Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet Explorer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Internet Explorer

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    als dat goed genoeg is voor jou, zoveel te beter.

Om toch in de sfeer van "vergelijken met auto's" te blijven.... je kan IE in windows vergelijken met een auto kopen (over hoe die dan rijdt even niet nagelaten) en zien dat er een niet zo'n goeie stereo in zit of je wilt gewoon een andere plaatsen, eentje waar je in je vorige auto al naar luisterde.
    Maar! De fabrikant heeft ZIJN autostereo er zodaning ingewerkt dat je moeilijk zonder hamer en beitel die stereo eruit krijgt. En zelf al krijg je hem eruit, dan begint je auto beetje vreemd te doen.

En stel ook dat die autofrabrikant 80% van alle auto's maakt en verkoopt. En dat er paar bedrijven zijn die alternatieve, minstens even goede of zelf vaak betere autostereo's aanbieden en bouwen...

Zou jij dan niet protesteren? Mocht je graag een andere radiospeler wensen. Of zelf zo'n bedrijf zijn met betere radiospelers.
    Heu.... dat is bij de meeste auto's tegenwoordig ook zo

Comment

als dat goed genoeg is voor jou, zoveel te beter.

Om toch in de sfeer van "vergelijken met auto's" te blijven.... je kan IE in windows vergelijken met een auto kopen (over hoe die dan rijdt even niet nagelaten) en zien dat er een niet zo'n goeie stereo in zit of je wilt gewoon een andere plaatsen, eentje waar je in je vorige auto al naar luisterde.
      Maar! De fabrikant heeft ZIJN autostereo er zodaning ingewerkt dat je moeilijk zonder hamer en beitel die stereo eruit krijgt. En zelf al krijg je hem eruit, dan begint je auto beetje vreemd te doen.

En stel ook dat die autofrabrikant 80% van alle auto's maakt en verkoopt. En dat er paar bedrijven zijn die alternatieve, minstens even goede of zelf vaak betere autostereo's aanbieden en bouwen...

Zou jij dan niet protesteren? Mocht je graag een andere radiospeler wensen. Of zelf zo'n bedrijf zijn met betere radiospelers.
      Wat is het probleem : je laat die radio gewoon zitten, en je installeert er een andere... Als je ziet wat sommigen zitten hebben van bijkomende versterkers, boxen, DVD-spelers en andere audio-rommel zal het nog niet eens opvallen dat je er 2 hebt...

Heb de vraag hier al gesteld, maar zal het nog eens doen : is er hier iemand die Paint deïnstalleert als hij Photoshop op z'n PC zet ???
      Waarom moet dan dan persé wel voor IE ?

Dat van die USB-stick vat ik toch niet : je zit met een windows zonder browser, en je hebt een lege USB-stick : Hoe installeer ik firefox vanuit die lege USB-stick ???

Ik heb trouwens ook een vreemd fenomeen. Standaard gebruik ik IE, maar heb ook firefox staan.Als ik de help van Photoshop CS 4 gebruik, dan doet die dat via firefox...
      Moet ik nu Mozilla of Adobe voor de rechter dagen ???
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Wat is het probleem : je laat die radio gewoon zitten, en je installeert er een andere...
        Ik heb persoonlijk liever het interieur van mijn wagen zonder losse kabeltjes en radio's die op het dashboard geducktape'd zijn.

Heb de vraag hier al gesteld, maar zal het nog eens doen : is er hier iemand die Paint deïnstalleert als hij Photoshop op z'n PC zet ???
        Omdat Paint niet onnodig op het scherm verschijnt. En Paint toch wel iets minder impact heeft op dagelijks pc gebruik dan een internet browser, ik zie EU vs MS daar toch geen tijd insteken.

Dat van die USB-stick vat ik toch niet : je zit met een windows zonder browser, en je hebt een lege USB-stick : Hoe installeer ik firefox vanuit die lege USB-stick ???
        Ja inderdaad een lege USB stick. Op een lege planeet.
        Dat je bij een medemens kan langsgaan, of die medemens komt met stick mét FF erop, of je download FF vanop je werk, etc.. nee dat was waarschijnlijk te doordacht. Je hebt toch niet overal een helpend handje nodig, hoop ik?

