Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Waarom zei hij dan vorig weekend niets toen Jorgacovic geen strafschop tegenkreeg noch een rode kaart?
Zo kan je blijven discussiëren want even daarvoor had Charleroi een onterechte penalty gekregen. In mijn ogen is Gent gisteren bestolen tegen Genk, maarja ik ben dan ook een Gent-fan
't Is toch simpel? De scheidsrechters gaan zoveel in de fout dat netto gezien niemand benadeeld wordt
lol
Het grappige is dat ze dan afkomen met het excuus: "Oh, ik kon het niet gezien hebben, want mijn zicht werd geblokkeerd door een speler."
En die andere drie waren aan het slapen of wat?
Op de Australian open gebruiken ze beelden om een punt te herbekijken/te overrulen.
Wordt het eens geen tijd...
Ik heb zelf 14 jaar gefloten, moest het allemaal maar zo simpel zijn.
Dat de arbitters fouten begaan is gans normaal, het zijn ook maar mensen hoor.
Maar de media zit de laatste tijd wel enorm op hun kap.
Vooral Joost, die ziet ook maar de fouten na de herhalingen. Daarbij kent hij nog geen tiende van de reglementen! Soms moet ik echt lachen met zijn idiote opmerkingen ten opzichte van de scheids.
En hoe dikwijls de scheids het zicht belemmerd is, als je nog nooit zelf geloten hebt kunt ge er niet van meespreken.
Vergeet bovendien niet dat de scheids ook veel meer ziet dan de mensen aan de kant.
Hoe kan Preud'homme vanaf de bank zien of het al dan niet penalty was? Kan hij soms inzoomen en in een boogje kijken?
Het ergste van al is dat je als scheids in een fractie van een seconde een beslissing moet nemen.
Ik beoordeel de scheids enkel op taktische fouten, het verkeerd opgesteld staan bijvoorbeeld. Maar dat kan dan ook te wijten zijn aan allerlei omstandigheden.
Mocht een spits maar zoveel missen als de scheids dan krijgen we zeker meer goals te zien.
Ik kan begrijpen dat een trainer reageert op een vergissing van de scheids, maar wat Preud'homme deed kan echt niet door de beugel en moet zwaar gestraft worden.
Wat er meer zou moeten gebeuren volgens mij is de comedia del arte bestraffen van de spelers. Al eens in Engeland een speler zien discuseren met een scheids of obscene gebaren zien doen? En dan het gebruik van hun elleboog Dat verdiend rood! Evenals een tackle langs achter rood verdiend. En dan erger ik mij ook aan spelers die de tegenstander een kaart willen aansmeren.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Ik heb zelf 14 jaar gefloten, moest het allemaal maar zo simpel zijn.
Dat de arbitters fouten begaan is gans normaal, het zijn ook maar mensen hoor.
Maar de media zit de laatste tijd wel enorm op hun kap.
Vooral Joost, die ziet ook maar de fouten na de herhalingen. Daarbij kent hij nog geen tiende van de reglementen! Soms moet ik echt lachen met zijn idiote opmerkingen ten opzichte van de scheids.
En hoe dikwijls de scheids het zicht belemmerd is, als je nog nooit zelf geloten hebt kunt ge er niet van meespreken.
Vergeet bovendien niet dat de scheids ook veel meer ziet dan de mensen aan de kant.
Hoe kan Preud'homme vanaf de bank zien of het al dan niet penalty was? Kan hij soms inzoomen en in een boogje kijken?
Het ergste van al is dat je als scheids in een fractie van een seconde een beslissing moet nemen.
Ik beoordeel de scheids enkel op taktische fouten, het verkeerd opgesteld staan bijvoorbeeld. Maar dat kan dan ook te wijten zijn aan allerlei omstandigheden.
Mocht een spits maar zoveel missen als de scheids dan krijgen we zeker meer goals te zien.
Ik kan begrijpen dat een trainer reageert op een vergissing van de scheids, maar wat Preud'homme deed kan echt niet door de beugel en moet zwaar gestraft worden.
