Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

.jpg extensie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• .jpg extensie

Hey juppekes

Is er iemand die mij an of wil helpen aub

Ik heb een probleempje als ik een foto van naam wil veranderen

Ik moet er altijd .jpg bij plaatsen anders verliest hij zijn extensie en kan ik de foto niet meer openen

Het zal weer wat kleins zijn maar ik heb al eens rondgekeken op mijn pc en ik vind het niet

Alvast bedankt
    Bootjes

Re: .jpg extensie

Waarschijnlijk heb je de optie: "Bekende bestandsextensies verbergen" (of iets dergelijks) afgevinkt en toont hij nu bij ieder bestand de extensie (.JPG, .DOC, .XLS,..)

Als je dit terugaanvinkt toont de pc enkel de bestandsnaam en gaat hij na het hernoemen overal de extensie terug gaan bij plakken.

Bij Windows XP: In Windows Verkenner naar het menu Extra gaan, dan Folder Opties (weet de juiste Nederlandse vertaling niet van buiten => Folder Options) en dan is View (waarschijnlijk weergave) en het is één van die vakjes die je moet opnieuw aanvinken.

Bij Vista is het in Verkenner > Organize > Folder and Search Options > View ..

Sorry voor het Engels, heb momenteel geen NL-talige XP/Vista voor de hand.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Waarschijnlijk heb je de optie: "Bekende bestandsextensies verbergen" (of iets dergelijks) afgevinkt en toont hij nu bij ieder bestand de extensie (.JPG, .DOC, .XLS,..)

Als je dit terugaanvinkt toont de pc enkel de bestandsnaam en gaat hij na het hernoemen overal de extensie terug gaan bij plakken.

Bij Windows XP: In Windows Verkenner naar het menu Extra gaan, dan Folder Opties (weet de juiste Nederlandse vertaling niet van buiten => Folder Options) en dan is View (waarschijnlijk weergave) en het is één van die vakjes die je moet opnieuw aanvinken.

Bij Vista is het in Verkenner > Organize > Folder and Search Options > View ..

Sorry voor het Engels, heb momenteel geen NL-talige XP/Vista voor de hand.

Bedankt

Het is opgelost

Zie je wel dat het niet moeilijk was maar je moet het weten he
      Bootjes

Comment

Toch wel raar hoor
        dat dat de oplossing is.
        Of de extensie nu zichtbaar
        is of niet , dit
        Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
        en kan ik de foto niet meer openen
        zou dan niet waar moeten zijn .
        !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Toch wel raar hoor
          dat dat de oplossing is.
          is of niet , dit
          !!!

Kan het zijn dat de ene software het wel kan en de andere niet.Mijn Paint shop pro herkent en opent sowieso alle bestanden waarvoor hij ontworpen is,of er nu .jpg , .tiff enz. achterstaat of niet . Als ik echter een foto van naam wijzig en er ".jpg" afhaal , kan ik deze foto niet zomaar zondermeer openen in mijn verkenner ,maar moet ik eerst kiezen met welke software ik het bestand wil openen.

Walter
          D850

Comment

Toch wel raar hoor
            dat dat de oplossing is.
            is of niet , dit
            !!!
            Volgens mij komt dat doordat hij de foto opent door te dubbelklikken dan zoekt Windows het bijhorende programma. Als je het programma eerst opent en dan browst (?) naar de foto ziet het programma tijdens het openen aan de codering dat het een JPEG is.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Als ik (zoals jij aangaf, via Tools | Folder Options) instel dat ik de extensie niet wil zien opent Windows nog steeds elke file als ik er op dubbelklik. M.a.w. hij weet nog steeds dat het een foto, Excel-bestand of wat dan ook is, ook al zie ik de extensie niet. Het maakt bij mij dus geen verschil of ik "Hide extensions for known file types" nu aanvink of niet. Wat mij ook logisch lijkt, vanwege known file types. Dit op XP en Vista...

Comment

Het probleem was bij het veranderen van de naam. Als de extensie verborgen is en je verandert de naam, blijft de extensie behouden. Als deze niet verborgen is en je bent bv gewoon om de hele naam te verwijderen zal ook de extensie verwijderd worden natuurlijk.
                Canon 350D, sigma 105 mm macro, sigma 28-135 mm

Comment

Als ik (zoals jij aangaf, via Tools | Folder Options) instel dat ik de extensie niet wil zien opent Windows nog steeds elke file als ik er op dubbelklik. M.a.w. hij weet nog steeds dat het een foto, Excel-bestand of wat dan ook is, ook al zie ik de extensie niet. Het maakt bij mij dus geen verschil of ik "Hide extensions for known file types" nu aanvink of niet. Wat mij ook logisch lijkt, vanwege known file types. Dit op XP en Vista...

Neen dan niet inderdaad, maar als die extensies verbergen niet aanstaat en je hernoemt een bestand zoals je gewoonlijk deed zonder de .jpg extensie er aan te plakken, dan verlies je effectief de extensie en weet Windows bijgevolg niet meer met welke applicatie hij het bestand moet openen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jorgen_R Bekijk bericht
                    Het probleem was bij het veranderen van de naam. Als de extensie verborgen is en je verandert de naam, blijft de extensie behouden.
                    Juist maar dat komt niet overeen met dit:
                    Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                    Ik heb een probleempje als ik een foto van naam wil veranderen

Ik moet er altijd .jpg bij plaatsen anders verliest hij zijn extensie en kan ik de foto niet meer openen
                    Als de extensie verborgen is en TS .jpg toevoegt, zal er in Windows eigenlijk bestandsnaam.jpg.jpg staan en moet de foto nog steeds geopend kunnen worden.

Comment

Juist maar dat komt niet overeen met dit:
                      Als de extensie verborgen is en TS .jpg toevoegt, zal er in Windows eigenlijk bestandsnaam.jpg.jpg staan en moet de foto nog steeds geopend kunnen worden.
                      Zoals ik kon opmaken waren de extensies niet verborgen.

Comment

Ach so...

Comment

Zoals ik kon opmaken waren de extensies niet verborgen.

Extensies voor bekende bestanstypen verbergen staat bij mij aangevinkt en toch vraagt windows mij met welk programma ik een bestand wil openen als ik de naam ervan veranderd heb door er .JPG af te halen ?! ( XP )

Walter
                          D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                            Extensies voor bekende bestanstypen verbergen staat bij mij aangevinkt en toch vraagt windows mij met welk programma ik een bestand wil openen als ik de naam ervan veranderd heb door er .JPG af te halen ?! ( XP )

Walter
                            En als je JPG toevoegt niet meer?

Comment

En als je JPG toevoegt niet meer?

Inderdaad, als ik .jpg toevoeg opent als vanouds Windows de foto als ik erop klik.

Walter
                              D850

Comment

Working...
                              X