Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Airbus in Hudson River - veel geluk precies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Airbus in Hudson River - veel geluk precies


    A US Airways plane with 155 people on board ditched into a chilly Hudson River on Thursday, apparently after striking at least one bird upon takeoff from New York's LaGuardia Airport, according to officials and passengers.


    Goede piloot om zomaar te landen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Airbus in Hudson River - veel geluk precies

    Iedereen gered.
    Idd. goede piloot.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Airbus in Hudson River - veel geluk precies

      Hulde aan Chesley B. Sullenberger !

      Comment


      • #4
        Re: Airbus in Hudson River - veel geluk precies

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Hulde aan Chesley B. Sullenberger !


        Ik blijf in vliegtuigen stappen , maar heb me er nooit gerust in gevoeld.Ook een heleboel afleveringen gezien over crashes op National Geographic.Het kan altijd en overal gebeuren.



        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Airbus in Hudson River - veel geluk precies

          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Ik blijf in vliegtuigen stappen , maar heb me er nooit gerust in gevoeld.Ook een heleboel afleveringen gezien over crashes op National Geographic.Het kan altijd en overal gebeuren.



          Walter

          Een weekdagje rondrijden in Brussel is een pak gevaarlijker hoor
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #6
            Re: Airbus in Hudson River - veel geluk precies

            ja ik blijf ook in het vliegtuig stappen, maar ik volg wel op het puntje van mn stoel de crashes bij national geographic. Kwestie van de schrik er wat in te houden

            Toevallig las ik gisteren nog het verslag van vlucht 401 van Eastern Airlines. Hoe één kapot controlelampje in de cockpit 103 levens kostte! Zeer helder en leerrijk verslag.
            Lees het hier

            Comment


            • #7
              Re: Airbus in Hudson River - veel geluk precies

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              ja ik blijf ook in het vliegtuig stappen, maar ik volg wel op het puntje van mn stoel de crashes bij national geographic. Kwestie van de schrik er wat in te houden

              Toevallig las ik gisteren nog het verslag van vlucht 401 van Eastern Airlines. Hoe één kapot controlelampje in de cockpit 103 levens kostte! Zeer helder en leerrijk verslag.
              Lees het hier

              En de beroemde crash van Swiss Airlines dan,iedereen dood omdat het televisietoestel te lang had opgestaan en het draadje oververhit was geraakt,jawadde.
              Of de laaste vlucht van de Concorde,die precies 120 seconden lang in de lucht bleef.Daar zaten mensen in die nog nooit gevlogen hadden.En dat door een stukje metaal van een Texaans vliegtuigje dat op de startbaan was blijven liggen.



              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Airbus in Hudson River - veel geluk precies

                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Een weekdagje rondrijden in Brussel is een pak gevaarlijker hoor
                daar sluit ik me volledig bij aan - alleen komen accidenten in Brussel of op de Ring niet zo groot in het nieuws

                Comment


                • #9
                  Re: Airbus in Hudson River - veel geluk precies

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...on-River.dhtml
                  A US Airways plane with 155 people on board ditched into a chilly Hudson River on Thursday, apparently after striking at least one bird upon takeoff from New York's LaGuardia Airport, according to officials and passengers.


                  Goede piloot om zomaar te landen.
                  Inderdaad. De man heeft alle mensenlevens gered. Verdient meer dan een medaille.

                  Groetjes,
                  Pol.
                  Last edited by enero; 16 januari 2009, 16:40.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Airbus in Hudson River - veel geluk precies

                    En dan was er nog die bijzondere vlucht met onze 2 Belgische piloten.
                    Hun vliegtuig was aangeschoten door een raket van Al-Qaeda...
                    Een vleugel was ernstig beschadigd en een deel van de besturing was "gone".
                    Het enige wat mogelijk bleek, was door gas te geven of te verminderen het vliegtuig
                    een beetje bestuurbaar werd.
                    Maar de piloten zijn er in geslaagd het vliegtuig te landen.
                    En toen was het nog niet gedaan... omdat ze door een mijnenveld geloodst moesten worden.

                    Dit was ook de eerste keer dat een dergelijke landing slaagde.
                    Enige tijd vooraf was dit dodelijk afgelopen voor een paar Japanse collega's.

                    Het triestige aan dit verhaal is dat een automatisch systeem werd ontwikkeld (besturing via enkel
                    de motoren)maar nooit werd toegepast omdat het te duur zou zijn en omdat dergelijke
                    ongevallen zeldzaam zijn.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Airbus in Hudson River - veel geluk precies

                      Op nu.nl:

                      De piloot had de keuze te landen in de rivier of in het drukke centrum van Manhattan.


                      NEW YORK - Alle inzittenden van een Amerikaanse Airbus 320 zijn gered na een noodlanding van het toestel op de Hudson-rivier in New York.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Airbus in Hudson River - veel geluk precies

                        Ik probeer heel hard on niet naar "crash-reportages" te kijken. Kwestie van me niet
                        onnodig zorgen te maken als ik op het vliegtuig moet en geen slapeloze nachten te hebben vooraf...

                        Maar ferm gedaan van die piloten. Ik denk dat vele mensen die crew dankbaar zullen zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Airbus in Hudson River - veel geluk precies

                          Ook merkwaardig dat er geen boot is geraakt op de rivier, want daar varen talrijke (toeristen)boten
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #14
                            Re: Airbus in Hudson River - veel geluk precies

                            In de loop van de luchtvaart geschiedenis zijn vele spectaculaire noodlandingen gemaakt door piloten die ook een zweefvliegbrevet hebben. (Vliegen zonder motor hé....)

                            En wat blijkt. Dhr. Sullenberger is naast lijnpiloot ook gevechtspiloot geweest. En heeft nog een zweefvliegbrevet. + nog vele andere ervaringen....


                            Simulatie : http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/7834499.stm

                            Groetjes
                            Skitch
                            Last edited by Skitch; 16 januari 2009, 20:10.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Airbus in Hudson River - veel geluk precies

                              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                              In de loop van de luchtvaart geschiedenis zijn vele spectaculaire noodlandingen gemaakt door piloten die ook een zweefvliegbrevet hebben. (Vliegen zonder motor hé....)

                              En wat blijkt. Dhr. Sullenberger is naast lijnpiloot ook gevechtspiloot geweest. En heeft nog een zweefvliegbrevet. + nog vele andere ervaringen....


                              Simulatie : http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/7834499.stm

                              Groetjes
                              Skitch
                              Het is al langer geweten en bewezen dat ex-zweefvliegtuigpiloten de beste motorvliegtuigpiloten worden als het op precisie en koelbloedigheid aankomt.
                              Een zweefpiloot "on final" moet zijn kist aan de grond zetten. Hij heeft geen andere keus ofwel zit ie in den decor. Een motorpiloot die denkt zijn landing te missen kan een "go arround" doen. Volle gas en terug weg ermee.
                              Heb eind jaren 80 mijn privaatpiloot opleiding gedaan op een vliegveld waar ook zwevers bezig waren. Sommige deden ook de beide. Die mensen hadden een veel hechtere band met de natuur en ook met mekaar. Waren een ganse dag op het terrein bezig en hielpen elkaar om hun materieel piekfijn in orde te houden. Velen hadden bovendien in hun jeugd als luchtvaartkadet bezig geweest. Er was ook een vrij grote dicipline in de groep aanwezig en ze hadden een soort beurtrol om de werkzaamheden rond het vliegveld tot een goed einde te brengen.
                              Dit alles leverde dus na verloop van tijd de beste piloten op.

                              Groetjes,
                              pol.
                              Last edited by enero; 16 januari 2009, 22:10.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X