Ik heb trouwens ook een vreemd fenomeen. Standaard gebruik ik IE, maar heb ook firefox staan.Als ik de help van Photoshop CS 4 gebruik, dan doet die dat via firefox...
        Niemand, je hebt geluk. De doorsnee gebruiker komt meestal zo ver niet qua instellingen.

Je vergeet nog iets: het is dankzij de EU dat je überhaupt IE, Mediaplayer et co kunt verwijderen. Want dat is ook pas na een "akkoord" mogelijk geworden. Daarna heeft men in XP (na SP2) opties toegevoegd in het Configuratie scherm, waar je kan kiezen (inderdaad: kiezen) welke programma's (internet browsing, email, ...) voor wat geopend worden. Niet dat het voordien niet mogelijk was, maar het was een pak complexer en bedolven in menu's en/of register.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
          ik snap niet wat iedereen goed vindt aan die windows. Ik had het vroeger ook, en het voelde aan als autorijden in een gigantische file.
          Als je iet of wat krachtige hardware hebt dan "vliegt" Windows.
          Het grote voordeel van Windows is de beschikbaarheid van programma's die je kan gebruiken.
          Alle andere besturingen kunnen dat niet of je moet gaan prutsen & klommelen of
          deftig gezegd: je hebt hulpprogramma's nodig.
          Dit geldt voor zakelijk gebruik als voor de spellen (gaming).
          Het succes van Windows zijn de beschikbare programma's.

Een klein voorbeeld is MS. Office. Dit programma heeft ook zijn weg gevonden in de Mac. OS- wereld.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Als je iet of wat krachtige hardware hebt dan "vliegt" Windows.
            En dat is een voordeel van Windows (Vista)? Dat het trager werkt dan andere of vorige OS'en op dezelfde computer? Dat de hardware vereisten hoger liggen dan anderen?

Het grote voordeel van Windows is de beschikbaarheid van programma's die je kan gebruiken.
            Akkoord. Maar dit zegt niets over de betrouwbaarheid, stabiliteit en veiligheid van Windows zélf. Integendeel, dat het moet werken met zoveel hardware en software, is één van de redenen waarom zoveel virussen en malware gericht worden op Windows gebruikers.

Alle andere besturingen kunnen dat niet of je moet gaan prutsen & klommelen of deftig gezegd: je hebt hulpprogramma's nodig.
            Voor de meeste Windows programma's heb je ook een variant voor Linux of Mac. Minder keus, dat wel, maar ze zijn er wel.
            Dit geldt voor zakelijk gebruik als voor de spellen (gaming).
            En het zakelijk gebruik in de grafisch wereld en desktop publishing? Je kan toch moeilijk zeggen dat alles daar op Windows Vista draait. En qua gaming, daar is een inhaalbeweging, meer & meer games komen uit op verschillende platforms.
            Het succes van Windows zijn de beschikbare programma's.
            Nogmaals: dat is geen compliment voor Windows programmeurs, maar gevolg van vraag/aanbod.

Comment

Ja inderdaad een lege USB stick. Op een lege planeet.
              Dat je bij een medemens kan langsgaan, of die medemens komt met stick mét FF erop, of je download FF vanop je werk, etc.. nee dat was waarschijnlijk te doordacht. Je hebt toch niet overal een helpend handje nodig, hoop ik?
              Of ik installeer Windows, met IE (zoals elk besturingssysteem nu al jaren een browser heeft) en ik gebruik IE. Of is dat te moeilijk ???
              Waarom zou ik iets moeten downloaden op mijn werk ? Waarom zou ik op een andere PC die Firefox moeten gaan downloaden ? Waarom moet ik iemand gaan ambeteren om iets te kunnen gebruiken dat in ALLE andere besturingssystemen standaard ingebouwd is ?

