Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

K#tsneeuw!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: K#tsneeuw!

heb nog 'n mooi filmpje gevonden ivm 4wd...
    op rollen rijden is bijna ijs , dacht ik...

ikzelf heb het laatste model (3de gen).

of dit wil ik ook wel vergelijken met secundaire wegen...tis dezelfde papnest

Tak jeździ Toyota Rav4 po błotku na placu budowy

doe dit maar eens met 'n non 4wd en vergeet dan niet, dit is geen landcruiser van 2,5 ton met verhoogde/luchtvering..etc, maar gewoon 'n suv'ke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      die heb ik anders mooi terug achteruit kunnen parkeren...in 10 cm sneeuw nogwel.
      en dat is dan ook achterwielaandrijving
      Als je met voorwielaandrijving achteruit rijdt, dan blijft het een voorwiel-aangedreven auto, met als voordeel dat er veel meer gewicht op de aangedreven wielen zit.

Ik heb hier voor de deur ooit iemand een half uur zien sukkelen met een BMW, die geraakte niet vooruit omdat het te glad was (het kruispunt ligt iets hoger, die paar centimeters waren er blijbaar teveel aan).
      Even later moest ik zelf ook vetrekken, en toen ben op dezelfde plaats gestopt en daarna zonder te schuiven gewoon verder gereden.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

ik rijd momenteel met een huurwagen, doodgewone peugeot 308 diesel met 90 pk. Geen winterbanden uiteraard, dat doet Avis niet.

Heb de afgelopen week een kleine 1000km gereden, op zowel autosnelweg als op binnenwegen.
        Geen enkele keer geschoven, behalve met opzet op een lege parking, om eens te proberen. Het ligt niet aan de wagen - net zoals fototoestellen: slechte foto's worden meestal niet veroorzaakt door het fototoestel

Al moet ik toegeven dat ik winterbanden mis...

Comment

en nu om het onderwerp ff te veranderen...
          ik ga juist inkopen doen, wat gewoonlijk mijn taak is...
          kom ik terug en parkeer mijn wagen thuis terug op dezelfde plaats...wat zie ik....
          miljaarde...iemand waarschijnlijk met 'n schuiver tegen mijn vrouw haar polo'ke gereden op de parking van de GB...
          en dan zegt mijn vrouw telkens "ik durf niet met jouw wagen rijden...beetje schrik dat ik stukken maak..."
          "geen probleem zeg altijd, is full omnium...."....
          tis toch wel ironisch, maar wreed he, dat ik (niet zeker, maar wsn wel) , dit nu moet voorhebben

veel groene verf heb ik kunnen verwijderen met scratch X, maar de rest is bijlakken...

before:

after:

Comment

- ik heb al meerdere suv's total loss gezien....je moet voor te beginnen kunnen rijden, met gelijk welke wagen...zo'n wagen is niet "fool"proof hee
            Maar de meesten denken dit wel ... ze hebben een bak dat goed vertrekt in de sneeuw en denken maar al te rap dat het niet fout kan gaan ... da's ook het enige dat ik ermee bedoelde. Daarom ook dat er met die SUV's zoveel zwaar ongevallen gebeuren.
            - diegene die niet inzien dat je met 'n suv, in dit weer duidelijk in voordeel bent, hebben er nooit mee gereden.
            Zoals ik zelf al aanhaalde ... in volle sneeuw ja maar niet op ijs. Er is een groot verschil tussen kunnen vertrekken en kunnen stoppen of de baan houden.
            Het is niet de SUV dat het grootste voordeel heeft maar de 4x4. Met vierwielaandrijving trek je op vier wielen i.p.v. op twee en da's inderdaad een groot voordeel maar remmen doet elke wagen op de 4 wielen, de bocht houden hangt ook niet alleen af van de tractie.
            Nogmaals, in volle sneeuw gaat het voor iedereen beter dan op ijs en kent men zeker een voordeel met 4x4 (wat de meeste SUV's hebben) en valt inderdaad niet te ontkennen. En op ijs kent de gemiddelde SUV een groot nadeel (ik zeg niet het 4x4 systeem) ... een SUV heeft meestal een veel hoger gelegen zwaartepunt en dat is altijd een nadeel op ijs en in bochten!

En je moet het over het algemeen zien, al de 4x4 SUV-rijders ... om daar echt correct gebruik van te kunnen maken zou men eigenlijk een cursus moeten volgen.
            Bij de meeste kan je schakelen tussen tweewiel- of vierwielaandrijving ... hoeveel zijn er die dit correct gebruiken?
            voor de rest had ik het nog niet over achteruit inparkeren, maar gewoon rechtdoor ff de wagen op stoep zetten
            Zoiets zie ik bij de meeste SUV's ja ...
            De meeste van die SUV's dat ik hier in het WE tegenkom zijn vrouwen die met mijnheer zijn wagen eens op stap zijn ... die rijden daar ocharme een keer per week mee en kunnen er nog niet eens mee op een normale manier mee parkeren.

Maar je hebt gelijk ... je moet ook "kunnen rijden" al zijn er veel die "denken" dat ze ermee kunnen rijden omdat hij goed vertrekt. Zolang ze iedereen uit hun weg zien gaan voelen ze zich dan goed.

En ik beweer niet dat JIJ zo bent hé, ik heb u nooit zien rijden ... gewoon het gemiddelde dat je ziet.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

miljaarde...iemand waarschijnlijk met 'n schuiver tegen mijn vrouw haar polo'ke gereden op de parking van de GB...
              Een schuiver zou eerder een slag veroorzaken en andere schade geven denk ik ... vermoedelijk iemand gewoon te kort afgedraaid dat dacht dat hij kon parkeren.
              Zoiets heb ik al meermaals meegemaakt hoor op parkings ... zelfs in volle zomer en nooit is er iemand te bespeuren.
              Misschien ene met een SUV dat zijn breedte niet kende?

