Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GGO's een zegen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• GGO's een zegen...

GGO's , iedereen heeft er wel al over gehoord/gelezen.
    Kan Europa de boot afhouden? Een beetje verduidelijking? of nog meer vragen?
    Zie, http://www.boerenstebuiten.be/video/ggos
    Zie ook eens naar het debat" VIB versus Greenpeace"...
    Last edited by Aquarius; 2 februari 2009, 21:56.
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Re: GGO's een zegen...

zal altijd wel iets zijn!

kijk naar den bouw! vroeger was verluchting, gaten en kieren! nu moet alles potdicht en moet er een ventilatie systeem staan!

alles word verandert binnen hier en een paar jaar kan je je kind "samenstellen"!
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      alles word verandert binnen hier en een paar jaar kan je je kind "samenstellen"!
      Ik zou anders wel eens willen mijn vrouw "samenstellen"

Comment

wie weet, de tijd zal het uitwijzen
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Ik zou anders wel eens willen mijn vrouw "samenstellen"
          Ge hebt toch geen klagen Hans...
          Ze heeft...prachtige benen! (heb je hier zelf eens toegegeven)
          Maar wat is uw opinie als bioingenieur omtrent deze problematiek?
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
            Ge hebt toch geen klagen Hans...
            Ze heeft...prachtige benen! (heb je hier zelf eens toegegeven)
            Ikke?

Maar wat is uw opinie als bioingenieur omtrent deze problematiek?
            Ha neen hé, gij nie zulle . Ik ga mij daar nu eens nie laten in opjagen zie . Slecht voor mijn nachtrust .

Comment

Toch een behoorlijke nachtrust gehad!
              Ik vind dat er naar voedselveiligheid misschien wel geen probleem zal zijn?
              Welk standpunt we hier in het Westen ook aannemen onder druk van de grootmachten zullen we vroeg of laat toch moeten toegeven.
              Hetgeen "de man van Greenpeace" zegt lijkt wél heel logisch, dat hebben de landbouwers al ondervonden.
              Indien die "zaden" door een handvol leveranciers worden verdeeld gaan ze zeker en vast een machtspositie uitbouwen!
              Zie maar wat er geworden is van de mosselkweek,.
              Vroeger het "armemenseneten" nu ondertussen een "luxeproduct".
              Anderzijds als Vlaamse wetenschappers met hun kennis naar het buitenland trekken missen we hier misschien de boot???
              Hier in België hadden we een monopolie in de groentensector nl het witloof!
              Toen wetenschappelijk onderzoek werd gedaan naar "hybride rassen" kregen onze wetenschappers weinig middelen. Fransen én Nederlanders zagen het anders en stopten héél wat geld in dit onderzoek...resultaat...vandaag beheersen zij de markt en kunnen we als pioniers nog enkel bij hen terecht voor onze zaden...
              misschien kan enkel "een Salomon" hier een oordeel vellen???
              "Een Salomonsoordeel is in de meeste gevallen een oordeel waarbij de beide partijen een rechtvaardig deel toegewezen krijgen, maar vooral is het een rechtvaardig en eerlijk oordeel. Meer specifiek heeft het Salomonsoordeel betrekking op het toewijzen van iets ondeelbaars en de paradoxale manier waarop dit oordeel tot stand komt (dreigen te delen"
              BD0290BE

Comment

Wel, als je mijn oordeel als bioingenieur wilt weten, AFBLIJVEN van die handel!!

Comment

Wel, als je mijn oordeel als bioingenieur wilt weten, AFBLIJVEN van die handel!!
                  Astemblaf....

Denk maar aan Monsanto...
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Denk maar aan Monsanto...
                    Absoluut... o.a. met hun Round-up resistente soja mono culturen. En die mannen gaan, letterlijk, over lijken.

Trouwens, ivm met GGO's die een oplossing zouden zijn voor het voedselprobleem : klik
                    Last edited by hvr_oosterzele; 3 februari 2009, 09:08.

Comment

Absoluut... en die gaan, letterlijk, over lijken.
                      ... bedreigen o.a. Amerikaanse "farmers" en nog van dat fraais.
                      Intussen al 2 docu's gezien op tv: Duitse tv en Canvas.

