Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

K#tsneeuw!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: K#tsneeuw!

Ik erger mij nog het meest van al aan de chauffeurs die het in deze omstandigheden toch nog nodig vinden om je voorbij te steken op een ondergesneeuwde weg.
    Sommige mensen denken blijkbaar dat hen niets kan overkomen, en betrekken andere weggebruikers in hun risico's.
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      En zeggen dat er mensen zijn die sneeuw romantisch vinden. Ze zouden er eens elke dag door moeten ploeteren om klanten te bezoeken die "geen" tijd hebben.

Mvg.
      Robert

PS. Mijn droom? Een Australische kerstmis en dan een bbq in de tuin ipv van binnen te moeten zitten.
      Hangt er van af waar die klanten wonen.
      De binnenwegen zijn hier nog een kleine ramp en zeker bij dit vriesweer.
      (Kleine Brogel > -5°C momenteel)
      Waar zijn de strooiwagens van de gemeente???
      Ze hadden gemakkelijk de sneeuw kunnen ruimen: ne camion met zo'n grote "schup" van voor en
      direct daar achter een strooiwagen.
      Ik ben gisteren bij mensen geweest die niet de deur uit kunnen...een iets afgelegen boerderij dus.
      De auto liet ik achter Robert en ben daar maar wat door die sneeuw geploeterd
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        geloof me : ik reed 25 km/u... aan de bocht gas lossen en voorzichtig de bocht in draaien... alleen den auto volgde me niet en die ging rechtdoor.
        tja auto heeft nog altijd geen eigen wil... bestuurder is nog altijd de oorzaak van ongeveer alles wat er gebeurd hoor...
        maar neemt niet weg dat dit een pijnlijk iets is...
        Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ekke Bekijk bericht
          tja auto heeft nog altijd geen eigen wil... bestuurder is nog altijd de oorzaak van ongeveer alles wat er gebeurd hoor...

ik heb gisteren diezelfde bocht 2x gepasseerd met evenveel sneeuw zonder enig probleem hoor
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Volgens mij leggen ze op de moderne auto's veel te brede banden in verhouding met het gewicht.

Vroeger reed ik met een Saab 99, en daar lag standaard maar bandenmaat 165-15" op. Mijn Clio 1,2 heeft standaard bredere banden, en veel minder gewicht, en die schuift nu voor het minste alle kanten uit, dat heb ik vroeger met die Saab nooit meegemaakt, en daarmee reed ik heel wat sneller over de sneeuw.

Het ziet er allemaal misschien wel beter uit met bredere banden, maar of daarmee de wegligging verbetert in slechte omstandigheden, daar twijfel ik toch aan...
            Last edited by Black B@ndit; 6 januari 2009, 16:30.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Misschien nog een tip(je) voor thuis.
              Keukenzout gebruiken om uw oprit vrij te maken is niet ideaal....
              Waar het zout valt of zal liggen, zal het nog kouder worden.
              Ijs of sneeuw zullen niet smelten omdat het zout direct warmte zal onttrekken aan zijn omgeving.
              Gevolg: de temp. zal dalen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Volgens mij leggen ze op de moderne auto's veel te brede banden in verhouding met het gewicht.

Vroeger reed ik met een Saab 99, en daar lag standaard maar bandenmaat 165-15" op. Mijn Clio 1,2 heeft standaard bredere banden, en veel minder gewicht, en die schuift nu voor het minste alle kanten uit, dat heb ik vroeger met die Saab nooit meegemaakt, en daarmee reed ik heel wat sneller over de sneeuw.