Gewoon : dezelfde regels voor ALLE softwareontwikkelaars.
              Apple duwt toch ook hun browser (Safari) door mijn strot als ik OS X zou gebruiken ? En of die nu verwijderbaar is of niet : als je een andere wil, installeer die. Simpel toch...
              Apple doet (of deed) het zelfs nog erger : je krijgt Safari als je Itunes wil installeren.
              Of die Google-toolbar die bij k'weet niet hoeveel software mee wordt geïnstalleerd als je niet oppast... Maar die laatste 2 zaken mogen blijkbaar wel.
              Groeten,

Polleke

Comment

Of ik installeer Windows, met IE (zoals elk besturingssysteem nu al jaren een browser heeft) en ik gebruik IE. Of is dat te moeilijk ???
                Waarom zou ik iets moeten downloaden op mijn werk ? Waarom zou ik op een andere PC die Firefox moeten gaan downloaden ? Waarom moet ik iemand gaan ambeteren om iets te kunnen gebruiken dat in ALLE andere besturingssystemen standaard ingebouwd is ?
                Niet mee precies? We waren bezig over hoe FF te installeren is op een hypothetische pc zonder IE.

Gewoon : dezelfde regels voor ALLE softwareontwikkelaars.
                Apple duwt toch ook hun browser (Safari) door mijn strot als ik OS X zou gebruiken ? En of die nu verwijderbaar is of niet : als je een andere wil, installeer die. Simpel toch...
                Apple doet (of deed) het zelfs nog erger : je krijgt Safari als je Itunes wil installeren.
                Of die Google-toolbar die bij k'weet niet hoeveel software mee wordt geïnstalleerd als je niet oppast... Maar die laatste 2 zaken mogen blijkbaar wel.
                Al die vergelijking gaan niet op, ze zijn verre van grote marktleiders of bijna-monopolisten in hun branche.

Nogmaals, probeer toch béétje in te leven in producenten van alternatieve software. Het gaat om het principe van vrije concurrentie.
                Persoonlijk zie ik ook veel liever een grote verscheidenheid aan goede browsers. Een toekomst waar één bedrijf met één browser alle internetverkeer doorstuurt en ontvangt, vind ik geen geruststellende gedachte.

En ook nogmaals: sinds de eerste veroordeling door EU heeft MS zich al wat losser opgesteld en is het eenvoudiger om dingen te verwijderen. Wat maar normaal is. Of niet?

Comment

Een paar redenen polleke:
                  - Paint valt niet op en zelf heb ik het nog nooit gebruikt. Ik heb me ook nooit de moeite gedaan
                  gezien de zeer beperkte mogelijkheden van Paint.
                  Maar ik moet wel zeggen: ik heb nooit de moeite gedaan om te zoeken hoe ik die kon verwijderen.
                  Bovendien heb ik Paint ook nooit gezien als een "gevaar".
                  (IE wel: lekken, onveilig)

IE heeft of had(?) de naam dat die onveilig was. Er was wel altijd iets zoals "lekken".
                  FireFox is een alternatief.
                  Windows kan ik moeilijk missen maar IE wel en ik had ook moeite om te vinden hoe ik nu
                  die IE kon verwijderen. FireFox is voor mij ook een kleine protestactie tegen die
                  machtswellusteling die MS wel is
                  Openbron zoals FF is voor de mensen, de gebruikers en Microsoft zorgt goed voor Microsoft.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Niet mee precies? We waren bezig over hoe FF te installeren is op een hypothetische pc zonder IE.
                    Dus : iemand koopt een PC voor thuisgebruik. Op dit ogenblik kan die persoon als hij XP of Vista voorgeïnstalleerd krijgt daar de meeste zaken standaard mee doen. Hij kan mailen, surfen, een simpel tekstje maken, een tekeningske, liedjes afspelen enz.

Morgen, koopt hij diezelfde PC met Windows 7. Uiteraard wel zonder mediaplayer, webbrowser, e-mailprogramma, ..., want deze mogen er allemaal niet meer in van Europa.