Grtz, RF
De scheidsrechters in België zijn gewoon zwak.
Dat werd nogmaals duidelijk tijdens de laatste weken.
En dan lopen er nog 3 langs de kant. Ik vraag me af wat de vierde scheidsrechter daar staat te doen als hij niet ingrijpt.
Ook zijn zicht wordt belemmerd zeker. LOL
Reglementaire fouten. Zie 'buitenspel' bekerwedstrijd Lierse, afgekeurde goal Kortijk vorig weekend, remember de penalty van Anderlecht, DUIDELIJK geldige doelpunten die worden afgekeurd wegens buitenspel (zelfs geen herhaling voor nodig), penalty voor een aangeschoten bal van op een halve meter...
Het handspel van Cruz...de scheidsrechter ziet het niet, de lijnrechters zien het niet en ook de 4de scheidsrechter niet...komaan man. Beetje serieus blijven he.
Er zijn inderdaad fouten die enkel duidelijk worden na herhalingen.
Maar er zijn er tegenwoordig veel te veel overduidelijke die zonder herhaling al zichtbaar zijn.
Een Scheidsrechter is tegenwoordig spelbepalend en dat is jammer.
Mocht ik zoveel fouten maken op mijn werk...
Voer gewoon de videobeelden in en de scheidsrechters zullen al minder spelbepalend zijn, want hoe je het ook draait of keert het is triestig.
Wat er meer zou moeten gebeuren volgens mij is de comedia del arte bestraffen van de spelers. Al eens in Engeland een speler zien discuseren met een scheids of obscene gebaren zien doen? En dan het gebruik van hun elleboog Dat verdiend rood! Evenals een tackle langs achter rood verdiend. En dan erger ik mij ook aan spelers die de tegenstander een kaart willen aansmeren.
De scheidsrechters in België zijn gewoon zwak.
Dat werd nogmaals duidelijk tijdens de laatste weken.
En dan lopen er nog 3 langs de kant. Ik vraag me af wat de vierde scheidsrechter daar staat te doen als hij niet ingrijpt.
Ook zijn zicht wordt belemmerd zeker. LOL
Reglementaire fouten. Zie 'buitenspel' bekerwedstrijd Lierse, afgekeurde goal Kortijk vorig weekend, remember de penalty van Anderlecht, DUIDELIJK geldige doelpunten die worden afgekeurd wegens buitenspel (zelfs geen herhaling voor nodig), penalty voor een aangeschoten bal van op een halve meter...
Het handspel van Cruz...de scheidsrechter ziet het niet, de lijnrechters zien het niet en ook de 4de scheidsrechter niet...komaan man. Beetje serieus blijven he.
Er zijn inderdaad fouten die enkel duidelijk worden na herhalingen.
Maar er zijn er tegenwoordig veel te veel overduidelijke die zonder herhaling al zichtbaar zijn.
Een Scheidsrechter is tegenwoordig spelbepalend en dat is jammer.
Mocht ik zoveel fouten maken op mijn werk...
Voer gewoon de videobeelden in en de scheidsrechters zullen al minder spelbepalend zijn, want hoe je het ook draait of keert het is triestig.
Hier ga ik wel mee akkoord.
Allez blij dat je het daar toch mee eens bent.
De vierde scheidsrechter neem geen deel aan het spel!
Zou jij het beter doen als scheidsrechter? Denk je nu echt dat die mensen de ene of andere met opzet benadelen?
Kom Tim, je moet zelf eens scheidsrechter geweest zijn om te weten waarover je spreekt.
En Plato, daar ben ik het zeker helemaal NIET mee eens.
Grtz, RF
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Als ik het goed voor heb kan de 4de scheidsrechter de scheidsrechter op het veld adviseren/bijstaan.
Althans dat heb ik toch al bij verschillende wedstrijden gezien.
Nu ja, in elk geval had de lijnrechter het zeker moeten zien.
Zou jij het beter doen als scheidsrechter?
Dat weet ik niet.
