Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie weet het nog.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie weet het nog.....

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Huh? Ze zitten nu allemaal met elkaar te kletsen achter hun computer. Zelfs op fotosites is de Chit Chat het drukstbezochte forum onderdeel .
    Te kletsen met mensen die je nog nooit gezien hebt
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Te kletsen met mensen die je nog nooit gezien hebt
      Maar die je anders ook nooit zou zien wegens te ver af. Dus zooo slecht is 't nu ook weer niet hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanhamel Bekijk bericht
        Doe jij die dingen (met de buren praten enz) nog met je kinderen?
        Geven wij niet het voorbeeld aan "de jeugd"?
        Weet je wat ook een grote invloed heeft ... het verdwijnen van de kleine zelfstandigen. Jaja, ze zijn voor iets goed. (en mogen wat mij betreft allemaal terugkomen)
        Vroeger was er in het dorp een apotheek, een bakker, een beenhouwer, een café of drie, een ijsboer, een garage, een krantenwinkel of twee, een kapper of drie, een bank of vier, een brouwer, een loodgieter, een optieker een begrafenisondernemer, een pastoor, ... allemaal mensen uit de buurt die probeerden goed te staan met iedereen.
        Die probeerden contact te houden ook buiten de winkel, hun kinderen werd geleerd beleefd met de mensen om te gaan, hun familie woonde vaak in hetzelfde dorp ... automatisch had men veel meer contact met elkaar. Nu zijn dit overal bedienden in een supermarkt die er geen enkele baat bij hebben dat je langskomt ... integendeel zelfs want hoe meer volk er komt hoe harder ze moeten werken voor hetzelfde loon.
        Ik ben ook zo opgevoed en zal steeds goeiedag zeggen tegen iedereen dat hier voor mijn deur passeert als ik buiten ben ... op 10 personen is er ene dat dan even stopt en een klapke doet, twee die goeiedag zeggen zonder meer, drie die niets zeggen maar even knikken en de rest dat niet eens antwoordt of zelfs vies durft kijken van "wat zegt die nu".
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

De mentaliteit is heel zeker veranderd.
          En het zal wel voor een groot deel bij onszelf liggen zeker?
          Ik hoor het mij nog zeggen:"mijn kinderen voed ik niet zo streng op zoals mijn ouders mij opgevoed hebben".
          Nu ben ik hen enorm dankbaar dat ze mij zo streng opgevoed hebben.
          Hoewel, ik heb een dochter en die vind dat ik haar ook héél streng opgevoed heb.
          En volgens mij was ik toch redelijk ten overstaan van mijn opvoeding.

Maar ja, in mijn jeugd gingen ze nog niet naar de maan ook hé

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Huh? Ze zitten nu allemaal met elkaar te kletsen achter hun computer. Zelfs op fotosites is de Chit Chat het drukstbezochte forum onderdeel .
            En welke mensen zijn het die zo regelmatig contact houden? Mensen die graag met anderen in contact komen. Al de anderen posten gewoon hun probleem en eens een oplossing gevonden hoor je er niets meer van.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Maar ja, in mijn jeugd gingen ze nog niet naar de maan ook hé
              In de jaren 60 gingen ze al naar de maan hé ... dat is toch zeker nog uwe jongen tijd.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Working...
              X