Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

K#tsneeuw!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: K#tsneeuw!

strooien ze in de Ardennen eigenlijk geen kiezeltjes op besneeuwde secundaire wegen ipv zout? Zodat de niet volledig ontdooide smurrie niet terug zou aanvriezen om zo spekglad te worden?
    ( of is dit een waanbeeld dat in mijn hoofd zit? )
    "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      geloof me : ik reed 25 km/u... aan de bocht gas lossen en voorzichtig de bocht in draaien... alleen den auto volgde me niet en die ging rechtdoor.
      Geen [esp]tractiecontrole?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
        Geen [esp]tractiecontrole?
        ESP heeft ook zijn limieten hoor...
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          terwijl mijn suv'ke rotsvast de bochten neemt...
          wel nu weet je waarom ik 'm gekocht heb was mijn antwoord...
          De grootste fout dat de meesten maken ... denken dat een 4x4 niet schuift.
          Ik ken er verschillende ... dat vertrekt idd beter in sneeuw en houdt beter de baan in sneeuw en ze voelen zich al snel wat franker dan een ander. Dan komen ze eens op een ijsplek en daar schuift die dan even snel op als een ander ... dan komen ze al blijtend thuis met het excuus dat ze zich opzij moeten gooien hebben voor een ander.
          Ik hoop dat je het nooit moet meemaken.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

A nice gift for Christmas or New Year...

Bongobon for an anti-slipschool

Traction control off, gizmos and modern toys off, radio off, listen to the engine, feel the skids and enjoy the snow!

To be honest, I think every car driver should ride a motorbike before they drive a car. You learn how to read road conditions a lot better because your life depends on it.
            oh, and diesel spills from trucks are worse than any snowy day.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              De grootste fout dat de meesten maken ... denken dat een 4x4 niet schuift.
              Ik ken er verschillende ... dat vertrekt idd beter in sneeuw en houdt beter de baan in sneeuw en ze voelen zich al snel wat franker dan een ander. Dan komen ze eens op een ijsplek en daar schuift die dan even snel op als een ander ... dan komen ze al blijtend thuis met het excuus dat ze zich opzij moeten gooien hebben voor een ander.
              Ik hoop dat je het nooit moet meemaken.
              maak je maar geen zorgen, 'n suv is niet onfeilbaar, dat weet ik ook, maar wel bizonder stabiel...
              voorwaarde is en blijft "je moet er mee kunnen/leren rijden... (zeker als je 'n beetje off-road gaat, wat bijna hetzelfde is met dit weer)

anyway, wat ik hier vandaag al heb mogen zien in mijn straat is gewoon lachwekkend...
              meestal de BMW's met achteraandrijving...
              de vriend van dochter heeft 'n 525d stationwagen en woont op 'n wijk waar ze al 'n paar keer 180 gr andersom stond...
              haar parking gaat maar lichtjes bergop, maar dat ging gewoon niet met die kar
              ze kunnen nog niet deftig parkeren of die hele auto begint te schuiven.
              trouwens op glad ijs schuiven alle wagens zonder kettingen..of deftige banden.
              zelfs 'n pantsertank rijdt zich vast in de modder...

bottom line is dat ik meer op mijn gemak ben dat m'n vrouw in die suv zit en dat bevestigd ze mij ook telkens weer..."met zeer baanvast en geen enkele schuiver...)

Comment

sorry, maar zonder winterbanden hoef je niet te vloeken op die sneeuw (ik veronderstel dat je geen winterbanden hebt) .. winterbanden zijn evenwel geen 100% garantie dat je nooit meer slipt in geen enkele situatie .. maar uw krassen van deze ochtend had je heel verloedelijk kunnen vermijden en zullen je meer kosten dan wat je uitspaarde door geen winterbanden te zetten. (ik denk dat het zetten van winterbanden per km niet wezenlijk duurder is dan er geen zetten, je zomerbanden gaan immers langer mee)

zonder sneeuw zijn die banden ook nuttig: 't is niet alleen de tractie die betert, ook de wegligging en het remvermogen gaan er op droge winterse dagen op voorruit. wat mij betreft maakten ze dat ook in BE verplich;. dat zou meer verkeersellende oplossen dan die flitspalen.

probleem op zulke dagen zijn die weggebruikers die vertikken hun wagen uit te rusten om veilig de winter door te rijden, maar evenzeer vertikken de wagen dan aan de kant te laten staan als de wagen er niet meer voor is aangepast. Dat vind ik eigenlijk nog egoïstischer en roekelozer dan iemand die 5-20km/u rijd voorbij te steken als je kan.

