Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LG lcd tv en HDD/DVD recorder probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: LG lcd tv en HDD/DVD recorder probleem

Bedankt voor je uitvoerige reactie!

Het laatste deel van je stukje is exact wat mijn probleem is. Lang leve het internet en zijn schat aan informatie.
    Nu las ik ook volgende (niet zo veilige, maar soit) manieren om van bleeding backlight af te geraken;
    *het scherm 'masseren' met een speciale doek op de plaats waar het licht doorschijnt. Dit is voor sommigen de oplossing geweest. Stond op meerdere fora.

*De behuizing van de TV wat losser schroeven. Aan de zijkanten is deze nogal hard samengeperst en dit kan ook een oorzaak zijn.

Ik weet het, deze truukjes zijn niet aan te raden, maar ik neem ze in overweging.
    Ofwel gewoon de technicus laten komen en mijn toestel inruilen voor een plasma? Of zitten bij een plasma nog meer addertjes onder het gras?

Mijn vriendin zal me gek verklaren maar die vlek bij donkere beelden stoort mij!

grtz

Comment

Technieker laten langskomen en zijn voorstel afwachten zou'k zo zeggen... veel meer kan je niet doen hé

Als hij voorsteld om dit toestel te vervangen, vraag dat expliciet om welk model het zou gaan, en zoek even op op het internet hoe de reviews zijn...

Zelf je scherm gaan proberen oplappen (massage / behuizing losser monteren) kan ik je alvast afraden, de kans dat dit effectief helpt is miniem, en de kans dat je dingen doet waardoor de fabrikant het niet meer onder (al dan niet extended) garantie gaat herstellen neemt opeens sterk af...

schermen masseren om dode pixels weer tot leven te brengen, of backlight issues op te lossen zijn oplossingen die maar bij 1 op 100 toestellen werkt, en meestal ook geen blijvende oplossing bieden...

Probeer misschien een aankooptegoed te krijgen voor eender wel toestel uit hun actueel gamma, en koop je een upgrade naar keuze...

ps. laat het wel geweten zijn, dat héél veel schermen hier een beetje last van hebben... 'k heb dit al ervaren bij Sony, Apple (= meestal LG), Lacie, ... meestal is het wel gekoppeld aan ouderdom, soms komen ze ook zo van't fabriek... plasma & nieuwe lcd schermen met een oled backlight zouden dit niet meer vertonen...

A significant benefit of OLED displays over traditional liquid crystal displays (LCDs) is that OLEDs do not require a backlight to function. Thus they draw far less power and, when powered from a battery, can operate longer on the same charge. Because there is no need for a backlight, an OLED display can be much thinner than an LCD panel. Degradation of OLED materials has limited their use.[1]
      Veel mensen beschouwen het stroomverbruik van een plasma tv als een minpunt, maar het hogere contrast is wel een troef. het hogere stroomverbruik is trouwens enkel bij piek-weergave (veel wit in het beeld, en héél snelle veranderingen) van toepassing...
      Last edited by RikH; 30 januari 2009, 13:57.
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

nog eentje: 't eerste dat die technieker gaat doen is uw brightness omlaag zetten en het contrast aanpassen minder brightness = minder clouding

Doe dit dus zelf alvast om te zorgen dat hij het niet op uw instellingen kan steken (als je via het menu je toestel kan terugzetten naar de fabrieksinstellingen kan je dit best zelf op voorhand doen)
        Mijn foto's

Comment

Ok, gewapend met al deze info en een handvol adressen van internetfora ga ik wachten tot ze mij bellen voor een afspraak. Sommige merken erkennen dit 'backlight bleed' probleem wel degelijk. Vraag me af of LG dat ook doet. Ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat de technicus gaat prutsen met mijn contrast/kleur/... Geloof me, daar heb ik zelf ook al 1000 combinaties mee geprobeerd, en de vlek bleef zichtbaar.
          Bedankt voor je deskundig advies en ik zal zeker het verloop van mijn zoektocht naar een pikzwart scherm nog posten :-)

grtz

Comment

ps. knap trouwens dat ze voor tv's op locatie komen niet? gebeurt verder niet vaak meer hoor!
            Mijn foto's

Comment

Nadat ik een afspraak had gemaakt met de reparateur van LG was ik thuis toch aan het experimenteren geraakt. Ik heb eerst de vlek proberen zachtjes weg te 'masseren' zoals ik gelezen had op een forum. De vlek was ietsje geminderd, maar nu zag ik plots in de rechterbovenhoek ook een beetje licht doorschijnen. Ik heb toen het paneel wat losser gemaakt dmv 2 schroeven, nl. linksonder en rechtsboven. Na nog wat massagewerk moet ik zeggen dat de hinderlijke vlekken grotendeels verdwenen zijn!
              Ik ben echt tevreden over het resultaat van deze (riskante, ik weet het) aktie.
              Dit is nu geleden van zondagavond en het ziet er nog steeds prima uit. Heb de afspraak zonet gecancelled. Indien het probleem toch zou terugkomen/erger worden kan ik nog steeds een nieuwe afspraak maken.
              Wie niet waagt, niet wint!

Comment

Working...
              X