Na de bekendmaking van het rampjaar 2008 door Fortis met een verlies van 19 miljard euro blijkt nu dat Fortis Insurance (tak van hogergenoemde) op 13 februari een snoepreisje naar Monaco heeft georganiseerd. Het reisje zou bestaan uit een 15 à 20-tal genodigden die 's morgens op Zaventem zouden opstijgen en dezelfde dag op 23u. 25 opnieuw zouden landen. Het snoepje zou bestaan uit een exclusieve lunch in "Le Louis XV "(drie sterren Michelin), nummer acht van 's werelds meest prestigieuze restautants en alwaar de vermaarde chef Alain Ducasse achter het fornuis staat.
Het evenement werd dus geannuleerd omdat de pers er ruchtbaarheid heeft van gekregen. En men zal bij Fortis bekijken hoe ze hun engagement tegenover de genodigden toch nog kunnen respecteren en nakomen.
In oktober van vorig jaar toen de financiële crisis in alle hevigheid losbarstte organiseerde Fortis Insurance Belgium al een exclusief culinair evenement voor 50 genodigden in het duurste hotel van Monaco met eveneens een lunch in het befaamde Louis XV restaurant. Prijskaartje : 150.000 euro. Als dit lekkers was 'vooral' bedoeld voor externe verzekeringsmakelaars volgens de verklaringen van een woordvoerder. Nog volgens de woordvoerder is de reis naar Monaco al maanden gepland en past in een commerciële actie.
Het excuus van de woordvoerder is dat ook andere sectoren zoals de farmaceutische en medische hun systemen hebben om bvb. artsen eens in de watten te leggen.
Pover excuus als je het mij vraagt in tijden van zware financiële crisis.
Bravo Fortis, doe zo voort, het is toch de belastingsbetaler die zal bijpassen.
Groetjes,
Pol.
Het evenement werd dus geannuleerd omdat de pers er ruchtbaarheid heeft van gekregen. En men zal bij Fortis bekijken hoe ze hun engagement tegenover de genodigden toch nog kunnen respecteren en nakomen.
In oktober van vorig jaar toen de financiële crisis in alle hevigheid losbarstte organiseerde Fortis Insurance Belgium al een exclusief culinair evenement voor 50 genodigden in het duurste hotel van Monaco met eveneens een lunch in het befaamde Louis XV restaurant. Prijskaartje : 150.000 euro. Als dit lekkers was 'vooral' bedoeld voor externe verzekeringsmakelaars volgens de verklaringen van een woordvoerder. Nog volgens de woordvoerder is de reis naar Monaco al maanden gepland en past in een commerciële actie.
Het excuus van de woordvoerder is dat ook andere sectoren zoals de farmaceutische en medische hun systemen hebben om bvb. artsen eens in de watten te leggen.
Pover excuus als je het mij vraagt in tijden van zware financiële crisis.
Bravo Fortis, doe zo voort, het is toch de belastingsbetaler die zal bijpassen.
Groetjes,
Pol.
Comment