Ik geloof dat die echt van plan zijn om al ons eten in handen te krijgen bij wijze van spreken.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Maar blijven we er wel af?
                        Produkten worden hier ook in België ingevoerd!
                        Wie wil of kan dit stoppen? Bioteelt is misschien gezonder maar om een redelijke opbrengst te hebben heb je wél meer grond nodig? En waar halen we die?
                        Ik heb er niet het minste benul van of het onze gezondhied kan schaden?
                        Maar zo zijn er vandaag op de markt allerlei zaken cfr GSM, microgolf...

Die bomen vb gaan die een negatieve invloed hebben op de natuur???
                        Die aardappelen die ongevoelig zijn voor de "aardappelplaag", toch minder sproeien of niet?
                        Veel vragen meen ik maar weinig concrete antwoorden...de toekomst zal waarschijnlijk weer de oplossing moeten bieden...
                        BD0290BE

Comment

Maar blijven we er wel af?
                          Produkten worden hier ook in België ingevoerd!
                          Wie wil of kan dit stoppen? Bioteelt is misschien gezonder maar om een redelijke opbrengst te hebben heb je wél meer grond nodig? En waar halen we die?
                          Ik heb er niet het minste benul van of het onze gezondhied kan schaden?
                          Maar zo zijn er vandaag op de markt allerlei zaken cfr GSM, microgolf...

Die bomen vb gaan die een negatieve invloed hebben op de natuur???
                          Die aardappelen die ongevoelig zijn voor de "aardappelplaag", toch minder sproeien of niet?
                          Veel vragen meen ik maar weinig concrete antwoorden...de toekomst zal waarschijnlijk weer de oplossing moeten bieden...
                          Tja, van veel van die zaken is 't dikwils te laat als we 't weten. Trouwens GGO staat niet tov bioteelt hé. GGO is een beetje zélf "schepper" willen spelen (en dat uit de mond van een atheïst gelijk ik) zonder dat we weten wat daar de gevolgen van zijn. Kijk wat de introductie van "exoten" in sommige landen voor katastrofes tot gevolg heeft, je mag niet denken wat het "maken" van nieuwe planten (en zelfs dieren) op lange termijn voor gevolgen kan hebben. Nu al hebben ze last van 'superweeds' die met geen enkele onkruidverdelger meer te bestrijden zijn, met dank aan Monsanto. Denk aan de parallel antibiotica en de ziekenhuisbacterie.

Heb je die reportage niet gezien van de koeien die kompleet onvruchtbaar werden na het eten van GGO maïs (ook weer Monsanto)??

Comment

Bio en GGO's is niet te vgl.
                            Ik ben geen ingenieur en vraag me dus af wat het wezenlijke verschil is tussen enerzijds door "kruisingen" bepaalde eigenschappen van planten of dieren meegeven aan andere planten of dieren. De bedoeling is hier toch ook een beter product naar voor te brengen. Betere opbrengst, betere eigenschappen...bepaalde rassen/soorten worden op die manier ook minder gevoelig voor bepaalde ziekten. Ontwikkelen andere spiermassa...Wordt hier dan geen andere plant/dier "geschapen"?
                            Is deze methode dan volkomen veilig? Of is dit appels met peren vergelijken?
                            BD0290BE

Comment

Idd .. en als je het verhaal nog ergens kan vinden .. vraag maar eens aan Monsanto naar hun fiasco met genetisch gemodificeerde aardappelen met het Lectine gen ... dat verhaal zal al wel begraven zijn onder ettelijke lagen "mantel der liefde" vrees ik ..

.. en BTW er is geen hond die echt weet wat er gaat gebeuren in de organismen die de ggo's eten met de "nieuwe" voedselbestanddelen die mogelijks tot dan toe niet in de voedselketen voorkwamen ... (ooit al eens een round-up resistent coderend gen en de resultaten daarvan opgegeten?) ... laat staan dat er een hond weet wat er gebeurt nadat die ggo's in het wild losgelaten zijn .. van al die sussende verhalen geloof ik geen zak .. ik heb al te veel experimenten "resultaten" zien geven "die men niet verwacht had" .. haha .. we zijn het op meer dan een manier aan 't vene...ken

Comment

Working...
                              X