Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet Explorer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Internet Explorer

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Enkel in Amerika ? Als renault in België een fabriek sluit, wat heeft onze regering daar tegen kunnen doen ? Nul den botte.

Microsoft brengt al jarenlang alle produkten wereldwijd op de markt op hetzelfde ogenblik. Windows 95 bv. werd dacht ik op 24 augustus 1995 op de markt gebracht, en dat wordt maanden op voorhand aangekondigd. Als Windows niet voldoet aan de regels, dan kunnen ze die verkoop toch gewoon verbieden... Maar dan moeten ze de rest ook verbieden als het niet voldoet aan die diezelfde regels...

Dat van die prijzen snap ik niet. We zitten altijd te zagen dat de Microsoft produkten veel te duur zijn. Van zowat alles BESTAAN GRATIS ALTERNATIEVEN !!!
    Helaas jammer dat deze zelfs GRATIS niet aanslaan. Als je het monopolie wil doorbreken, zal je het als consument zelf moeten doen, hé. En dus kiezen voor de alternatieven.

Als je een PC wil zonder Microsoft rommel : wel koop er 1 zonder. Dat is geen enkel probleem. Je kan gelijk welke type PC kopen zonder (het zal waarschijnlijk wel geen merkprodukt zijn, maar daarom is de kwaliteit toch niet slechter).
    Dat de meeste "grote merken" er wel Windows meeleveren is hun probleem toch ?

Op mijn PC stond geen besturingssysteem : heb dat er gewoon zelf opgezet. Als ik het kan, kan iedereen het hé, want zo moeilijk is het niet... Ik heb Vista Ultimate trouwens legaal gekocht voor 65€ (tijdens een opleiding bij Syntra-West) : Duur hé...

Voor mij is een monopolie een situatie waar je als consument geen andere keuze hebt. Die keuze is er wel, en toch blijft Microsoft de grootste : vreemd hé...

Eigenlijk moet je dus niet zagen op Microsoft die z'n produkten wil verkopen, maar op de consument die altijd de gemakkelijkheidsoplossing kiest.
    Schitterende uitleg,ik sta er 100 % achter.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      E... Ik heb Vista Ultimate trouwens legaal gekocht voor 65€ (tijdens een opleiding bij Syntra-West) : Duur hé...
      En hoeveel heb je betaald voor de opleiding?
      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
        het is wel apple die als eerste met een grafische interface op de markt kwam.
        Kletskoek ... dat was xerox ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          MS heeft die gemakkelijkheidssituatie gecreeërd, goed voor hun portemonnee, natuurlijk.

Maar als enkeling, of als enig bedrijf in een bedrijventak met klanten en partners, beslissen om over te schakelen op een OS dat niet compatibel of via omwegen compatibel is met Windows, toch niet echt iets dat in de praktijk meevalt.
          O.a. omdat MS weigert bepaalde zaken die compabiliteit tussen OS en software (bijv. nieuw MS Office format om de opensource alternatieven een hak te zetten...) vrij te geven. Door evolutie en keuzes in het verleden, is de situatie nu zoals ze is en die veranderen is zeer moeilijk en dat weet Microsoft.

De keus is minder vrij dan je denkt.
          En zelf al was de keus compleet vrij, het is géén gezonde situatie waar 1 producent de meerderheid van een markt controleert. En de IT markt is nu eenmaal een zeer belangrijke markt met aantal gevoeligheden (privacy, beveiliging, spionage...)

Dus maar normaal dat MS beetje de wind van voren krijgt, naar mijn mening.
          Hola, OpenOffice 3 opent probleemloos Office 2007 bestanden.
          En Microsoft moet toch niet bestraft worden omdat de "kudde" massaal zijn producten koopt ? Je kan dan evengoed zeggen dat bv Proximus moet inkrimpen. Ze zijn de duurste en toch hebben ze dacht ik 75% marktaandeel. En je kan zo nog veel voorbeelden vinden.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            En Microsoft moet toch niet bestraft worden omdat de "kudde" massaal zijn producten koopt ? Je kan dan evengoed zeggen dat bv Proximus moet inkrimpen. Ze zijn de duurste en toch hebben ze dacht ik 75% marktaandeel. En je kan zo nog veel voorbeelden vinden.
            Probeer eens een Access-bestand.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Over die voorwaarden: er staat wel
              verkoopt aan derden
              Maar als je vervolgens dan die PC aan je zus voor 0 euro verkoopt en 'm vervolgens terugkoopt voor hetzelfde bedrag, ben je denk ik wel gedekt.
              Toch even letten op de volledige tekst ... het is OF en niet EN ...

