Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Back up naar HD in netwerk slechte kwaliteit....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Back up naar HD in netwerk slechte kwaliteit....

Hallo BD-ers,
    heb sinds kort een HD in ons netwerk gehangen (LAN). Gebruik op mijn PC Sync Toy 2 van Microsoft.
    Dit lijkt allemaal prima te werken maar als ik vervolgens de bestanden nakijk die op de externe HD gezet zijn blijken deze naar de kl*ten
    Maak ik nu een back up naar een externe HD die via USB is aangesloten op mijn PC dan geen problemen te zien... dan komen de bestanden prima over.
    Wie kan mij vertellen hoe dit kan en hoe ik dit moet oplossen??

Voorbeeldje van een foto naar verklooid fotobestandje:

Alvast bedankt voor jullie suggesties!
    Last edited by edjeB; 11 januari 2009, 11:58.
    ---------------- Ik doe niet meer mee

Re: BAck up naar HD in netwerk slechte kwaliteit....

Verschillende foto's die ik op een NAS gezet heb ondervinden een gelijkaardig probleem ... niet dezelfde lijnen maar foto's waar maar de helft meer op staat of zo.
    Op een andere externe schijf ook geen probleem.
    Raar want andere bestanden lezen of schrijven geeft geen enkel probleem.
    En ge kunt er geen regelmaat in vinden ... soms zijn er duizenden goed en dan ineens is er een reeks beschadigd.
    Vervelend in elk geval.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

bij mij is 80-90% van de foto's naar de haaien....

Comment

Heb je dit ook als je de bestanden overzet met gewoon verkenner ?
        indien neen, probleen bij synctoy.
        Welke NAS drive heb je. De lacie network drive is niet echt een schitterende keuze.
        Deze heeft door omstandigheden een hele schijf gewist, ipv een backup te maken.

Open de bestanden eens met een andere fotoviewer. Wie weet ligt daar het probleem.

Comment

Re: Back up naar HD in netwerk slechte kwaliteit....

Het ligt zeker niet aan de viewer, ongeacht waar mee de foto bekeken wordt, resultaat exact gelijk.....
          Het apparaat is een external network HD van Freecom. Deze kan zwel op LAN als op USB draaien.
          Probleem heb ik zowel met verkenner als met back up tool..... rest van de bestanden komen wel goed over.....
          Last edited by edjeB; 11 januari 2009, 12:34.

Comment

Eens programma wireshark installeren (http://www.wireshark.org/download.html ) en als je bestanden begint te transfereren, wireshark open doen, op capture start drukken. En zien of er daar redelijk veel zwarte lijnen met rode text in voorkomt.

Dat is een teken, dat er veel packetjes bij overdracht verloren gaan, en dan beginnen experimenteren met andere netwerk kabel, andere poort op switch en dergelijke om te zien of dat dit probleem verbeterd. Als het op usb werkt, kan het alleen aan de overdracht via de netwerk kabel liggen. Het kan aan enkele factoren liggen maar die zwarte lijnen met rode letters, zouden al een indicatie moeten geven.
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Het apparaat hangt direct aan de router met een nieuwe netwerk kabel... dus niet aan een switch..... lijkt mij geen probleem maar zou dat het probleem kunnen zijn?
              Ik ga met het progje aan de slag! Bedankt voor de tip, ben benieuwd.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                En zien of er daar redelijk veel zwarte lijnen met rode text in voorkomt.
                OMG..... Bijna alleen maar zwarte lijnen met rode tekst te zien....

Ook als ik met de laptops draadloos verzend heb ik deze problemen..... is dit een indicatie voor iets?

PS, ondanks de rode letters en zwarte lijnen zijn de foto's nu wel goed overgekomen
                Ik snap het niet meer.....
                Last edited by edjeB; 11 januari 2009, 12:39.

Comment

Indeed, dat zwart met rode letters is een indicatie dat er daar veel packetjes herverstuurd moeten worden, bij tcp connectie als er een packetje met een error op de bestemming terecht komt, vraagt de bestemming om dat packetje opnieuw te verzenden, en dat is dat zwart met rode letters, dat zou bijna niet mogen voor komen in uw netwerk.

Dat is dus een indicatie, dat er daar iets mis is, en volgens mijn verklaard dat waarom sommige van foto's dat fenomeen hebben, gewoon slechte packetjes, die niet als slecht overkomen, of gecorrigeerd geweest door de software.

want ik heb nu niet gevraagd om iets specifiek na te kijken, met die capture en die start, zie je in die wireshark alles verschijnen, wat er op die netwerk kaart binnen komt. In je wireless netwerk, omdat al die netwerkkaarten de connectie delen, zie je de communicatie van alle draadloze communicatie, dus als je het op 1 pc ziet, 't probleem kan van een andere afkomstig zijn, daar spreek ik me nu niet over uit.

Staan die allemaal op dezelfde router/switch aangesloten ? Indien ja, toch geen andere in huis, gewoon om even te vervangen ? Wat het lijkt me raar, dat het overal voorkomt, dan zou je andere problemen moeten hebben, zoals trage verbindingen e.d.

Comment

De PC's en de laptops werken allemaal via dezelfde router. De PC's bekabeld via een switch, de Laptops draadloos. De HD is direct verbonden aan de router en niet via de switch.
                    Ik heb helaas geen andere router in huis om te testen ..... wat kan ik nu nog doen?
                    Overigens lijken andere bestanden (documenten etc. ) wel zonder zichtbare fouten over te komen, het gaat specifiek om foto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                      De PC's en de laptops werken allemaal via dezelfde router. De PC's bekabeld via een switch, de Laptops draadloos. De HD is direct verbonden aan de router en niet via de switch.
                      Ik heb helaas geen andere router in huis om te testen ..... wat kan ik nu nog doen?
                      Overigens lijken andere bestanden (documenten etc. ) wel zonder zichtbare fouten over te komen, het gaat specifiek om foto's.
                      En als je die hd rechtstreeks op je switch steekt ? Of als je uw pc rechstreeks op de router steekt, en de switch even afkoppelt ?

Levert dat verbetering met het terug moeten herzenden en heronderhandelen van het venstet (lees dat zwart met rood) ?

Comment

Dat zal ik vanavond eens doen!

Comment

Ook zonder switch geen enkele verbetering....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                            Ook zonder switch geen enkele verbetering....
                            En alles op de switch, en de router effekes uitgetrokken. Ok je geraakt dan wel 5 minuten niet op internet, maar 't is maar om te testen ?

Comment

die optie zal ik ook eens uitproberen! Moet wel ff geduld hebben, telefoon gaat ook over router en het meisje zit nu te kletsen met een vriendin.... en de stekker moet er dan ff uit....

Comment

Working...
                              X