Comment

zeer defensief rijden =50%
                  winterbanden de andere =50%

heb al honderduizenden km in sneeuw en ijs gereden,velen ervan met 42 ton !,nooit een schuiver door doordacht met het gas en mijn snelheid rekening te houden,vertrouw niet op je 4X4 of sneeuwbanden enz maar op jezelf,en je zult jezelf veel ellende besparen.....
                  rij nu 24 jaar schadevrij....
                  BD0968BE
                  nikon
                  D2Xs

Comment

anyway, wat ik hier vandaag al heb mogen zien in mijn straat is gewoon lachwekkend...
                    meestal de BMW's met achteraandrijving...
                    Ik lach wel een beetje met deze opmerking hoor.
                    de vriend van dochter heeft 'n 525d stationwagen en woont op 'n wijk waar ze al 'n paar keer 180 gr andersom stond...
                    haar parking gaat maar lichtjes bergop, maar dat ging gewoon niet met die kar
                    ze kunnen nog niet deftig parkeren of die hele auto begint te schuiven.
                    Bijna alle recente achterwielaandrijvingen hebben de nodige electronische correcties om het ergste te voorkomen. Als ge daarmee nog 180° omdraait dan ben je toch verkeerd bezig hoor.
                    En laat het nu juist zo zijn dat ik met mijn voorwielaandrijving en winterbanden mijn oprit niet kon oprijden ... was een ijspiste geworden en die is ook wat bergop ... het werd dus eerst zout strooien.
                    En om te parkeren ... tussen twee auto's langs de kant parkeren doe ik meestal in achteruit ... dan heeft die achterwielaandrijving op dat moment wel voorwielaandrijving hé.
                    En een kleine tip ... als ge met een achterwielaandrijving toch te veel last hebt van slippende banden ... leg dan wat gewicht in de koffer, dat helpt echt wel.
                    Ik wil maar zeggen ... op alles wat "te glad" is schuift ge met alles ... op al de rest ligt het meest aan uzelf.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

bottom line is dat ik meer op mijn gemak ben dat m'n vrouw in die suv zit en dat bevestigd ze mij ook telkens weer..."met zeer baanvast en geen enkele schuiver...)
                      Geen verwijt naar de SUV's he (ik zou er zelf ook wel een willen) maar even informatief ...
                      Dit is hoe vrouwen veiliger zijn in een "veiliger 4x4 voertuig" bij vriesweer ... een bochtje, een borduurtje en het resultaat :

En zoals je merkt ... op die baan is niet veel te zien hé.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Tjongejonge ... héél het neusje in de prak!
                        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Geen verwijt naar de SUV's he (ik zou er zelf ook wel een willen) maar even informatief ...
                          Dit is hoe vrouwen veiliger zijn in een "veiliger 4x4 voertuig" bij vriesweer ... een bochtje, een borduurtje en het resultaat :

En zoals je merkt ... op die baan is niet veel te zien hé.
                          kijk , m'n beste
                          met zo'n reply's moet ik nu lachen...
                          je snapt mijn point gewoon weg niet...

- ik heb al meerdere suv's total loss gezien....je moet voor te beginnen kunnen rijden, met gelijk welke wagen...zo'n wagen is niet "fool"proof hee
                          - diegene die niet inzien dat je met 'n suv, in dit weer duidelijk in voordeel bent, hebben er nooit mee gereden.

voor de rest had ik het nog niet over achteruit inparkeren, maar gewoon rechtdoor ff de wagen op stoep zetten ...heb ik driemaal 'n telkens grotere aanloop moeten nemen met 'n X1 om 1m verder te komen...
                          gisteren heb ik de polo van mijn vrouw ff binnen gereden lag kompleet ondergesneeuwd...
                          die heb ik anders mooi terug achteruit kunnen parkeren...in 10 cm sneeuw nogwel.
                          en dat is dan ook achterwielaandrijving

dus kunnen we nu alle twee lachen

Comment

maar gewoon rechtdoor ff de wagen op stoep zetten ...
                            Oh, bent u er zo ene die denkt dat de stoep parking is?

Mvg.
                            Robert
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ice, Ice, Baby...

when is a parking space, not a parking space..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Oh, bent u er zo ene die denkt dat de stoep parking is?

Mvg.
                                Robert
                                wie zei hier parkeren ?...mij zul je nooit op de stoep zien parkeren...
                                "ff de wagen op stoep zetten", schreef ik en is 1min stilstaan (met draaiende motor) en dat is niet parkeren...juist genoeg tijd voor bij mijn vrouw uit te stappen en voor haar collega om in hare in te stappen....
                                in principe mag je wettelijk nooit op de stoep stilstaan of parkeren, dat weet ik ook...
                                maar juist aan 'n kruispunt ga ik niet op de weg blijven staan, zeker niet als de stoep bijna zo breed is als 'n weg...
                                je moet de vrouwtjes toch verwennen he

btw :bent u er zo ene die daar briefjes voor onder de ruit steekt ?

Comment

Working...
                                X