“Systeembouwer” betekent een OEM (Original Equipment Manufacturer), assembleerder, reparateur of pre-installateur van software die Klantsystemen verkoopt aan derden
              Dus :
              OEM (Original Equipment Manufacturer)
              of
              assembleerder
              of
              reparateur
              of
              pre-installateur van software die Klantsystemen verkoopt aan derden

Ge kunt dat draaien en keren zoals je wil en is dus op verschillende manieren interpreteerbaar. De juiste versie kent alleen Microsoft vermoedelijk want ook veel winkels geven een andere uitleg.

Ik heb een reactie van Microsoft gelezen waarbij een magazine deze vraag stelde en het antwoord van Microsoft was : "We weten dat heel de OEM kwestie in een grijze zone draait dat niet echt duidelijk is, Microsoft zal echter geen stappen ondernemen tegen personen die de OEM versie op een officiële manier bekomen hebben. Enkel illegale versies zullen aangepakt worden."
              Last edited by VerSeg; 24 januari 2009, 03:06.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                Met mijn pc in het achterhoofd, ben ik best onder de indruk van die opstarttijden. Wat zit er in jouw PC om dit te bereiken?
                Niet veel speciaal. Is een HP m7790.be met ondertussen enkele aanpassingen aan geheugen, videokaart en schijven. Steekt voor de rest alles standaard in zoals HP hem maakte.
                Intel 6600 Core 2 Duo, 4GB geheugen, GeForce 8600GT, 2 x 1,5TB Seagate in RAID 1.
                Vergeleken met de huidige beschikbare hardware is de CPU helemaal niets speciaals meer.

Die vergelijking met auto's (ik weet dat jij er niet mee begonnen ben) vind ik echt nergens op slaan hoor. Bij een auto kan je geen standaard zaken vervangen door gratis evenwaardige of betere zaken van een andere constructeur.
                Klopt volledig, je kan voor een auto geen gratis onderdelen vinden van een concurrent maar als je bij de PC de standaard browser er volledig uithaalt zodat je niets gratis kan downloaden dan worden die gratis softwares 9/10 ook deels betalend omdat ze dan op een media moeten gezet worden (CD/DVD) en naar winkels moeten verdeeld worden waar ze winst willen maken op de verkoop.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Ja, maar eenmaal een bepaalde "kudde" de producten van MS gekocht heeft, konden ze niet meer terug omdat het overal gebruikt wordt en MS doet er alles aan om dat zo te houden.
                  Dus de situatie nu in de meeste gevallen: Keuzes? Waar? Ten koste van? Taak van overheid is ook om belangen van klanten en vrije concurrentie te behartigen. Ik zie daar geen graten in.

En Proximus of gelijk wie moet niet inkrimpen, zeg ik ook nergens, maar zich wel ook aan regels houden. Bijvoorbeeld koppelverkoop, tarieven, etc...
                  Ons lokale Proximus vergelijken met een megacorporatie als Microsoft is ook niet echt fair en beetje understatement.

Oh, en Proximus zat al in 2006 slechts rond 45% marktaandeel, ipv uw 75%. Klein detail in uw vergelijking.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    En hoeveel heb je betaald voor de opleiding?
                    Ikzelf : noppes. Was een opleiding voor het bedrijf waar ik werk...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Mag ik nog even een verhaaltje vertellen :

D'een dezen zit voornamelijk in de CAD-wereld. Op 3D vlak was (eigenlijk is) dat verdeeld op 3 grote spelers :
                      - Catia (Dassault)
                      - Unigraphics
                      - Pro-engineer (PTC).

Allemaal spelers die uitsluitend werkten (verleden tijd...) op Unix. Dat was de situatie in begin 90-iger jaren.

Elk van die gasten hadden een kostprijs per werkstation van +/- 2.000.000BEF-kes (de helft voor de software, de helft voor de hardware).