Het ziet er allemaal misschien wel beter uit met bredere banden, maar of daarmee de wegligging verbetert in slechte omstandigheden, daar twijfel ik toch aan...
                Tuurlijk niet (althans niet in zeer slechte omstandigheden) daar hoef je zelf niet aan te twijfelen.
                Kijk maar eens naar het WRC wanneer ze in Zweden of Finland rijden. Bandenmaat 175 ofzo en met een rij nagels op.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                  Ik erger mij nog het meest van al aan de chauffeurs die het in deze omstandigheden toch nog nodig vinden om je voorbij te steken op een ondergesneeuwde weg.
                  Sommige mensen denken blijkbaar dat hen niets kan overkomen, en betrekken andere weggebruikers in hun risico's.
                  Net zoals ik me erger aan mensen die op sommige stukken 5 km/h gaan rijden, terwijl dat helemaal niet nodig is.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Net zoals ik me erger aan mensen die op sommige stukken 5 km/h gaan rijden, terwijl dat helemaal niet nodig is.
                    'k Wist dat er iemand dat zou gaan replyen.
                    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Misschien nog een tip(je) voor thuis.
                      Keukenzout gebruiken om uw oprit vrij te maken is niet ideaal....
                      Waar het zout valt of zal liggen, zal het nog kouder worden.
                      Ijs of sneeuw zullen niet smelten omdat het zout direct warmte zal onttrekken aan zijn omgeving.
                      Gevolg: de temp. zal dalen.
                      Keukenzout is nochtans gewoon NaCl en nét hetzelfde als waar de strooidiensten gebruik van maken . In uitzonderlijke omstandigheden wordt ook wel eens CaCl2 gebruikt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                        'k Wist dat er iemand dat zou gaan replyen.
                        Tja, gisteren heb ik max. aan 30 kunnen rijden... en dan waren er nog een paar die
                        in mijn "g*t" zaten... géén tijd, gehaast tot en met.
                        Was wel zo op de binnenwegen he.
                        (heb er zelfs foto's van)
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Tja, gisteren heb ik max. aan 30 kunnen rijden... en dan waren er nog een paar die
                          in mijn "g*t" zaten... géén tijd, gehaast tot en met.
                          Was wel zo op de binnenwegen he.
                          (heb er zelfs foto's van)
                          Vandaar dat je zo traag moest rijden? Om foto's te nemen :P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Vandaar dat je zo traag moest rijden? Om foto's te nemen :P
                            Maar neen
                            Ik stond in de wei bij de paardjes....en vlakbij is er een smalle doch verharde weg.
                            Kon ik die chauffeurs in de gaten houden
                            (en foto's maken)

Voor de goede orde: die paarden gaan tegen de avond op stal...
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                              geloof me : ik reed 25 km/u... aan de bocht gas lossen en voorzichtig de bocht in draaien... alleen den auto volgde me niet en die ging rechtdoor.
                              Je moet gas lossen vóór de bocht en in de bocht een constante snelheid aanhouden.

Bochten
                              Voordat u een bocht neemt, moet u snelheid terugnemen en ervoor zorgen dat u in een rechte lijn afremt. Bij het nemen van de bocht moet u soepel en constant insturen om te voorkomen dat de band geen contact meer maakt en niet meer reageert.
                              In de bocht moet u een lage en constante snelheid aanhouden om de auto in balans te houden. Als de voorkant niet meer reageert, moet u weer grip zien te krijgen. Hiervoor neemt u snelheid terug door uw voet van het gaspedaal te halen: indien nodig drukt u lichtjes op de rem zonder de wielen te blokkeren. Als de auto aan de achterkant wegglijdt (voorwielaandrijving), versnelt u om het evenwicht te herstellen. Rem in geen geval, omdat dat de achterkant nog meer uit balans haalt.

Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

wel daar heb ik nu 'n 4wd voor gekocht...dat geeft geen kick.
                                mijn vrouw gaat er iedere dag mee naar 't werk (ipv haar polo'ke)...op aandringen van mij...
                                ze zei me zelf de eerste keer "onvoorstelbaar hoe je die auto's voor je ziet swabbelen van links naar rechts, terwijl mijn suv'ke rotsvast de bochten neemt...
                                wel nu weet je waarom ik 'm gekocht heb was mijn antwoord...

Comment

Working...
                                X