Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet Explorer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Internet Explorer

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Nee, de grote fout van Apple was dat je hun OS enkel op HUN computers kon draaien!
    Mwa grote fout zou ik het nu niet noemen, kijk waar ze nu staan met hun anderhalf miljard winst op 10 miljard omzet.

Maar het ging over Microsoft. Tuurlijk, het is en blijft een bedrijf dat winst moet maken. Maar ze hebben dan ook een gigantische berg geld onder hun hoofdkussen. Ze kopen constant kleinere bedrijven op, die hetzij interessant zijn of concurrentie zouden kunnen vormen. En toch blijven ze OS's en tekstverwerkers uitgeven aan peperdure prijzen die constant moeten opgelapt worden en nooit helemaal af zijn.

Bijv, nu is WinXP een stabiel, snel en relatief veilig systeem. Vista was/is dat hoegenaamd niet, duidelijk te zien aan de bedrijfsleven dat het compleet negeert en pc-fabrikanten die bij aankoop de optie geven om het "oude" Windows XP te kiezen ipv Vista, en Microsoft die zijn ondersteuning verlengt voor Windows XP...

Ja, ze proberen zelf Vista zo snel mogelijk te vergeten en snel Windows 7 aan de man de brengen. Ze mogen misschien keiharde zakenmannen zijn, maar qua quality control en programmeren zijn het soms amateurs.

En nee, ik ben geen Apple fanboy. Ik draai al jaren een stabiele Windows XP, geen haar aan mijn hoofd die denkt om Vista aan te schaffen. Maar dat betekent niet dat ik geen kritiek heb. Mijn Winxp heb ik dan ook zelf op punt gezet, en niet MS.
    Maar zelf heb ik nooit betaald voor mijn Microsoft OS, altijd via MSDNAA.
    Last edited by caleido; 22 januari 2009, 20:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Ze mogen misschien keiharde zakenmannen zijn, maar qua quality control en programmeren zijn het soms amateurs.
      Programmeren is denk ik wat hard gesteld, zo makkelijk wordt je daar niet aangeworven hoor...

Bij oudere word versies heb ik mij soms wel afgevraagd hoe dat door de beta tests is geraakt... Zelf ben ik beta tester geweest, heb bepaalde bugs gerapporteerd die dan afgesloten werden met de quote "unable to reproduce". In de release versie zat hij nog altijd in...

Anderzijds ze zijn zo groot geworden dat het niet meer eenvoudig te beheren is denk ik
      ---
      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
        Programmeren is denk ik wat hard gesteld, zo makkelijk wordt je daar niet aangeworven hoor...

Bij oudere word versies heb ik mij soms wel afgevraagd hoe dat door de beta tests is geraakt... Zelf ben ik beta tester geweest, heb bepaalde bugs gerapporteerd die dan afgesloten werden met de quote "unable to reproduce". In de release versie zat hij nog altijd in...

Anderzijds ze zijn zo groot geworden dat het niet meer eenvoudig te beheren is denk ik
        Voilà, één kern van de zaken betreffende software: slecht geschreven.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
          het is wel apple die als eerste met een grafische interface op de markt kwam.
          Zet het woord 'succesvol' tussen 'als eerste' en 'met een grafische interface', en je stelling is correct. Iedereen weet ondertussen toch dat Apple dat ook heeft afgekeken van Xerox (Xerox Alto & Star) die dan ook weer de boter zijn gaan halen bij Doug Engelbart. Zowel Jobs als Gates hebben hun eerste GUI hier op geïnspireerd en Windows 1.0 volgde niet zo heel veel na het verschijnen van de MacIntosh op de markt. Ook GEOS voor de Commodore 64 was van diezelfde periode en ik herinner mij dat dit werd gepromoot als zijnde Mac-alike. Dus de Mac was toen misschien wel de meest bekende, maar dus niet de eerste zoals veel mensen denken.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Heb de vraag hier al gesteld, maar zal het nog eens doen : is er hier iemand die Paint deïnstalleert als hij Photoshop op z'n PC zet ???
            Waarom moet dan dan persé wel voor IE ?
            Die vraag beantwoord ik met plezier.
            Paint is nog nooit onbedoeld opgengesprongen op mijn PC en als dit al eens zou gebeuren, loop ik geen enkel risico. Kan van IE niet gezegd worden. Voor je hierop reageert, lees je eerst misschien de reden waarom mijn IE een veiligheidsrisico heeft.

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Mocht Window$ en IE zo slecht zijn, waarom vind je het terug op meer dan 90% van alle pc's?
            Wellicht verslikken er zich nu een paar, maar ik heb niet echt een probleem met Windows, maar moet niet van IE, noch van andere MS software weten. Ik kan Word, Excell, Outlook en heel de ramsam eraf zwieren en volwaardige alternatieven gebruiken. IE kan ik er niet afzwieren.
            Windows is voor mijn gebruik helemaal niet slecht. IE vind ik zever en MSOffice en aanverwanten duur, want er is een gratis alternatief.

Comment

Ik ben ervan overtuigd dat als je hier op het forum Zoeken gebruikt, je meer hits zult krijgen met Excell dan met Excel. Schijnt een heel moeilijk woord te zijn.

Excel dus.