Op een bepaald ogenblik brengt Microsoft Windows NT 4.0 uit. Dat was het eerste PC-besturingssysteem dat echt performant was, en kon concurreren met UNIX.

Resultaat : de prijs van die software bleef ongeveer gelijk (wij hebben in 1998 een Pro-e gekocht voor 1.100.000 Befkes, opleiding incl.) + een grafisch werkstation voor 300.000 BEF'kes (dus plots 1/3 van de gangbare UNIX-prijs).

Blijkbaar is een gedeelte van Microsoft z'n succes toch ook te wijten aan de prijzenpolitiek. Ze waren niet altijd de duurste hé...

Als we een vervolg breien aan dit verhaal :
                      Er zijn op Windows NT (en de verdere evoluties) een aantal "kleinere" spelers verschenen (SolidWorks, Solidedge, Inventor, ...), die ook de prijzen van de Software onder druk hebben gezet.
                      Een basislicensie Pro-engineer zit dus nu ook +/- op 1/3 van die hoger vernoemde prijs (de "opties" zijn nog altijd ietske duurder).

Eenzelfde verhaal kan je ook schetsen voor de servers. Unix had een aantal voordelen, maar die waren er enkel voor de echt grote mainframes. Zaken die de kleine tot middelgrote onderneming gewoon niet nodig had. Uiteindelijk heeft Unix zichzelf uit de markt geprijsd...

Wie kent er nog OS/2 (oorspronkelijk ook ontwikkeld door Microsoft, maar "overgenomen" door IBM toen Microsoft met Windows is begonnen), of BeOS (een "Multi-media "OS) ? In de loop der jaren zijn er genoeg alternatieven geweest.

D'een Bill heeft het gewoon slim gespeeld, al van in het begin met de "overname" van DOS bij IBM (een besturingssysteem voor een gewoon PC'ke was te min voor Big Blue, ondanks het feit dat IBM dat PC'ke zelf op de markt bracht...).
                      Last edited by polleke_cgc; 24 januari 2009, 09:33.
                      Groeten,

Polleke

Comment

Eén ding weet ik zeker, dankzij Microsoft is de pc voor eenieder betaalbaar geworden.
                        Microsoft heeft wereldwijd voor miljoenen mensen werk bezorgd.
                        Hardware fabrikanten en software fabrikanten hebben hun bestaan te danken aan Microsoft.
                        En wie de Microsoft s**t niet wil moet dan maar zitten aanmodderen met wat anders, of dat andere nu beter of slechter is laat ik in het midden.
                        En voor mij blijft IE een zeer goede browser.
                        Ik respecteer ieder zijn mening en ieder doet met zijn pc wat hij wil.
                        Maar één ding zal IEDER moeten toegeven, we hebben veel te danken aan Microsoft.
                        Weet er dan niemand meer hoeveel een HDD van 25 MB over twintig jaar koste? Hoeveel een 386 toen koste?
                        Als die prijzen hadden aangehouden dan zou een hedendaagse pc hoeveel kosten? Brr, mag er nieteens aan denken.

Ik heb in '98 nog 12.500 fr betaald voor een latje SDRAM van 128 MB, om te lachen hé?

Nu zit ik op een laptop te tokkelen en mijn echtgenote, dochter, schoonzoon en kleinkinderen hebben allemaal een pc of laptop en samen een stuk of 8 spelconsolen en alles zit aangesloten op het wereld wijde westen.
                        Denk daar eens over na.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Eén ding weet ik zeker, dankzij Microsoft is de pc voor eenieder betaalbaar geworden.
                          Microsoft heeft wereldwijd voor miljoenen mensen werk bezorgd.
                          Hardware fabrikanten en software fabrikanten hebben hun bestaan te danken aan Microsoft.
                          En wie de Microsoft s**t niet wil moet dan maar zitten aanmodderen met wat anders, of dat andere nu beter of slechter is laat ik in het midden.
                          En voor mij blijft IE een zeer goede browser.
                          Ik respecteer ieder zijn mening en ieder doet met zijn pc wat hij wil.
                          Maar één ding zal IEDER moeten toegeven, we hebben veel te danken aan Microsoft.
                          Weet er dan niemand meer hoeveel een HDD van 25 MB over twintig jaar koste? Hoeveel een 386 toen koste?
                          Als die prijzen hadden aangehouden dan zou een hedendaagse pc hoeveel kosten? Brr, mag er nieteens aan denken.

