Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

.jpg extensie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: .jpg extensie

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Inderdaad, als ik .jpg toevoeg opent als vanouds Windows de foto als ik erop klik.

Walter
    strange..
    Het enige dat ik zou kunnen denken is dat je de opties (extensies verbergen) enkel maar hebt toegepast op 1 specifieke map en niet als standaard hebt laten gelden (knop erboven: Apply to all folders)

Eventueel even proberen met Reset all folders.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      strange..
      Het enige dat ik zou kunnen denken is dat je de opties (extensies verbergen) enkel maar hebt toegepast op 1 specifieke map en niet als standaard hebt laten gelden (knop erboven: Apply to all folders)

Eventueel even proberen met Reset all folders.

Net geprobeerd,pc heropgestart,bij een foto waar ik het achtervoegsel .jpg heb afgehaald verschijnt geen thumbnail maar een pictogrammetje,als ik erop klik vraagt windows met welk programma ik het bestand wil openen.
      Niet dat ik hiervan veel last heb,maar Mrya's vraag deed een belletje rinkelen : dat heb ik ook vaak.Als computeranalfabeet ga ik het hier maar bij laten,voor ik iets aan-of afklik dat ik net meer hersteld krijg.

Walter
      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Net geprobeerd,pc heropgestart,bij een foto waar ik het achtervoegsel .jpg heb afgehaald verschijnt geen thumbnail maar een pictogrammetje,als ik erop klik vraagt windows met welk programma ik het bestand wil openen.
        Niet dat ik hiervan veel last heb,maar Mrya's vraag deed een belletje rinkelen : dat heb ik ook vaak.Als computeranalfabeet ga ik het hier maar bij laten,voor ik iets aan-of afklik dat ik net meer hersteld krijg.

Walter
        Dan weet ik het van hieruit ook niet meer
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Onder XP :
          Met extensies getoond => hernoemen van bestand selecteert ook de extensie, let je er niet op dan hernoem je het als een bestand zonder ectensie maar krijg je wel een vraag of je de extensie wil veranderen en dat het bestand mogelijk niet bruikbaar meer zal zijn.
          Met extensies verborgen => hernoemen van het bestand verandert enkel de naam ervan en de extensie blijft behouden.

Vista :
          Met extensies getoond => hernoemen van het bestand is vereenvoudigd doordat de extensie standaard niet mee geselecteerd is, bij het hernoemen verander je dus standaard alleen de naam. Enkel als je er weer ergens anders gaat op klikken kan je de extensie ook weer om zeep helpen.
          Met extensies verborgen => zelfde als bij XP, je kunt alleen de naam veranderen en de extensie wordt altijd behouden.

Bij XP en Vista : Het toevallig dubbel zetten van de extensie kan geen kwaad want het is hetgeen na de laatste punt komt dat in aanmerking genomen wordt voor de extensie.
          Je kan dus een bestand openen dat abc.jpg noemt alsook een dat abc.jpg.jpg
          Het enige risico is dat met bepaalde antivirusprogramma's bestanden met dubbele extensie aanzien worden als mogelijk risico en dus uitgeschakeld worden.

Het aangehaalde probleem kan zich normaal enkel voordoen als de extensie getoond wordt en men de extensie mee verandert bij het hernoemen ... maar dan zou men logischerwijze een melding moeten gekregen hebben.
          Misschien was de extensie al verkeerd alvorens de optie extensies verbergen werd aangezet?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Working...
          X