Misschien wel, misschien niet?
Denk je nu echt dat die mensen de ene of andere met opzet benadelen?
Ik kan alleen maar hopen van niet.
Kom Tim, je moet zelf eens scheidsrechter geweest zijn om te weten waarover je spreekt.
Grtz, RF
Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat scheidsrechter zijn makkelijk is.
Dat er flagrante, duidelijke fouten worden gemaakt daar kan ik niet altijd even makkelijk mee leven.
Het is geen hobby voor hen he. Die mannen worden er voor betaald om hun job goed te doen.
Dat een scheidsrechter in het verbond waar ik speel domme fouten maakt, daar kan ik mee leven.
Voor hen is het een hobby en we mogen blij zijn dat er nog mensen zijn die bereid zijn om voor 15euro en een pintje/koffiekoek 's zaterdags uit hun bed te komen.
In Nederland moeten scheidsrechters beschikbaar zijn voor de pers.
Ik zag zelfs verschillende keren dat ze samen met de reporter een bep. fase herbekeken waarna ze er commentaar over gaven.
Ik zeg het nogmaals, een goede scheidsrechter is niet spelbepalend.
Zaterdag heeft een scheidsrechter die debuteerde in eerste klasse de wedstrijd van 'mijn' ploegje geleid. Er zouden een aantal 'sterscheidsrechters' een voorbeeld aan mogen nemen.
Perfecte leiding. Niet willen opvallen en doen wat hij moest doen. Al hebben we maar gelijk gespeeld door een domme penaltyfout.
Ik weet niet of je maandag in de krant hebt gelezen wat de lijnrechter over de afgekeurde goal van Kortrijk zei?
Mijn broek zakte af.
Zou jij het beter doen als scheidsrechter? Denk je nu echt dat die mensen de ene of andere met opzet benadelen? Kom Tim, je moet zelf eens scheidsrechter geweest zijn om te weten waarover je spreekt.
En Plato, daar ben ik het zeker helemaal NIET mee eens.
Grtz, RF
Inderdaad, ben ook een 6-tal jaar arbiter geweest. Eens je zelf daar gestaan hebt, krijg je echt wel respect voor die mannen.
En ja iedereen kan wel eens missen, en ja de laatste tijd wordt het wel erg uitvergroot.
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Inderdaad, ben ook een 6-tal jaar arbiter geweest. Eens je zelf daar gestaan hebt, krijg je echt wel respect voor die mannen.
En ja iedereen kan wel eens missen, en ja de laatste tijd wordt het wel erg uitvergroot.
Natuurlijk kan iedereen missen.
Ik heb het dan ook niet over moeilijke of onduidelijke gevallen die worden uitvergroot he.
Wel over reglementaire fouten (penalty overnemen, buitenspel ook al komt bal terug van tegenstander...) en duidelijke blunders (afkeuren doelpunt wegens buitenspel terwijl de doelpuntmaker een halve meter voor de laatste verdediger staat).
Als ze dan zeggen: "...en als het geen buitenspel was, dan was het een duwfout."
(lijnrechter over de voor buitenspel afgekeurde goal van Kortrijk tegen Anderlecht)
Tja, daar gaat je geloofwaardigheid.
Nogmaals het is geen amateurvoetbal waar er enkel een scheidsrechter op het veld staat die alles alleen moet doen.
De scheidsrechters in België zijn nog altijd geen beroepsscheidsrechters al zijn ze ervoor betaald.
Dat waren de woorden van Hein, trainer van Kortrijk.
Maar inderdaad ze zijn nog altijd media schuw, maar met reden.
Ik meen mij te herinneren dat enkele jaren geleden een scheids bedreigd werd door enkele fanatiekelingen en dat ze schade aan zijn woonst hadden aangebracht.
Je zou dus voor minder zwijgen denk ik.
En een amateurploeg leiden is geen 1ste klasse ploeg hé.
Iedere stap die je zet in je carrière als scheids is moeilijk. Onderschat dat niet.
Grtz, RF
Comment