Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet Explorer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Internet Explorer

Mocht Window$ en IE zo slecht zijn, waarom vind je het terug op meer dan 90% van alle pc's?
    En vind je dingen teveel in Win 2000, XP of 2003, download dan NLite.
    Vind je veel dingen teveel in Vista, download dan VLite.

Wees dankbaar dat Microsoft er was anders waren we wellicht nog aan het werken in DOS.

Grtz, RF

Als je wil weten wat NLite en VLite kunnen gebruik dan eens "Google" of moet daarvoor ook een alternatief voor bestaan (en er is er een hoor)?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
      het is niet commercieel.. het is gratis..
      Gratis en niemand wil het hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Mocht Window$ en IE zo slecht zijn, waarom vind je het terug op meer dan 90% van alle pc's?
        omdat het vooraf geinstalleerd wordt op bijna elke pc.
        Ook is er een monopolievorming van microsoft, waardoor andere besturingssystemen gene kans krijgen.

Comment

En vind je dingen teveel in Win 2000, XP of 2003, download dan NLite.
          Vind je veel dingen teveel in Vista, download dan VLite.

Wees dankbaar dat Microsoft er was anders waren we wellicht nog aan het werken in DOS.
          1. Waarom Windows op 90% van de PC's staat? Misschien omdat Microsoft door protectionistische marketing en agressieve strategie een contract heeft met 90% van de pc-fabrikanten, nee? Hun goed recht, maar er zijn spelregels.

2. DOS is de voorganger van Windows, ook van Microsoft. Vandaar ook MS-DOS naam. En Microsoft was helemaal niet de eerste die van een text-input interface naar GUI ging, daar was Apple ook de eerste, met de Apple LISA.

3. Om Vlite te gebruiken moet je je pc formateren, je Vista installatie herconfigureren en opnieuw installeren. Voor de doorsnee gebruiker is dat véél te complex. Kan toch onmogelijk de beste oplossing zijn.
          Last edited by caleido; 22 januari 2009, 20:04.

Comment

het is wel apple die als eerste met een grafische interface op de markt kwam.

Comment

Er was niks anders he

En de gebruikers wilden meer en meer grafische interfaces voor alles en nog wat.
              Het zag er mooier uit, het zette aan tot gebruik ervan.
              En zo werden onze pc's steeds zwaarder en zwaarder qua hardware.

Vroeger keek ik mijn ogen uit op Apple (Mac) maar de centjes he.
              Ik had een XT met een goed scherm voor 40.000 frank.
              Die eerste Mac pro (of was het Power Mac ?)kostte dik 120.000 frank.

Ik heb zo 15 jaar gewerkt met IBM DOS 3.1
              (ik had geen andere keuze)
              Als de config.sys en autoexec.bat optimaal waren dan was je "vertrokken"
              Oud nieuws > Framework III draaide in 256 kb.
              Kon je alles mee....
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                1. Waarom Windows op 90% van de PC's staat? Misschien omdat Microsoft door protectionistische marketing en agressieve strategie een contract heeft met 90% van de pc-fabrikanten, nee? Hun goed recht, maar er zijn spelregels.

2. DOS is de voorganger van Windows, ook van Microsoft. Vandaar ook MS-DOS naam.

3. Om Vlite te gebruiken moet je je pc formateren, je Vista installatie herconfigureren en opnieuw installeren. Voor de doorsnee gebruiker is dat véél te complex. Kan toch onmogelijk de beste oplossing zijn.
                Ik durf het haast niet zeggen of: "Hoor mij nu bezig"
                Die Windows 7 is (bijna) mijn favoriet geworden
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Gratis en niemand wil het hebben...
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

2. DOS is de voorganger van Windows, ook van Microsoft. Vandaar ook MS-DOS naam. En Microsoft was helemaal niet de eerste die van een text-input interface naar GUI ging, daar was Apple ook de eerste, met de Apple LISA.

1. Noem iemand die het TOEN beter deed?
                    2. Klopt, en waarom hebben die zo'n piepklein markt aandeel? Ze konden dezelfde taktiek als Microsoft gebruiken.
                    3. Blijkbaar nog nooit gewerkt met NLite of VLite.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ze konden dezelfde taktiek als Microsoft gebruiken.
                      ethiek noemen ze dat.