Geluk dat de schade wat meevalt.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als je met voorwielaandrijving achteruit rijdt, dan blijft het een voorwiel-aangedreven auto, met als voordeel dat er veel meer gewicht op de aangedreven wielen zit.

.
                dat klopt ook, maar dat was 'n repliek op verseg zijn antwoord ivm achteruit parkeren...
                als je met achterwielaandrijving achteruit rijdt, kan je stellen dat je voor-tractie hebt...
                het enige probleem is het gewicht, op de assen, wat je hier als nadeel hebt.

mijn eerste auto's waren kevers en mijn ouders haddden zo'n fastback 1600cc...daar zeiden ze ook al "leg vanvoor 'n paar zakken cement in je koffer, dan is die veel baanvaster....

nu om elle-lange discuties te vermijden...de meeste mensen die met achterwielaandrijving hebben gereden, kennen de beperkingen maar al te goed...
                geef iemand die nooit met AW-aandrijving gereden heeft nu met dit smodderig weer zo'n auto en ze gaan gegarandeerd in 'n spin...

Comment

in principe mag je wettelijk nooit op de stoep stilstaan of parkeren, dat weet ik ook...
                  je moet de vrouwtjes toch verwennen he
                  Dat moet ge met uw bankkaart doen ... dan kunnen die twee meter er vanzelf wel bij.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Dat moet ge met uw bankkaart doen ... dan kunnen die twee meter er vanzelf wel bij.

mijn vrouw heeft meer geld dan mij, maar die andere kosten mij hopen geld....

Comment

mijn vrouw heeft meer geld dan mij
                      dan heb je de juiste gekozen

(neen, geld is niet alles he voor diegenen die het grapje niet snapten )
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

Comment

als je met achterwielaandrijving achteruit rijdt, kan je stellen dat je voor-tractie hebt...
                        het enige probleem is het gewicht, op de assen, wat je hier als nadeel hebt.
                        Zoek eens op de website van BMW ...
                        Perfect evenwicht.
                        Achterwielaandrijving en aslastverdeling.
                        De kenmerkende rijeigenschappen van BMW zijn aan de combinatie van verschillende factoren te danken. Het gewicht van de auto wordt consequent verlaagd en ideaal over de twee assen verdeeld. De doordachte lichte constructie met composietmaterialen van aluminium en carbon is hierbij bepalend. Ook de achterwielaandrijving zorgt voor optimale dynamische rijeigenschappen en draagt bij tot de ideale 50:50-gewichtsverdeling over de assen. En dat geeft uw BMW een wendbaarheid waar u bocht na bocht van blijft genieten.

geef iemand die nooit met AW-aandrijving gereden heeft nu met dit smodderig weer zo'n auto en ze gaan gegarandeerd in 'n spin...
                        Probeer eens een nieuwe BMW.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Probeer eens een nieuwe BMW.
                          zou ik kunnen, maar ik kijk ook regelmatig naar "top gear", zodoende ben ik toch 'n heel klein beetje op de hoogte van de nieuwe (bijna onbetaalbare BMW's)
                          op circuit zijn ze bijna onklopbaar kwa rijgedrag ivgm 'n suv, dus bizonder stabiel in bochtenwerk op zeer hoge snelheden dan, maar ik heb ze wel nog nooit op ijs of 'n mengeling van brij en modder zien rijden...

kijk, je hebt hier in belgie maar 2 dagen nodig om je auto in de prak te rijden omdat ze de winterbuien niet goed hebben ingeschat...ik bedoel dus de strooidiensten.
                          dat is dan net genoeg om het verschil te maken met 'n 4wd tot de sec wegen open zijn...
                          en dat is hier, in genk, btw nog niet gebeurd...

en dan nog iets ivm het remmen...
                          het valt mij op dat die suv stopt gelijk 'n tank( de mijne toch), ttz bijna ogenblikkelijk...
                          nog met geen enkele wagen meegemaakt ( en ik rij ook al ~ 40 jaar)
                          dat wil zeggen, dat iedereen die aan je kont plakt, je best onmiddelijk best kan vertragen.
                          want als ik stop, schuiven die andere gewoon verder, mijn remafstand is veel korter...

dus probeer ook eens bv 'n rav4

Comment

het valt mij op dat die suv stopt gelijk 'n tank( de mijne toch), ttz bijna ogenblikkelijk...
                            nog met geen enkele wagen meegemaakt ( en ik rij ook al ~ 40 jaar)
                            dat wil zeggen, dat iedereen die aan je kont plakt, je best onmiddelijk best kan vertragen.
                            Veel recente wagens hebben remassistentie en als ge daarmee alles dichtgooit stopt ge inderdaad heel kort.
                            Maar het is net het "te hard" remmen dat u op ijsplekken aan het schuiven brengt.
                            Nu ja, da's maar enkele dagen per jaar zoals ge zelf aanhaalt.
                            En verder ben je niet alleen op de baan ... als een ander op u schuift ben je ook de pineut. Het veiligste is met zo'n dagen uw auto thuis laten als je kan maar die keuze kan niet iedereen maken natuurlijk.
                            Misschien moeten ze er bij zo'n dagen een wet van maken ... iedereen thuis blijven.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Misschien moeten ze er bij zo'n dagen een wet van maken ... iedereen thuis blijven.
                              Joepieeee !!!
                              David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                                Joepieeee !!!
                                hoe gaan we dat noemen....technisch suv werkonbekwaam...

Comment

Working...
                                X