Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paypal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: paypal

een minpunt wil ik toch wel vermelden.
    Bij een probleem geeft paypal bijna altijd het geld terug aan de koper ofwel moet je echt een bewijs kunnnen voorleggen (vb: koper zegt dat hij zijn pakje niet ontvangen heeft, als jij geen bewijs van de post hebt dan ben je je geld kwijt...)
    Het gebeurd erg weinig maar voor die reden gebruik ik bij bedragen >100 (als ik iets verkoop) liever een andere manier dan PAypal....
    Voor de rest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      hallo iedereen,

als ik het goed begrijp, is het een soort zichtrekening die dient om veilig transacties te doen naar andere paypal rekeningen.
      Bij een bank zijn daar kosten aan verbonden paypal amper! of mis ik iets?

david
      Daar kies je zelf voor hé. Bij de "goktenten", pardon grootbanken zal dat wel zo zijn.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

eindelijk wat tijd gehad, maar ik zit nog met een vraag.
        In de voorwaarden staan 3 soorten rekeningen.
        De eerste kan je enkel mee betalen, de andere 2 (premier en handels) kan je ook mee ontvangen, maar ik zie het verschil niet echt. Aangezien ik ook wil verkopen, komt de eerste niet in aanmerking, maar wat is dat juist het verschil tussen beide andere? Dat heb ik nog niet gevonden
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Ik gebruik al heel lang Paypal en heb er nog nooit problemen mee gehad.
          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Paypal is echt niet aangeraden voor verkopers.
            De premies dat je moet betalen vind ik te hoog (vooral als je ook nog de ebay kosten moet betalen): 3.4% + 0.35 euro per transactie. Dit zijn de "normale" transactiekosten voor kredietkaarten. Daarom ben ik gestopt met verkopen met Paypal.

Een europese overschrijving is veel veiliger en totaal kosteloos.
            Marc Doigny | Portretfotografie

Comment

0.34/transactie vind ik nergens iets van terug :s
              dat % wel, maar dat maakt me minder uit. Ik zou het vooral gebruiken om mensen makkelijker te maken en die anders misschien sneller zomaar een foto zouden 'pikken' nu de kans te geven om het snel en eenvoudig te doen.

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
                Bij een probleem geeft paypal bijna altijd het geld terug aan de koper ofwel moet je echt een bewijs kunnnen voorleggen (vb: koper zegt dat hij zijn pakje niet ontvangen heeft, als jij geen bewijs van de post hebt dan ben je je geld kwijt...)
                Het gebeurd erg weinig maar voor die reden gebruik ik bij bedragen >100 (als ik iets verkoop) liever een andere manier dan PAypal....
                Voor de rest
                Hiervoor is mijn mastercard verzekert en is zelfs gratis en dit over de hele aardbol, in de ruimte nog niet
                Dus als er problemen zijn hoef ik zelfs paypal niet aan te spreken
                Het enige min punt bij mij is dat ik op ieder internet transactie 1,4% moet betalen met mijn kaart maar da val nog mee.

Met paypal heb ik nog nooit problemen gehad en ben al vanaf het begin erbij.
                Waar je wel problemen mee kan hebben is eerder de verkopers.
                Never resist temptation or it could go away...
                Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  En ik gebruik Paypal ZONDER een kredietkaart
                  Ik ook, gewoon aan een bankrekening gekoppeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
                    Voor de rest
                    Als je een betaling via paypal krijgt om iets op te sturen zorg er dan altijd voor dat je dit aangetekend doet, op die manier heb je bewijs van verzending en krijgt de koper helemaal niet zijn geld terug hoor, heb het al enkele keren meegemaakt ... eentje die ijskoud zei 'ik heb niets ontvangen', maar kon bewijsje voorleggen ... toen had hij het ineens wel ontvangen maar het was stuk, dus antwoord ik : stuur maar terug en ik betaal volledig bedrag terug ... ineens claim door koper afgebroken ...

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                    De eerste kan je enkel mee betalen, de andere 2 (premier en handels) kan je ook mee ontvangen, maar ik zie het verschil niet echt. Aangezien ik ook wil verkopen, komt de eerste niet in aanmerking, maar wat is dat juist het verschil tussen beide andere? Dat heb ik nog niet gevonden
                    Hou er rekening mee dat wanneer je een bepaald bedrag overschrijdt (zelfs over enkele jaren) je van rekening type 'moet' veranderen of een nieuwe account opmaken, heb nu een business account, wel zo handig want de kosten zijn dan lager.

Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

Hou er rekening mee dat wanneer je een bepaald bedrag overschrijdt (zelfs over enkele jaren) je van rekening type 'moet' veranderen of een nieuwe account opmaken, heb nu een business account, wel zo handig want de kosten zijn dan lager.

Mark
                      dus hoe meer je kan met je account, hoe minder hij kost?
                      stoer meestal betaal je meer naarmate je meer mag
                      ik heb die premier genomen omdat die andere nogal lastig is om te ontvangen als ik het zo lees. Buisness nog niet, maar zo heel veel verwacht ik er nu ook weer niet mee binnen te krijgen

**=ol

Comment

Paypal is één vd veiligste betalingsmiddelen om materiaal uit de UK (komen jaren achter met hoge bankkosten, eens bijna €10 bankkosten moeten betalen voor een gewone overschrijving!) en buiten de EU te betalen.
                        Betalen doe ik altijd met Paypal, maar voor geld te ontvangen vraag je idd beter een overschrijving indien mogelijk wegens de extra kosten.

Heb al paar keer item niet ontvangen en door paypal verzekering terugbetaald.
                        Ook zelf eens iets - niet aangetekend - teruggestuurd omdat aangetekend duurder was dan het object zelf, object verloren in de UK, en ook terugbetaling ontvangen, dit laatste heb je 50/50 kans.

Comment

Working...
                        X