Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paypal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• paypal

hallo iedereen,

als ik het goed begrijp, is het een soort zichtrekening die dient om veilig transacties te doen naar andere paypal rekeningen.
    Bij een bank zijn daar kosten aan verbonden paypal amper! of mis ik iets?

- geld storten op de rekening: gratis
    - geld van paypal naar eigen rekening: gratis indien boven 100€ anders 1€

hoe zit het met transactie kosten en eventuele wisselkoersen?
    ik veronderstel dat dit toch kosten met zich meebrengt.

overweeg om een account te starten omdat het me veiliger lijkt dan visa en dereglijke.

graag wat info aub
    en eventueel hoe jullie dit gebruiken!
    en geen belachelijk zever aub.

dank bij voorbaat
    david
    nikon stuff

Re: paypal

Geruime tijd heb ik al een paypal rekening, hoofdzakelijk om te kopen en te verkopen op eBay. Er zijn een aantal zaken die je heel goed moet weten :
    - wanneer er geld op je paypal rekening staat en je wilt dat overschrijven op je zichtrekening moet er minstens 100 € op staan of je moet betalen.
    - de winst van paypal zit hem in de commissie die ze aanrekenen wanneer iemand iets koopt van jou en hij/zij betaalt via paypal.
    - de wisselkoersen zijn correct
    - een account via paypal is gerelateerd met een creditkaart (kopen via paypal wordt afgerekend via je creditkaart).
    - zij zijn wel correct ! Nog deze week had ik het volgende aan de hand : ik had vorig jaar een programma gekocht via het internet en dit had ik betaald via paypal. Na het verstrijken van één jaar had de firma mij een bedrag aangerekend via paypal. Ik was daar niet mee akkoord. Na een klacht van mij bij paypal hebben ze dat binnen de 48 uur terug op mijn rekening gezet !
    - paypal is eigendom van eBay, dus strenge veiligheidsmaatregelen gegarandeerd.
    - Tot hiertoe ben ik tevreden van mijn account.

Comment

Ik gebruik ook paypal voor aankopen via internet (ebay, dealextreme, ...).
      Voor de koper zijn er geen extra kosten aan verbonden.
      Eenmaal een account gebeurt betalen gewoon met een gebruikersnaam en paswoord, dus eenvoudig en snel.
      Nooit problemen mee gehad, dus ik zie geen reden om het niet te doen.
      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Een alternatief voor PayPal is een virtuele Visa of Mastercard kaart via CitiBank.
        Ik kan op PC een tijdelijk kaartnummer genereren, in principe 2 maand geldig, en daar een bepaalde limiet opzetten. Je kan die limiet daarna enkel gebruiken voor betalingen aan dezelfde handelaar als die waar je de eerste betaling doet. (eerste veiligheid)
        In de praktijk maak ik zo'n kaartnummer aan, doe de betaling, en onmiddelijk daarna vernietig ik die virtuele kaart. Schijnt mij in elk geval superveilig.
        De afrekening van die uitgaven gebeurt via dezelfde weg als je uitgaven met je "fysische" creditkaart.
        Voordeel van Citibank is dat je creditkaart daar tot nu toe gratis is.
        Hun zichtrekening ook, maar dan moet je wel een "portefeuille" van 10000 euro bij hen aanhouden. Anders is die rekening peperduur: 9 euro per maand.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

