zelfs voor de pro's volgens mij)

indien je maar een deel van de schijfruimte gebruikt met de nieuwe data bestaat er kans dat je gedeeltelijk kan recoveren... echter bij het schrijven begint een brander doorgaans aan't midden van een schijfje...

dus als je 1gb oude data op de dvd had staan, en deze 'wist' en overschrijft met 1.1gb data, dan zal deze 99% zeker de oude data volledig overschreven hebben...

Heb je 4gb oude data na het wissen overschreven met 1gb nieuwe, dan kan je in theorie misschien nog 3gb redden...
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Working...
      X