Ik heb in '98 nog 12.500 fr betaald voor een latje SDRAM van 128 MB, om te lachen hé?

Nu zit ik op een laptop te tokkelen en mijn echtgenote, dochter, schoonzoon en kleinkinderen hebben allemaal een pc of laptop en samen een stuk of 8 spelconsolen en alles zit aangesloten op het wereld wijde westen.
                          Denk daar eens over na.

Grtz, RF
                          Wat heeft Microsoft direct te maken met de prijs van hardware in onze PC en Mac, de prijs van een Intel CPU of een Transcend geheugenlatje?
                          Alsof Microsoft er op z'n eentje voor gezorgd heeft dat er in iedere huiskamer een computer staat. Het ligt wel iets complexer. O.a. stijging productiviteit, efficiëntie, stijging levensstandaard, informatisering (vroeger stond er 1 pc op school) etc...

En wat is je punt met spelconsoles en internet? Uitvinding van MS? Denk je dat alleen de koning een PC zou hebben moest MS geen OS uitgebracht hebben? Dat Adobe geen Photoshop zou gemaakt hebben?

En die "dure" latjes van 128MB in 1998... Nu betaal je toch ook bijna 500 of 20.000 BEF euro voor 2GB DDR3? Toch logisch dat dingen die toen het duurste en snelste waren, nu niets meer waard zijn? Nu is het beste en het nieuwste ook peperduur.

Ik heb ook nog een Pentium 75 mhztjes gekocht voor 69.900 BEF...

Chapeau voor MS dat ze - op hun eigen fel besproken manier - de markt op dit moment veroverd hebben. Ik ben ook tevreden van mijn huidig draaiende finegetunde XP systeem. (Naast het feit dat ik verplicht ben dure en vertragende antivirus en firewall bij te kopen en constant alles up te daten )
                          Maar om nu te zeggen dat alles aan hen te danken is, toch niet. Dat iedereen een auto heeft, is toch ook niet dankzij OPEC ofzo.
                          Mocht binnen 20jaar MS niet meer bestaan, dan maakt iedereen hardware/software voor de volgende OS'en, het is allemaal iets pragmatischer. MS heeft het ook vooral geluk gehad én de slimme keus gemaakt, om iets te produceren voor een product dat onvermijdelijk gigantisch zou groeien en afzetmarkten aanboren.

Ben ik nu de enigste zonder aandelen in Microsoft?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                            Maar om nu te zeggen dat alles aan hen te danken is, toch niet. Dat iedereen een auto heeft, is toch ook niet dankzij OPEC ofzo.
                            Neen, dankzij de olie rijden we nog rond met auto's waarvan de verbrandingsmotor
                            een techniek is die bijna 60 jaar (?) oud is.
                            Geweldige vooruitgang
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Neen, dankzij de olie rijden we nog rond met auto's waarvan de verbrandingsmotor
                              een techniek is die bijna 60 jaar (?) oud is.
                              Geweldige vooruitgang
                              Hmmmm... een beetje een dooddoener hé, Theokus. Onze gloeilamp is meer dan 100 jaar oud en nog steeds de beste vorm van verlichting, alle leds en andere alternatieven ten spijt. Zo ook voor de goeie oude vinyl LP. Maar we dwalen verder en verder af vrees ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                                Hmmmm... een beetje een dooddoener hé, Theokus. Onze gloeilamp is meer dan 100 jaar oud en nog steeds de beste vorm van verlichting, alle leds en andere alternatieven ten spijt. Zo ook voor de goeie oude vinyl LP. Maar we dwalen verder en verder af vrees ik...
                                Och dwaal maar eens rond, kan geen kwaad.

Vraag eens aan Philips wat ze gaan doen met die gloeilampen.
                                (toevallig gelezen ergens)

Wat ik bedoel is dat men dingen in leven houdt omdat ze opbrengen...
                                De wetenschap en de know-how is er Hans maar de industrie doet er niks mee.
                                Nu met de crisis ja, nu worden ze wakker
                                Plots moet alles zuiniger en moet alles minder energie kosten.

Ergens goed dat Obama de verkiezingen heeft gewonnen anders waren ze aan 't boren
                                in Alaska.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X