En ik gebruik Paypal ZONDER een kredietkaart
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ik kan op PC een tijdelijk kaartnummer genereren, in principe 2 maand geldig, en daar een bepaalde limiet opzetten. Je kan die limiet daarna enkel gebruiken voor betalingen aan dezelfde handelaar als die waar je de eerste betaling doet. (eerste veiligheid)
            In de praktijk maak ik zo'n kaartnummer aan, doe de betaling, en onmiddelijk daarna vernietig ik die virtuele kaart. Schijnt mij in elk geval superveilig.
            En op een keer kan je geen extra kaartnummer aan je paypall account toevoegen. Ik dacht dat het beperkt is tot een 10tal.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Heb ook goede ervaringen met Paypal. Eens een grote aankoop gedaan en betaald met Paypal in combinatie met visa. Kreeg eerst telefoontje (in't Engels) om te vragen of deze betaling van mij correct was (betaalde aan emailadres).
              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
              Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
                Ik gebruik ook paypal voor aankopen via internet (ebay, dealextreme, ...).
                Voor de koper zijn er geen extra kosten aan verbonden.
                Eenmaal een account gebeurt betalen gewoon met een gebruikersnaam en paswoord, dus eenvoudig en snel.
                Nooit problemen mee gehad, dus ik zie geen reden om het niet te doen.
                Ik heb ook al een paar bestellingen gedaan bij dealextreme, betaald via Paypal (met de visa-kaart), en heb er ook geen problemen mee gehad.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  En op een keer kan je geen extra kaartnummer aan je paypall account toevoegen. Ik dacht dat het beperkt is tot een 10tal.
                  Ik heb nog GEEN Paypal account, ik gebruik dus rechtsreeks die virtuele Mastercard.
                  Ik had mijn post ook voor die mensen geschreven die misschien geen zin hebben om een paypal account te openen.

En ik laat geen enkel virtueel kaartnummer openstaan, ik vernietig ze onmiddellijk na elke betaling, da's juist de grote veiligheid van dat systeem.

En ik heb helemeel niks tegen paypal hoor, trouwens mijn zoon werkt er veel mee.
                  Ik wou gewoon een superveilig alternatief melden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ik heb nog GEEN Paypal account, ik gebruik dus rechtsreeks die virtuele Mastercard.
                    Ik had mijn post ook voor die mensen geschreven die misschien geen zin hebben om een paypal account te openen.

En ik laat geen enkel virtueel kaartnummer openstaan, ik vernietig ze onmiddellijk na elke betaling, da's juist de grote veiligheid van dat systeem.

En ik heb helemeel niks tegen paypal hoor, trouwens mijn zoon werkt er veel mee.
                    Ik gebruik ook vaak een citi-internetnummer, maar er zijn heel wat sites die enkel Visa via Paypal aanvaarden. Dan hang ik aan mijn Paypal account zo'n virtueel nummer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      En ik gebruik Paypal ZONDER een kredietkaart
                      Leg uit ? .. ik heb ook geen credit card maar af en toe wil ik wel eens iets kopen op internet en daar zie ik dus vanaf wegens geen betaalmogelijkheid ... natuurlijk mis ik alle essentiele begininformatie ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Leg uit ? .. ik heb ook geen credit card maar af en toe wil ik wel eens iets kopen op internet en daar zie ik dus vanaf wegens geen betaalmogelijkheid ... natuurlijk mis ik alle essentiele begininformatie ...
                        Heeft u geen creditcard of wil u deze liever niet online gebruiken?
                        Geen probleem: u heeft geen creditcard nodig wanneer u geld stort van uw bankrekening op uw PayPal-rekening.
                        Hier kan je wat meer info vinden: klik.
                        Mvg Tim

Comment

Dank je Tim ... bookmarked

Comment

Ik ben aan het denken om paypal te gebruiken om foto's en misschien nog wat ander spul dat ik maak (en neen, geen drugs od) te verkopen. Hoe veilig/realistisch is dat?
                            Ik heb er geen ervaring mee, maar dat zonder visa zie ik wel zitten aangezien ik dat niet heb. Als ik dan veel verkoop (voorlopig nog wishfull thinking), kan ik dus vanaf 100 euro afhalen, of aankopen doen via paypal.

Ik moet zelf de handleiding ed van paypal nog eens goed nalezen, maar ik veronderstel dat er hier mensen zijn met ervaring?
                            hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Helaas heeft Citibank het nodig geoordeeld ommet het systeem met de virtuele Visakaart te stoppen. Het is nu met één of andere code, zal ook wel veilig zijn, maar zeker niet veiliger dan het oude systeem.

Comment

Working...
                              X