Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitbreiding met WiFi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • uitbreiding met WiFi

    Ik heb hier een full wired ethernet (ADSL) netwerkje liggen maar ik zou er een Wireless faciliteit willen bij aanbouwen.
    Enig advies wat ik daarvoor zou moeten gebruiken of wat de mogelijkheden zijn ? Moet dat absoluut via een bijkomende router zijn ? (ik heb al een eth modem/router met 4 poorten + een 8 poorts switch vanwaar draden verdwijnen naar alle delen van het huis, eth doortrekken naar waar ik nog wil werken is geen optie, praktisch ondoenbaar, vandaar de wifi optie ;..)
    TIA

  • #2
    Re: uitbreiding met WiFi

    bha neen, je kunt gewoon op een van die switch poorten een wireless accespoint bijplaatsen, no problems .
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: uitbreiding met WiFi

      Als het voor een desktop computer is: Powerline adapters.

      Indien echt wireless nodig is (notebook bv.) dan heb je genoeg aan een wireless access point. Gewoon verbinden aan een uitgang van je router.

      Voordeel: veel eenvoudiger om een netwerk te configureren dan 2 routers na mekaar.

      Je kan dan ook je wireless gewoon uitzetten als het niet gebruikt wordt.

      Je kan het access point in uw geval trouwens ergens zo dicht mogelijk bij de "ontvanger" gaan plaatsen (verbinden op één van de UTP punten in huis).
      Last edited by nete; 4 januari 2009, 16:00.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: uitbreiding met WiFi

        Ik neem aan dat jullie iets bedoelen in de zin van bvb een Linksys WAP54G ? oid ?
        Bedoeling zou idd zijn om dat enkel on-line te brengen als ik het nodig heb want nu moet ik ieder keer weg en weer lopen naar mijn eth wired PC als ik snel iets nodig heb van het Inet en dat dan via een stick naar de bestemmeling notebook brengen .. 't zijn nogal veel trappen op 't eind van de rit

        Comment


        • #5
          Re: uitbreiding met WiFi

          Indeed, maar 'k zou vandaag de dag toch al iets pakken dat de N ondersteund, niet meer G, g is oud aan het worden
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Re: uitbreiding met WiFi

            Ik vermoed dat alle computers draadloos of via draad met elkaar verbonden zijn?
            In dat geval kan je toch gewoon via je draadloos netwerk alles kopiëren?
            Mocht je vast pc niet verbonden zijn, gewoon een PCI Wifi-kaart erin en klaar?
            Alternatief kan je ook via je stroomnet je netwerk uitbreiden via powerplugs?

            Grtz,

            T.
            Nikon stuff rocks :-)

            Comment


            • #7
              Re: uitbreiding met WiFi

              Ik zou eerder een nieuwe router kopen die zowel wifi heeft als kabelaansluitingen en daar uw 8 poort switch aan als je die nog nodig hebt..
              Kost ongeveer even veel en gaat vlotter werken met een toestel minder.
              Last edited by VerSeg; 4 januari 2009, 17:52.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: uitbreiding met WiFi

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ik zou eerder een nieuwe router kopen die zowel wifi heeft als kabelaansluitingen en daar uw 8 poort switch aan als je die nog nodig hebt..
                Kost ongeveer even veel en gaat vlotter werken met een toestel minder.
                Niet helemaal akkoord.

                Ik ga dus voor de wireless oplossing (blijkt dus notebook te zijn, en daar weegt het comfort van wireless op tegen de mogelijke nadelen ervan). Vermits er op veel plaatsen in het gebouw UTP voorhanden is (ik heb de beginpost goed gelezen), is er hoogstwaarschijnlijk een punt waar het signaal van een aldaar geplaatst Access point beter zal doorkomen op de plaats van gebruik van de notebook. En moet regulus niet ver lopen om het wireless aan of uit te schakelen.
                Regulus spreekt van nogal wat trappen, dus met een wireless router op de plaats en in vervanging van de huidige is er kans dat er aan de notebook helemaal géén signaal meer is.
                Ik zou wel de UTP kabel die het punt voedt waar je het access point zou zetten, rechtstreeks in de bestaande router steken en niet in de 8 poort switsh. Is misschien technisch niet echt beter maar lijkt me logischer.

