Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imac of de nieuwe macbook pro 17"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Imac of de nieuwe macbook pro 17"

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
    Dit is correct. Daarom heb ik shades geïnstalleerd waarmee je softwarematig
    de helderheid kan verminderen. Gaat véél beter dan met de toetsen.
    Ik stel hem in op zo'n 75%. Hier vind je shades.
    Wauw, werk schitterend. Net wat ik nodig had. Dank u wel. Ben u eeuwig dankbaar .

Comment

Ikzelf heb de top-config 24" iMac in gebruik, en de top-config 17" MB pro.

Als het voor CS3 is, en je verwerkt méér dan het occasionele fotootje (ic je werkt ook in batch etc) dan zou ik gaan voor de iMac. Die heeft toch duidelijk meer rekenkracht.

Vergeet de comments over het scherm van de 24". Er zit een klein verschil op (links iets warmer, rechts iets kouder ...of omgekeerd), maar dat zie je enkel als ke je luminosity volledig terugschroeft. Dit kan je makkelijk oplossen door de luminosity softwarematig af te zwakken ipv hardwarematig. Bvb met de "shades" freeware tool. Poepsimpel.

Maar wat ik niet snap is; je moet regelmatig in the field werken? Dan is een iMac toch geen optie? Of wel?
      http://www.theafricabug.com

Comment

Regelmatig is veel gezegd maar het komt voor.
        Daarom zou ik mijn huidige laptop houden als ik voor de Imac ga want om nu en dan een foto te bewerken in de CS3 lukt het nog wel.
        Ga ik voor de MBP, kan ik mijn laptop verkopen en heb ik meer budget (voor eventueel een extra scherm)
        WWW.JOPIX.BE
        Just one click away...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
          Dit is correct. Daarom heb ik shades geïnstalleerd waarmee je softwarematig
          de helderheid kan verminderen. Gaat véél beter dan met de toetsen.
          Ik stel hem in op zo'n 75%. Hier vind je shades.
          Heb vandaag Shades ook gedownload en geïnstalleerd; geeft me blijkbaar meer controle dan via Systeemvoorkeuren>Beeldschermen>Helderheid, waar ik vóór installatie van Shades, de helderheidsslider helemaal naar links had staan. Dank voor de link; het was hier vroeger al wel eens aangehaald, denk ik, maar toen heb ik wellicht geen acht op geslagen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ben net naar de Mac winkel in kortrijk geweest en daar eventjes rondgekeken.
            Eerste keer dat ik de Imac 24" live zag en jongens wat is dat groot!
            Met de spots erboven inderdaad veel reflectie.
            Dan naar de oude 23" cinemadisplay gaan kijken (mat) en dat ziet er heel sterk uit.

Ik ga zoiezo wachten tot eind februari. Moest er nog een nieuwe Imac uitkomen met sterkere prestaties zal het wellicht deze worden (of het nu mat of glanzend is)

Ik houd dan mijn huidige laptop voor de verplaatsingen en de vriendin (want die zal macos niet echt rap gewent raken denk ik)

Alvast bedankt voor jullie commentaren en hulp.
            WWW.JOPIX.BE
            Just one click away...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht

Ik houd dan mijn huidige laptop voor de verplaatsingen en de vriendin (want die zal macos niet echt rap gewent raken denk ik)

Alvast bedankt voor jullie commentaren en hulp.
              soms moet je minimale eisen durven stellen hé

Comment

Men tante heeft de iMac 24"... da's pas een machine, en prachtig design ook

Comment

Ik werk nu ongeveer 6 maand met de Imac 24" en ik moet zeggen dat ik geen hinder ondervind van reflectie. Bij het bewerken van mijn beelden zorg ik er wel atijd voor dat ik in een verduisterde ruimte werk zonder invloed van andere lichtbronnen.
                  De Imac 24" is een reuzemachine die ik absoluut niet meer kan missen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Kan je op een Imac nog een tweede scherm koppelen via een digitale in/uitgang?
                    (heb geen enkele ervaring of kennis van Mac vandaar mijn misschien domme vraag)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                      Net eens gekeken aan de achterkant en dat kan blijkbaar. Er zit toch dezelfde uitgang op als op mijn MacBook.

edit : zie ook hier : http://www.apple.com/benl/imac/specs/
                      Last edited by hvr_oosterzele; 13 januari 2009, 10:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                        (heb geen enkele ervaring of kennis van Mac vandaar mijn misschien domme vraag)
                        Absoluut.

Mvg.
                        Robert
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                        X