Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gratis muziek voor promo video?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• gratis muziek voor promo video?

ik zoek lijsten met gratis muziek voor te gebruiken in een filmpje met commerciële doeleinden, weet iemand waar zulke lijsten te vinden?
    5DmkIII en wat glas

Re: gratis muziek voor promo video?

Over lijsten heb ik geen idee, maar moet zeker bestaan.
    Wel dacht ik een jaar of wat geleden gelezen te hebben dat Moby al z'n nummers gratis aanbiedt voor gebruik in filmpjes. 't Gaat wel over non-profit movies, dus het hangt er wat vanaf waarvoor je 't gaat gebruiken...
    (Check http://www.mobygratis.com/)

Grtz,
    Palladio
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
      Over lijsten heb ik geen idee, maar moet zeker bestaan.
      Wel dacht ik een jaar of wat geleden gelezen te hebben dat Moby al z'n nummers gratis aanbiedt voor gebruik in filmpjes. 't Gaat wel over non-profit movies, dus het hangt er wat vanaf waarvoor je 't gaat gebruiken...
      (Check http://www.mobygratis.com/)

Grtz,
      Palladio

dat van moby heb ik ook al gezien, maar inderdaad voor non-profit gebruik

enneh, commerciële doeleinden is niet bepaald non profit hé
      5DmkIII en wat glas

Comment

gratis voor commerciëel gebruik? ik vrees ervoor ..

low cost is nog te doen .. vb. smartsound, of je kan zelf een beat ineenstampen met een sampleprogramma. Er zijn wel muziekcatalogussen die je aan verlaagd sabam tarief kan gebuiken, die vind je o.a. in de stadsbib van Leuven, daar hebben ze een aparte sectie met achtergrondmuziek voor gebruik in video. Niet gratis te gebruiken, maar vaak wel aan sterk verminderd tarief van Sabam.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
          gratis voor commerciëel gebruik? ik vrees ervoor ..
          Ik dacht dat muziek gratis was als de componist x-aantal jaar overleden is. Hoeveel weet ik ook niet juist. Vandaar dat er altijd een nummer van Beethoven in Windows staat na de installatie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
            Ik dacht dat muziek gratis was als de componist x-aantal jaar overleden is. Hoeveel weet ik ook niet juist. Vandaar dat er altijd een nummer van Beethoven in Windows staat na de installatie
            70 jaar na overlijden componist en performer. Dus als je Mozart wilt gebruiken heb je pech: de componist is wel al meer dan 70 jaar dood, maar de performer zijn vertolking van Mozart is heel vermoedelijk nog steeds geen 70 jaar dood

Comment

Working...
            X