Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Virus / Trojan Horse ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Virus / Trojan Horse ??

Hallo iedereen,

Sedert een aantal dagen na een scan van mijn systeem door AVG krijg ik het volgende.

Het gaat dus blijkbaar om een Virus en een Trojan Horse. Hopelijk kunnen jullie het lezen.
    Rare is, als ik ga kijken naar C:\Doc.and settings\PolCallens\local setteings\ , geen Temp. Internet Files vind.
    Hoe kan ik dit oplossen ?
    Dank bij voorbaat.

Groetjes,
    Pol
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: Virus / Trojan Horse ??

Het gaat dus om files : Free Scan[1]htm (FakeAlert) en InstallAVG_880385[1].exe (Trojan horse Crypt.BQI)

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

1. Quit Internet Explorer and quit any instances of Windows Explorer.
      2. Click Start, click Control Panel, and then double-click Internet Options.
      3. On the General tab, click Delete Files under Temporary Internet Files.
      4. In the Delete Files dialog box, click to select the Delete all offline content check box , and then click OK.
      5. Click OK.
      6. Scan for virii again
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Dag Pol,

Mocht het zijn dat ze niet verwijderd zijn nadat je bovenstaande handelingen hebt uitgevoerd, download 'malwarebytes' van deze site [link]

Behoud het log bestandje (wordt sowieso opgeslegen).

Zijn ze na de scan van malwarebytes er nog niet af, download dan Hijack This en maak een scan. Doe echter niks buiten het opslaan van het scanbestand.

Ga nu naar www.nucia.nl maak een account aan en vraag (beleefd) of er iemand u wilt helpen en post eerst het Malwarebytes- en daarop het HiJack This logbestand.

Nu is het afwachten tot ze u precies zullen zeggen wat je allemaal moet doen.
        Alles wordt zeer duidelijk uitgelegd zodat zelfs een leek het begrijpt.

Suc6, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

't is wel raar, kan AVG zelf deze threats niet wissen?
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Rare is, als ik ga kijken naar C:\Doc.and settings\PolCallens\local setteings\ , geen Temp. Internet Files vind.
            Hoe kan ik dit oplossen ?
            In Windows Explorer, ga naar Tools | Options | View en vink Hide protected operating system files (Recommended) uit. Je zult de folder dan wel zien en je kunt het aangegeven bestand verwijderen, zonder dat je je overige files en cookies kwijtraakt.

Comment

Je kan ook gewoon je tijdelijke bestanden via Internet Explorer wissen.
              En stel ineens ook de limiet van de max size van die map in. Staat standaard veel te hoog...
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

De informatie staat nochtans duidelijk in uw rapport ... zeker gezien de [nr] in de bestandsnaam staan deze bestanden in uw browser cache .. Die browser cache leegmaken zou al voldoende moeten zijn om er vanaf te geraken .. tenzij ge de bestanden uitgevoerd hebt natuurlijk ... al de rest wat hier aangevoerd werd is waarschijnlijk zelfs niet eens nodig
                FWIW

Comment

Allen hartelijk dank voor de reacties. Heb AGV nog eens late scannen en er komt nu geen virus of trjahorse melding meer. Heb dus o.a. die browser cache leeggemaakt.
                  Hopelijk is het probleem hiermee dus opgelost.

Thanks Guy's

Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Met dergelijke dingen steeds scannen in SAFE-modus (via opstarten, F5-toets indrukken).
                    Deze rotzooi is ogenschijnlijk verwijderd, maar is dat veelal niet.
                    Het ambetante is vaak dat ze updting herleiden en je denkt dat je bv de nieuwe antivrus-data binnen haalt en in feite een lege doos gekregen hebt. hetzelfde geldt dan voor updaten van software.
                    Toch effen oppassen en herscannen.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                      Met dergelijke dingen steeds scannen in SAFE-modus (via opstarten, F5-toets indrukken).
                      Deze rotzooi is ogenschijnlijk verwijderd, maar is dat veelal niet.
                      Het ambetante is vaak dat ze updting herleiden en je denkt dat je bv de nieuwe antivrus-data binnen haalt en in feite een lege doos gekregen hebt. hetzelfde geldt dan voor updaten van software.
                      Toch effen oppassen en herscannen.
                      Nog eens een scan gedaan in veilige modus (wat duurtr dat lang zeg) en ook geen melding meer. Bedankt!

Groetjes,
                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Kan AVG dan geen opstartscan uitvoeren ?

Ik gebruik Avast en die kan bij het starten in een heel vroeg stadium laten scannen, ver voordat Windows ook maar opgestart is. Op dat moment kan je probleemloos die rotzooi verwijderen, die bestanden zitten dan nog niet gelockt door Windows.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Kan AVG dan geen opstartscan uitvoeren ?

Ik gebruik Avast en die kan bij het starten in een heel vroeg stadium laten scannen, ver voordat Windows ook maar opgestart is. Op dat moment kan je probleemloos die rotzooi verwijderen, die bestanden zitten dan nog niet gelockt door Windows.
                          Zal misschien eens moeten overstappen naar Avast. Ik zou nog eens moeten kijken of dit kan bij AVG, maar dit zou wel een meerwaarde zijn, ja.

Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                          X