Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
we sliepen op zolder en s,morgens lag de sneeuw op de dekens, kwam tussen de opening van de dakpannen heen.
ook een laagje ijs op de deken door het bevriezen van de uitademing.
heerlijke tijd.
grt,bouk.
Amaai mijn botten, best dat zulke tijden voorbij zijn hé
En dan zegt men al eens: "in den goeden ouden tijd", het was toen potverdorie helemaal niet goed.
Maar toen kende ik wel mijn buren en de buren van 200 meter verder en zelfs deze van 500 meter verder. Toen kwamen de mensen nog op straat en babbelden met elkaar. In de zomer zaten we te kaarten op het trottoir. En nu? De schuldige? De TV en de luxe artikelen hé, het materialisme! Toen zei iedereen tegen iedereen een goede dag of ze elkaar kenden of niet
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Komt me allemaal bekend voor, ijs op de p*spot was geen uitzondering,
s’morgens vechten om uw bed uit te komen vanonder 6 dekens, en dan vlug naar beneden achter de Leuvense stoof al bibberend.
Veeeeeel gezonder toen die tijd.
EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires debruri.be
Amaai mijn botten, best dat zulke tijden voorbij zijn hé
En dan zegt men al eens: "in den goeden ouden tijd", het was toen potverdorie helemaal niet goed.
Maar toen kende ik wel mijn buren en de buren van 200 meter verder en zelfs deze van 500 meter verder. Toen kwamen de mensen nog op straat en babbelden met elkaar. In de zomer zaten we te kaarten op het trottoir. En nu? De schuldige? De TV en de luxe artikelen hé, het materialisme! Toen zei iedereen tegen iedereen een goede dag of ze elkaar kenden of niet
Grtz, RF
Voor mij blijft het toch ....de goeie..
Idd,in de zomer....de kaarten op de tafel en den bak onder de tafel.
'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Tijden veranderen jammer genoeg, als je nu in de zomer buiten zit met de buren een pint te drinken breekt de zoon van diezelfde buren ondertussen binnen en steelt alles wat los zit en niet te zwaar of te heet is.
Als ik mijn gras achter in de tuin afrijdt zet ik zelfs mijn alarm aan als ik alleen thuis ben, zover is het gekomen ... we hebben gewoon allemaal te veel dure rommel die het waard is om gestolen te worden, vroeger hadden de mensen alleen het hoognodige ... en dat was meestal niet de moeite om mee te nemen.
Al eens geraliseerd.
Dat "die tijden" er niet meer zijn ligt eigenlijk aan ons.
Doe jij die dingen (met de buren praten enz) nog met je kinderen?
Als WIJ het hun niet leren?????
Dit is geen doemdenken maar het is toch zo?
Geven wij niet het voorbeeld aan "de jeugd"?
Voorbeeld: Als ik vroeger "iets" uitspookte en ik kwam thuis dan wisten mijn ouders het al en kreeg ik er nog een pandoering bovenop. Als (niet slecht bedoeld) "de jeugd" thuiskomt met een slecht rapport of zo dan staan de ouders op hun achterste poten en is het "de andere" hun fout.
Zelfreflectie zou soms een goed ding zijn. Dit is met de beste bedoelingen gezegd hoor.
Ik maak mij er zelf ook schuldig aan.
Oorspronkelijk geplaatst door MacroshopperBekijk bericht
Voor mij blijft het toch ....de goeie..
Wat voor mij vooral beter was? Geen kapotte kniegewrichten, een bos haar zo dik dat de coiffeur me liever niet zag komen dan wel, eten lijk een wolf en geen gram bijkomen, bij onweer aan de venster kijken naar de bliksemschichten en als je later zelf een gezin hebt ongerust zijn bij datzelfde onweer, etc.
Enkel het plassen gaat beter, namelijk hoger en hoger, vroeger op de grond, dan op mijn voeten, nu op mijn knieën.
Mvg.
Robert
PS. Toch wil ik niet wisselen.
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
Wat voor mij vooral beter was? Geen kapotte kniegewrichten, een bos haar zo dik dat de coiffeur me liever niet zag komen dan wel, eten lijk een wolf en geen gram bijkomen, bij onweer aan de venster kijken naar de bliksemschichten en als je later zelf een gezin hebt ongerust zijn bij datzelfde onweer, etc.
Enkel het plassen gaat beter, namelijk hoger en hoger, vroeger op de grond, dan op mijn voeten, nu op mijn knieën.
Mvg.
Robert
PS. Toch wil ik niet wisselen.
Hier herken ik me wel een beetje.
'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Sinds ik hier alle glas heb laten vervangen door super-isolerend dubbel glas heb ik geen ijsbloemetjes meer aan de binnenkant, maar soms zie ik er wel op de buitenkant van het glas.
In de slaapkamers vriest het nu niet meer, ook al omdat ik deze zomer de muren langs de binnenkant heb geïsoleerd.
Toen heb ik de radiators afgekoppeld, en het was de bedoeling om deze winter te "testen" of ik ze terug zou plaatsen of niet. De temperatuur is nog niet onder 10°C geraakt, dus hang ik die radiators niet meer terug (10°C is voor mij ruim voldoende in de slaapkamer).
Vroeger moest ik die soms openzetten om te voorkomen dat ze zouden bevriezen, maar nu vriest het daar zelfs niet meer als de buitentemperatuur zakt naar -15°C.
Je was het in die tijd gewoon om een deken meer op bed te lslapen, om dicht bij de kachel te kruipen, om u te wassen met koud water ... nu kan er niemand meer tegen.
Maar vroeger moest men ook nog kolen op de kachel doen ... nu heeft iedereen CV, isolatie, dubbele ramen, ...
Maar toen kende ik wel mijn buren en de buren van 200 meter verder en zelfs deze van 500 meter verder. Toen kwamen de mensen nog op straat en babbelden met elkaar. In de zomer zaten we te kaarten op het trottoir.
Da's inderdaad zo ... de laatste jaren zie je dit bijna niet meer.
En nu? De schuldige? De TV en de luxe artikelen hé, het materialisme!
Toen zei iedereen tegen iedereen een goede dag of ze elkaar kenden of niet
De TV heeft daar weinig mee te maken, als kind zaten wij ook dikwijls met de ouders nog bijeen op straat met enkele buren, op den buiten sprak elke voorbijganger even tegen u ... als je nu even kijkt naar een passant heb je veel kans dat die vraagt of ge een pak slaag moet hebben (zeker in de steden).
En ook 30 jaar geleden had al bijna elk gezin een TV, telefoon, auto, ... toch spraken de mensen nog tegen elkaar. Het is gewoon de mentaliteit dat veranderd is, de mensen hebben elkaar blijkbaar niet meer nodig.
Comment