Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantiebestemming Zomer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vakantiebestemming Zomer

We zijn op zoek naar een plaats in Zuid-Frankrijk die nog prijselijk is... Als ik de meeste huizen zie, is de huurprijs per week boven de 1000euro... We zillen echt de zon... Italie is misschien ook een optie... of weet er iemand een plaats in Zwitserland of Oostenrijk waar je 100% zeker bent van de zon... Ik weet dat Oostenrijk best goedkoop is vergeleken met Frankrijk, bestaan er ook huizen met eventueel zwembad in Oostenrijk ipv kamers waar je 's avonds moet gaan eten en daarna terug op de kamer moet kruipen... We hebben twee kinderen (4 en 1.5jaar)...
    Ik ken alleen Frankrijk wegens enorme mooie herinneringen van mooi weer met mijn ouders toen ik kind was....
    Alvast bedankt.
    Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Re: Vakantiebestemming Zomer

Al van een reisbureau gehoord?
    Kans op zon in Zwitserland 30%
    Kans op zon in Oostenrijk 20%
    Kans op zon in la bella Italia 99%

Suc6, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Jaja reisbureau's... zeker van gehoord, daarom dat ik hier vraag aan de mensen of ze iets weten... het is van de mensen hun ervaringen dat ik het wil weten... anders had ik al lang bureau binnen gestapt...
      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Hoi,

Heb wel wat ervaring met vakantiewoningen (of appartementen) in Oostenrijk en Zwitserland. Wij kozen ook voor die optie toen de kinderen nog klein waren. Wel nooit geen gehad met zwembad, maar zal wel bestaan. Wij kochten toen een wandelpass (kan je zetelliften gebruiken, ook handig met kinderen en meestal zit daar ook het openbaar zwembad bij).

Kans op mooi weer, is natuurlijk moeilijker.

Zwitserland : wallis heeft het meeste zon-dagen en dat is behoorlijk veel. Maar dit is hoog, en het kan er 's avonds vroeg koud zijn. Als je voor Oostenrijk gaat, kan je voor veel zon best naar Karintië toe, of ost-tirol. Dit is over de hoogste bergen, meer naar Italië toe. (Dit is dan wel wat verder in afstand).
        In Oostenrijk hebben wij meestal goed weer gehad, soms wel eens een regenbuitje 's avonds (vb in het paznauntal hadden we 14 dagen mooi weer, maar bijna elke avond omstreeks 17u30 een 30' onweer).

Hoe begin je jouw zoektocht naar een woning :
        - vb www.interhome.be of happyhome.be
        - wij kozen onze bestemming en zochten dan via het internet naar de website van
        de lokale toeristische dienst en van daaruit zoeken op de gewenste logies.

Je kan jouw vraag ook eens poneren op het forum van alpenfreaks.be daar zitten zeker mensen die je nog meer tips kunnen geven.

Succes met je zoektocht.

Comment

http://www.bertrandvacances.com

Dit is voor zover ik weet de grootste bemiddelaar van vakantiewoningen in Frankrijk. Via hun website kun je zoeken op regio en rechtstreeks met de eigenaars onderhandelen.
          Publiceren begin januari ook een catalogus ter dikte van een gele telefoongids.

Zoek vooral naar een woning niet onmiddellijk aan de kust maar een uurtje meer het binnenland in, dan zal de prijs ook lager uitvallen.

Comment

SSSSSSTTTTTT

Maar echt, tegen niemand zeggen he?

Mijn geheim adres.
            Voorig jaar toevallig op het vakantiesalon tegengekomen.
            Onze vakantie daar voor een weekje doorgebracht en dit jaar gaan we zeker terug voor 2 weken.

GEEN grote luxe maar voor ons meer dan voldoende.
            Prima uitvalsbasis voor de omgeving te gaan verkennen.

Als ge beloofd om het tegen niemand te zeggen geef ik je de website door:

Grt Eddy

Comment

Enkele jaren geleden geboekt via www.happyhome.be (italië)

en tevreden !!!

Geert N
              Nikon D80

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
                We zijn op zoek naar een plaats in Zuid-Frankrijk die nog prijselijk is... Als ik de meeste huizen zie, is de huurprijs per week boven de 1000euro... We zillen echt de zon... Italie is misschien ook een optie... of weet er iemand een plaats in Zwitserland of Oostenrijk waar je 100% zeker bent van de zon... Ik weet dat Oostenrijk best goedkoop is vergeleken met Frankrijk, bestaan er ook huizen met eventueel zwembad in Oostenrijk ipv kamers waar je 's avonds moet gaan eten en daarna terug op de kamer moet kruipen... We hebben twee kinderen (4 en 1.5jaar)...
                Ik ken alleen Frankrijk wegens enorme mooie herinneringen van mooi weer met mijn ouders toen ik kind was....
                Alvast bedankt.
                Heb goede commentaren gekregen van dit hier. Sober maar degelijk en Vlaamse uitbaters. Ik plan zelf dit jaar in juni te gaan.

Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Dag Robert,

Inderdaad... zoiets zocht ik se... bedankt he!
                  Heb je hier al ervaringen mee, ben je er al geweest?

Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
                    Dag Robert,

Inderdaad... zoiets zocht ik se... bedankt he!
                    Heb je hier al ervaringen mee, ben je er al geweest?

Tim
                    Nog niet geweest Tim, maar ik plan er dit jaar heen te gaan, als ik mijn eega meekrijg. Moet voor macro fotografie een super streek zijn.

En zoals ik al zei, een vriend is daar al 2 maal geweest en die zou zo terug gaan.

Groetjes,
                    Robert
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Wij zijn vorig jaar naar de dolomieten geweest in la bella italia

Kmoet zeggen... 's Avonds op de ski piste rond 5 uuur... die bergen... ONGELOOFELIJK prachtig... doe je camera zeker en vast mee naar daar..; tis t mooiste skigebied da'k ooit gezien heb... En zon heb je zeker. En de sella ronda... een ski 'piste' van toch wel een halve dag dat je maakt... met onderweg zonnige terrasjes en tussenpauze's. Kmoet zeggen, 't is zeker en vast een aanrader... Maar ik zeg wel, 't kost wat centen!

Je kan voor meer info privé'tje sturen!

Cédric

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanhamel Bekijk bericht
                        SSSSSSTTTTTT

Maar echt, tegen niemand zeggen he?

Mijn geheim adres.
                        Voorig jaar toevallig op het vakantiesalon tegengekomen.
                        Onze vakantie daar voor een weekje doorgebracht en dit jaar gaan we zeker terug voor 2 weken.

GEEN grote luxe maar voor ons meer dan voldoende.
                        Prima uitvalsbasis voor de omgeving te gaan verkennen.

Als ge beloofd om het tegen niemand te zeggen geef ik je de website door:

Grt Eddy
                        Awel, wij zullen er in augustus waarschijnlijk 2 weekjes naartoe gaan.
                        Mailtje gekregen dat er nog een chalet vrij was en normaal gezien bevestig ik morgen.

Vorige zomer hebben we ook twee weekjes doorgebracht in dezelfde regio.
                        Mvg Tim

Comment

Working...
                        X