Alleen : Als hij diezelfde Pc koopt met bv. linux of OS X voorgeïnstalleerd dan zitten al die zaken er plots wel in. Lijkt me toch redelijk concurentievervalsing...

Nogmaals : als die zaken eruit moeten bij Windows, dan moeten ze eruit bij ALLE besturingssystemen. Iedereen dezelfde regels !!! Simpel toch ???
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Welke reden haal je dan aan om dit te beweren?
                      als je een programma wil openen, duurt dit extra lang, omdat er superveel processen draaien op de achtergrond, waar je niets tegen kan doen. terwijl dit gebeurt zijn er wel weer 15 popups rechts vanonder in scherm, wat redelijk irritant is en nog meer geheugen vreet. uiteindelijk kon mijn computer al deze dingen niet aan en crashte heel het systeem, de applicatie zelf krijgt dan weer een error-code die je niets verderhelpt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Ja ok, maar maak er dan een nieuw topic over, want dit had niks met de originele post te maken.
                        het was een antwoord op de vraag van Verseg, niet dat ik er een topic over wens te maken.

Comment

ik snap niet wat iedereen goed vindt aan die windows.
                          over linux en macos kan ik niets zeggen. Maar van unix moet ik zeggen dat ik er helemaal geen stress van krijg..
                          Weet je wat ik dan niet snap? Dat een blijkbaar wel goed OS al 50 jaar op de markt is en nog steeds geen marktaandeel heeft om over naar huis te schrijven. Hoe goed kan het dan zijn? En dan bedoel ik niet goed in technische zin maar goed als oplossing voor de computer van de gemiddelde burger.

Maar goed, ik laat me weer afleiden. Het gaat hier *niet* om welk OS of browser het beste is, maar wat wij er als computerbezitter mee opschieten als Kroes haar zin krijgt. Gelukkig lijkt een meerderheid het hier met me eens te zijn.
                          Last edited by Leonidas; 22 januari 2009, 19:13.

Comment

Nogmaals : als die zaken eruit moeten bij Windows, dan moeten ze eruit bij ALLE besturingssystemen. Iedereen dezelfde regels !!! Simpel toch ???
                            Exact.

En dan kun je net zo goed zeggen: laten zoals het is. Laat iedere OS-maker zelf bepalen wat-ie meelevert, de klant maakt uiteindelijk de beslissing wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Weet je wat ik dan niet snap? Dat een blijkbaar wel goed OS al 50 jaar op de markt is en nog steeds geen marktaandeel heeft om over naar huis te schrijven. Hoe goed kan het dan zijn?
                              het is niet commercieel.. het is gratis..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                                Weet je wat ik dan niet snap? Dat een blijkbaar wel goed OS al 50 jaar op de markt is en nog steeds geen marktaandeel heeft om over naar huis te schrijven. Hoe goed kan het dan zijn? En dan bedoel ik niet goed in technische zin maar goed als oplossing voor de computer van de gemiddelde burger.
                                Lepe opmerking maar ze is juist
                                Ubuntu bijv. volg ik nu bijna 2 jaren en die is zeer sterk geëvolueerd in de goede zin.
                                Draadloosnetwerken blijft een probleempje als je totaal geen kennis hebt of ervaring met pc's.
                                (met een kabeltje is dat wel snel opgelost)

Een beginneling, van kinderen tot oudere mensen, zal zich vlug thuis voelen in dit OS.
                                Het probleem is niet meer het gebruik maar de installatie... en DAT was ooit anders.
                                Maar zowel de installatie als het gebruik zijn zeer sterk verbeterd.
                                De gebruikersvriendelijkheid is er nu.

De voorkennis (ik ken dus een beetje Windows en de programma's) zal wèl een rol spelen.
                                Je gaat steeds zoeken naar alternatieve software die jouw data aankunnen.
                                Data die je reeds hebt en dat is belangrijk.
                                De beste oplossing was als je dezelfde programma's kon gebruiken en dat zie ik niet zo direct zitten.
                                Voor veel windowsgebruikers zal het hier ophouden.... en daar bedoel ik mee de overstap.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X