Maar eh, als je Office eraf wilt zwieren, waarom installeer je het dan eerst?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Ik ben ervan overtuigd dat als je hier op het forum Zoeken gebruikt, je meer hits zult krijgen met Excell dan met Excel.
                Ik heb het geprobeerd, 't valt toch nog mee...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leonidas Bekijk bericht
                  ik heb het geprobeerd, 't valt toch nog mee...
                  lol :d
                  Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                    Paint is nog nooit onbedoeld opgengesprongen op mijn PC en als dit al eens zou gebeuren, loop ik geen enkel risico. Kan van IE niet gezegd worden. Voor je hierop reageert, lees je eerst misschien de reden waarom mijn IE een veiligheidsrisico heeft.
                    Zeker dat Paint geen risico inhoudt ? Ze proppen nu al virussen in .JPG files. Zo zeker ben ik dus niet dat paint risicoloos is...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Ik vind dat Europa niet moet overdrijven. Bij een Linux-systeem moet ook geen andere browser zitten he... Maar a ja die hebben maar een klein marktaandeel .. ok . Tja de markt hebben ze bij Microsoft wel veroverd. Dat kan je wel zeggen
                      Tja de concurrentie moet proberen terugslaan he.Niet te veel inmenging voor mij, maar ze mogen blijven waken bij Europa. Niet teveel macht voor Microsoft.

Ik ben al PC gebruiker van half de jaren 80 en heb nog met DOS gewerkt en zelfs een Windows 1.sla me dood wat versie (waar ik toen geen enkel nut in zag) ... Het heeft tot Windows XP geduurd voor ik dat grafische systeem kon appreciëren. Xp vind ik echt wel een goed besturingssysteem. Het is zeker niet door marketing alleen dat Microsoft zijn monopolie kon vestigen.

En Linux-systemen... Ik heb hier een knoppix-live CD waar ik zelfs mee kan surfen voor het geval Windows toch naar de kl. draait maar daar blijft het bij... Want photoshop op Linux????? Ik heb er op het web es effe iets van gelezen maar ge moet ingenieur zijn om dat te doen marcheren zeker?
                      enkele van m'n foto's op:
                      http://www.flickr.com/photos/erikboone/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikbgent Bekijk bericht
                        En Linux-systemen... Ik heb hier een knoppix-live CD waar ik zelfs mee kan surfen voor het geval Windows toch naar de kl. draait maar daar blijft het bij... Want photoshop op Linux????? Ik heb er op het web es effe iets van gelezen maar ge moet ingenieur zijn om dat te doen marcheren zeker?
                        Photoshop Elements draait met "Wine" in Ubuntu.
                        Maar....gaat niet perfect.

Aan de Gimp kon ik nooit gewoon geraken

OpenOffice is niet slecht behalve het database-gedeelte.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          Bijv, nu is WinXP een stabiel, snel en relatief veilig systeem. Vista was/is dat hoegenaamd niet, duidelijk te zien aan de bedrijfsleven dat het compleet negeert en pc-fabrikanten die bij aankoop de optie geven om het "oude" Windows XP te kiezen ipv Vista, en Microsoft die zijn ondersteuning verlengt voor Windows XP...
                          Heb daar idd. veel over gelezen.
                          Vista is ook wat log in gebruik.

Ja, ze proberen zelf Vista zo snel mogelijk te vergeten en snel Windows 7 aan de man de brengen.
                          Het is daarom dat mijn hamvraag is wat de kosten zullen zijn: wat gaan we moeten betalen voor deze OS.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Zeker dat Paint geen risico inhoudt ? Ze proppen nu al virussen in .JPG files. Zo zeker ben ik dus niet dat paint risicoloos is...
                            nice try... maar MS Paint heeft niet bepaald de algoritmes of toegangsrechten om de inkapselde scripts en codes van zo'n "besmette" jpegs te openen en uit te voeren. MS Paint heeft geen toegang tot gevoelige processen of locaties op de doorsnee pc, in tegenstelling tot IE.

En trouwens, dat JPEG-lek in Windows is al geruimte tijd opgelost (ik denk 2jaar geleden ofzo).

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht

Het blijft in mijn ogen toch onvergeefelijk dat zo'n gigantisch bedrijf, met zo'n gigantisch kapitaal en zo'n woekerwinsten, toch onafgewerkte of onvolmaakte producten aflevert. Je zou toch het omgekeerde verwachten. Dat het niet zo is, geeft blijk van gebrek aan respect voor de klant.
                            Het lijkt wel alsof de strategie en marketing afdelingen 90% van budget en personeel beslaan
                            Last edited by caleido; 22 januari 2009, 23:28.

Comment

Zeg, ge zult wel zeggen dat ik een slecht karakter heb maar is dit hier geen draadje om naar toe te verwijzen in de volgende Mac versus Windows discussie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht

Wellicht verslikken er zich nu een paar, maar ik heb niet echt een probleem met Windows, maar moet niet van IE, noch van andere MS software weten. Ik kan Word, Excell, Outlook en heel de ramsam eraf zwieren en volwaardige alternatieven gebruiken. IE kan ik er niet afzwieren.
                                Windows is voor mijn gebruik helemaal niet slecht. IE vind ik zever en MSOffice en aanverwanten duur, want er is een gratis alternatief.
                                Sorry, maar hier moet ik u even tegen spreken. IE is te verwijderen met NLite of VLite, afhankelijk welk systeem je hebt. Je kunt Windows ontdoen van een hoop zaken die je zelf onnodig vindt.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X