Comment

1. Noem iemand die het TOEN beter deed?
                        2. Klopt, en waarom hebben die zo'n piepklein markt aandeel? Ze konden dezelfde taktiek als Microsoft gebruiken.
                        3. Blijkbaar nog nooit gewerkt met NLite of VLite.
                        1. Wat bedoel je met beter? Op welk vlak? Qua verkoop of qua kwaliteit? Dat ze goeie managers en lobbysten hebben, zegt niets over de software zelf. Maar het verbetert en ik kijk nieuwsgierig uit naar Win7, maar je kan toch niet zeggen dat MS consequent de beste software heeft geleverd.

2. Het is niet eenvoudig om marktaandeel van een agressieve gevestigde waarde in te pikken. Mensen leggen bij computer onmiddellijk de link met Windows. Maar bij Windows leggen ze de link ook naar minder positieve dingen. Niet iedereen weet perfect een firewall te onderhouden of te installeren etc..

3. De kernfunctie van Nlite is toch om voor de installatie een aantal onderdelen uit te vinken of drivers klaar te zetten en persoonlijk installatie-cd's te maken. Zou mij verbazen mocht je dat kunnen doen met de versie die momenteel draait op een pc, zonder herinstallatie.

Comment

ethiek noemen ze dat.
                          Nee, de grote fout van Apple was dat je hun OS enkel op HUN computers kon draaien!

Grtz, RF

Comment

ethiek noemen ze dat.
                            Bedrijven en ethiek.... "dream on"
                            Soms heb ik de indruk dat Microsoft meer advocaten in dienst heeft dan ander personeel.

Het eerste en laatste wat Gates zelf heeft ontwikkeld was Basic.
                            Maar ik zeg ook: iedereen mag het hem nadoen

OT > Nu op BBC2 > Bedrijven en ethiek.
                            Fast bucks: How Porsche made billions
                            Reportage over de pogingen van Porsche om in het diepste geheim
                            in oktober 2008 hun concurrent Volkswagen over te nemen,
                            hierbij gebruik makend van niet al te frisse methodes.
                            Last edited by theokus; 22 januari 2009, 20:37.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

1. Wat bedoel je met beter? Op welk vlak? Qua verkoop of qua kwaliteit? Dat ze goeie managers en lobbysten hebben, zegt niets over de software zelf. Maar het verbetert en ik kijk nieuwsgierig uit naar Win7, maar je kan toch niet zeggen dat MS consequent de beste software heeft geleverd.

2. Het is niet eenvoudig om marktaandeel van een agressieve gevestigde waarde in te pikken. Mensen leggen bij computer onmiddellijk de link met Windows. Maar bij Windows leggen ze de link ook naar minder positieve dingen. Niet iedereen weet perfect een firewall te onderhouden of te installeren etc..

3. De kernfunctie van Nlite is toch om voor de installatie een aantal onderdelen uit te vinken of drivers klaar te zetten en persoonlijk installatie-cd's te maken. Zou mij verbazen mocht je dat kunnen doen met de versie die momenteel draait op een pc, zonder herinstallatie.
                              Ik ga hier geen ellenlange dicussie aangaan.
                              1. Ik heb nooit beweerd dat Microsoft het beste is.
                              2. Je laat toch ook niet de kaas van tussen je boterham pikken?
                              3. En waarom niet? Zo heb ik al veel, hoe noemen ze dat ook weer, "unattended" cd's gemaakt op mijn pc voor andere pc's. Je moet enkel het OS naar een map kopiëren samen met de drivers, antivirus enz. Maak dan een nieuwe map aan en maak daarin je nieuwe cd met NLite. Zestien verschillende Chineese toetsenborden moet mijn OS niet echt ondersteunen hoor

Grtz, RF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Bedrijven en ethiek.... "dream on"
                                Soms heb ik de indruk dat Microsoft meer advocaten in dienst heeft dan ander personeel.

Het eerste en laatste wat Gates zelf heeft ontwikkeld was Basic.
                                Maar ik zeg ook: iedereen mag het hem nadoen

OT > Nu op BBC2 > Bedrijven en ethiek.
                                Fast bucks: How Porsche made billions
                                Reportage over de pogingen van Porsche om in het diepste geheim
                                in oktober 2008 hun concurrent Volkswagen over te nemen,
                                hierbij gebruik makend van niet al te frisse methodes.
                                Voilà.
                                Niks aan toe te voegen

Grtz, RF

Comment

Working...
                                X