                Die "N" AP's en routers zullen wel sneller zijn als je een heel goed signaal hebt, maar verliezen hun winst in massale foutcorrectie bij een dubieus signaal. En dan moet je ook ineens alles vervangen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: uitbreiding met WiFi

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Vermits er op veel plaatsen in het gebouw UTP voorhanden is (ik heb de beginpost goed gelezen), is er hoogstwaarschijnlijk een punt waar het signaal van een aldaar geplaatst Access point beter zal doorkomen op de plaats van gebruik van de notebook.
                  Regulus spreekt van nogal wat trappen, dus met een wireless router op de plaats en in vervanging van de huidige is er kans dat er aan de notebook helemaal géén signaal meer is.
                  Da's wel waar maar zo slecht werkt WiFi nu toch ook weer niet.
                  Mijn router staat boven en in heel het huis (beneden) werkt dat nog steeds perfect. Nu ja, het ene huis is het andere niet. Een extra toestel is wel ook weer eens een extra voeding en extra verbruik.

                  En moet regulus niet ver lopen om het wireless aan of uit te schakelen.
                  Als dat de router is, dan blijft die gewoon aan staan en heb je geen reden om dit af te zetten. Zenzij hij elke dag alles uit doet maar dan moet hij nu ook steeds naar boven.

                  Die "N" AP's en routers zullen wel sneller zijn als je een heel goed signaal hebt, maar verliezen hun winst in massale foutcorrectie bij een dubieus signaal. En dan moet je ook ineens alles vervangen.
                  En om te surfen ... je zit toch met je downloadlimiet (snelheid) van de provider.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: uitbreiding met WiFi

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ik zou eerder een nieuwe router kopen die zowel wifi heeft als kabelaansluitingen en daar uw 8 poort switch aan als je die nog nodig hebt..
                    Kost ongeveer even veel en gaat vlotter werken met een toestel minder.
                    Ja dat is een alternatief natuurlijk maar ik ben toch eerder geneigd om Nete haar oplossing te volgen ...

                    De redenen daarvoor zijn
                    - nieuwe WiFi router komt dan op een slechte plaats ivm met zendbereik, met een "los" access point kan ik iets meer op wandel ttz ik kan in 't slechtste geval het systeem router=>switch=> wap als "verlengdraad" gebruiken indien het signaal te zwak wordt.
                    - Wireless valt met zo'n systeem niet uit te schakelen als niemand 'm nodig heeft want ik heb al straling genoeg in huis
                    (.. en eigenlijk wil ik daar ook geen sloten geld aan uitgeven want zeg nu zelf, 't is maar voor het gemak om af en toe een enkel occasioneel WiFi point te kunnen gebruiken )

                    Comment


                    • #11
                      Re: uitbreiding met WiFi

                      ik heb nog zo'n wireless access point liggen van d-link
                      van waar ben je?
                      je kan die access point hebben voor een prijsje
                      idem voor een pci kaart (geschikt voor xp)

                      Comment


                      • #12
                        Re: uitbreiding met WiFi

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Ja dat is een alternatief natuurlijk maar ik ben toch eerder geneigd om Nete haar oplossing te volgen ...
                        'k heb nog eens goed gekeken en het is een "zijn" hoor.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: uitbreiding met WiFi

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          'k heb nog eens goed gekeken en het is een "zijn" hoor.
                          Maar dat ligt aan u hé ... ik heb ook jaren gedacht dat je een "zij" was ... tot in Thorn.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: uitbreiding met WiFi

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Maar dat ligt aan u hé ... ik heb ook jaren gedacht dat je een "zij" was ... tot in Thorn.
                            Gebruikershandleiding lezen hé Verseg.
                            Bij msn adres staat daar ergens "rene".

                            De "aard" van het beestje kan je nergens invullen of aanvinken in je eigen profiel.
                            Werk voor de BD crew ?
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: uitbreiding met WiFi

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Maar dat ligt aan u hé ... ik heb ook jaren gedacht dat je een "zij" was ... tot in Thorn.
                              LOL Sorry Nete .... een aantal generaties "conditioning" is waarschijnlijk de reden voor de verkeerde "gender" inschatting

                              Comment

                              Working...
                              X