Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dringend vliegtuigvraagje!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dringend vliegtuigvraagje!

Binnenkort vertrek ik voor een paar dagen met het vliegtuig.
    Ik wil graag mijn laptop en fotomateriaal meenemen.

Mag ik als handbagage mijn rugzak met fotospullen meenemen én mijn laptoptas?
    De laptop is 17" en past niet in mijn fototas.
    Is het veilig om met het toestel rond mijn nek en de lenzen in de gewone valies?

Grtz,

Lennert

Re: Dringend vliegtuigvraagje!

Dat hangt helemaal van de maatschappij af en helemaal los daarvan van de gemoedstoestand van het cabinepersoneel. Vaak mag je maar 1 stuks handbagage meenemen, soms zijn ze streng, andere keren helemaal niet.

Lenzen in de bagageruimte zou ik nooit doen, zeker niet naar de US.

Comment

Veel maatschappijen hebben de regel dat er 1 stuk handbagage mee mag EN een laptoptas (KLM, Lufthansa zeker). Verder is het inderdaad soms willekeur maar ik reis bijna uitsluitend met 2 stuks handbagage (behalve bij een Easyjet en Ryanair) en heb amper tot geen problemen (heb wel verschillende frequent traveller cards).

Comment

Lennert - hangt idd van de maatschappij af. Let ook op bij aansluitende vluchten met verschillende carriers.

Check best eens op hun websites, daar vind je dat zeker terug.
        Laptop, body en lenzen hou ik trouwens steeds in handbagage.

btw- Lowepro heeft een tas waar ook een laptop inkan, naam ontsnapt mij even.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjillie Bekijk bericht
          btw- Lowepro heeft een tas waar ook een laptop inkan, naam ontsnapt mij even.
          Computrek. Die heb ik maar die is eigenlijk weer veeeel te groot voor overheadbakken (niet per se voor de bakken, zeker niet intercontinentaal, maar wel volgens de max. afmetingen van de maatschappijen waarmee ik vlieg). Niettemin nooit problemen gehad.

Comment

Het is vliegtuigmaatschappij Lufthansa.
            Op de site is het niet zo duidelijk geschreven.
            De 5D+70-200 doe ik rond mijn nek. In mijn laptoptas stop ik de 50/1.8 en 85/1.8.
            De 28-75 in de valies dan maar

PS: in mijn fototas past mijn laptop niet. Die is gemaakt voor 15" laptops, maar mijn laptop is 17".

Comment

als je met redelijk nieuw materiaal reist buiten de EU landen
              dan zou ik wel een copy van de faktuur meenemen, soms doen de douane vervelend als je terug voet aan grond zet hier in belgen land

Comment

check deze eens even

Before your next Lufthansa flight, be sure to visit our baggage guide to answer some of the most commonly asked questions.

(ff geen tijd om het zelf te lezen )

Comment

De regels worden inderdaad nogal wispelturig toegepast. Vorig jaar met BMI naar Edinburgh gevlogen en in de heenreis mocht ik mijn laptop en handbagage gewoon bijhouden. De laptop moest eigelijk onder mijn zetel, maar dat ging niet. Dan maar half en half aan mijn voeten gezet en geen opmerkingen gekregen. Bij de vlucht terug deden ze lastig omdat ik 2 stuks had en moest er 1 vd 2 in het ruim (zonder meerkost echter). Mijn fotomateriaal zat in een trolley, maar ik heb mijn laptop bij mij gehouden, omdat laptops nog iets fragieler zijn dan goed ingepakt fotomateriaal (in een tas, omwikkeld met kledij, in een koffer ) En de gegevens op mijn laptop waren nog nét iets belangrijker dan mijn fotomateriaal (o.a. een nog in te dienen thesis en een hoop data)

Goeie reis gewenst trouwens

Comment

Het is goed gekomen hoor.
                    Op hoop van zegen met (grote) rugzak én laptoptas naar check-in gegaan.
                    Het was 'ok' omdat de laptop niet telde als handbagage
                    Hopelijk doen ze niet vervelend op de weg terug..
                    Tanti saluti da Bologna

Comment

Working...
                    X