Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schade na openbare verkoop.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Schade na openbare verkoop.

Oorspronkelijk geplaatst door D-lete Bekijk bericht
    Sorry, foutje van mij. De verkoping was nu vrijdag jongstleden dus het was nog maar de "voorlopige" akte die getekend is...denk ik. Want in feite weet ik niet juist wat de exacte technische benaming is van die eerste bindende overeenkomst die ondertekend wordt na de toekenning op een openbare verkoop.

In elk geval wordt de (eigenlijke?) akte pas "authentiek" (door ondertekening) na de betaling van de koopsom. En dat is dus nog een paar weken te gaan vooraleer het zover is.
    De correcte technische benaming is: proces verbaal van toewijzing.
    Nog even verduidelijken: Wanneer het proces verbaal van toewijzing ( op de zitdag )
    is ondertekend is de verkoop geschied!. Op dat ogenblik is er dus een nieuwe eigenaar!
    Al wat volgt ( authentieke akte, betaling van de koopsom & kosten, overschrijving
    in het hypotheekregister ) zijn ( belangrijke )formaliteiten.
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Nogmaals bedankt voor deze correcte uitleg.

Ondertussen is het probleem eigenlijk al opgelost.
      Vandaag heb ik contact opgenomen met de watermaatschappij en hen dit probleem voorgelegd.
      De waterman sprak heel duidelijke taal: De "klant" is en blijft verantwoordelijk tot het moment dat de waterteller overgedragen wordt.
      Het is "de klant" die het waterverbruik betaalt en die ook opdraait voor de kosten indien de waterteller kapot vriest. Punt aan de lijn. Wie de eigenaar is van het goed waarin deze teller zich bevindt speelt hierin geen rol.
      (Volgens de man van de watermaatschappij zou de bewuste teller 'negen kansen op de tien' bevroren zijn, zelfs al was hij zwaar geisoleerd).

Dit "feit" heb ik doorgegeven aan de notaris met de vermelding dat de verkoper maar moest uitmaken wat hij met deze informatie ging aanvangen.
      En zie, nog geen tien minuten later kreeg ik al een telefoontje terug van de notaris met de mededeling dat de verkoper bereid was om samen met mij de zaak eens te gaan bekijken. Opeens kon het dus blijkbaar toch wel....

Ondertussen ben ik dus samen met iemand van de verkopende partij ter plaatse geweest en wat bleek: De isolatie bestond uit een jute-zak die los over de teller hing.
      Wat het ergste deed vrezen.
      Maar o wonder: de teller was dus NIET bevroren.
      Allemaal zorgen om niks dus. En gelukkig maar.

Maar ik heb toch weer het een en het ander bijgeleerd, en dat is toch ook niet onbelangrijk .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cindyvoorpelt
        Over openbare verkopingen denk ik dat je best hier meer informatie kan vinden. http://www.openbare-verkopingen.be.

Veel succes.

Ik vind het wel triestig dat het zo moest gebeuren.
        Je hier speciaal geregistreerd om een meer dan 2 jaar oud topic op te rakelen en aan te vullen met een link naar ( eigen ? ) website's .

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Je hier speciaal geregistreerd om een meer dan 2 jaar oud topic op te rakelen en aan te vullen met een link naar ( eigen ? ) website's .
          Lijkt me weer een ordinaire spammer te zijn.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

mir
            Klik dan op dat uitroepteken en meld het!
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Working...
            X