Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crisis ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Crisis ???

Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
    en ???? worden er veel ski vakanties geboekt????
    Een aantal malen was ik aan het werk op de luchthaven (ondergronds in het logistieke knooppunt) tijdens de schoolvakanties van krokus en pasen en toen stonden er extra koelcontainers bij voor de in-flight maaltijden wegens teveel vertrekkers op dezelfde dagen, regelmatig twee à drie dagen na mekaarr + 25.000 passagiers.
    Zou dit voor de toekomst ook nog zo zijn????
    En de verkoop van nieuwe wagens???
    Stond gisteren in de Nederlands krant "Trouw" een artikel over de crisis.
    Niemand bleek veel last te hebben...
    De media zou er veel over bezig zijn niet de mensen.

Mensen die het moeilijk hadden hebben het nog steeds moeilijk en dat is ook niet veranderd.

De crisis heeft ook zijn voordelen: daling van de energie-prijzen zoals stookolie, diesel en benzine.
    Maar daar liggen die honderden daklozen bij ons niet wakker van...

Vandaag vernam ik dat de prijzen voor elektriciteit niet zullen dalen: ze passen gewoon
    de kosten voor distributie aan. Schoon mannen he....
    Ze gaan wel die 200 miljoen betalen... maar dat zal de gebruiker niet voelen, toch niet
    in die zijn voordeel.

Een bevredigend antwoord op jouw vaststelling i.v.m. die vakantiegangers heb ik niet.
    Als jij in de problemen zit dan maakt het geen r * * t uit, of ze nu op vakantie gaan of niet gaan

De verkoop van auto's?
    Dat zal ik vrij simpel houden.
    Het personeel had werk, de aandeelhouders kregen meer en meer honger naar nog meer geld.
    De grote merken in de USA liggen op apegapen: grote bakken die niemand wilt kopen.
    Deels door de crisis (geen kredieten beschikbaar voor de kopers) maar ook geen planning
    naar de toekomst. Of totaal verkeerde planning door het management.
    Ford Genk heeft zo een paar jaren geleden een "patat" gehad.
    Omdat ze de diesel-boom compleet hebben gemist en hun grotere wagens
    geraakten ze nog niet kwijt aan de straatstenen.
    (zie mijn 'verhaaltje' over Louis Booth)
    Ik laat het hierbij.
    Het helpt toch niet
    Last edited by theokus; 29 december 2008, 18:47.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Allé, ik zal eens over mezelf spreken hier.

In onze firma is de omzet in December wereldwijd met 54% gezakt (december 2007 vergeleken met 2008). Er werden op 7000 mensen, 1000 mensen aan de deur gezet.
      Een bonus mogen we wel vergeten.
      Mijn kerstverlof, en dat van heel veel mensen tot op het niveau onder onze president is verlengd tot 12 Januari (gaat van het gewoon verlof af), en we moeten nog minstens 7 dagen opnemen voor einde Maart.
      Mijn gewoon loon krijg ik nog, maar alle extraatjes zijn geschrapt.
      Ons bedrijf levert aan de vrachtwagenindustrie, en vermits dit typische investeringsgoederen zijn, is de vraag gewoon weg.
      De aandelen van ons bedrijf zijn ondertussen met meer dan 60% gedaald.

Dus, voel ik de crisis? Ja!
      Ga ik hierdoor mijn levensstijl aanpassen? Ja, ik ben gestopt met roken, en grotere uitgaven (een deftig tuinhuis, nieuwe TV, oprit) worden nu op de lange baan geschoven. Maar een biefstukske komt er toch nog op tafel, en we eten niet alleen bokes met choco.

Maar ook de 'bedrijfsstijl' is aangepast. Vroeger ging ik af en toe met het vliegtuig op zakenreis, nu alleen als er geen alternatief is. De onkosten worden gewoon strikt in de gaten gehouden. Er werd bij voorbeeld al gevraagd om de gemiddelde GSM kost met 30% te verlagen. We mogen nu bij voorbeeld binnen het bedrijf niet meer met de GSM bellen. En het lukt. Vroeger waren er meerdere collega's met rekeningen van 300€ en meer per maand, en die komen nu soms rond met 100€. Maar Proximus moet dit toch ook voelen, en de vliegtuigmaatschappijen, en dus worden daar ook minder aanwervingen gedaan...

En natuurlijk is het menselijk om zo weinig mogelijk te tonen dat je 'last' hebt van de crisis. (wanneer zijn de rokken het langst?) Maar alles bij elkaar zijn er dus een hoop mensen die minder geld uit te geven hebben.

Hoe gaat het hier trouwens met de zelfstandigen? Afhankelijk van de sector ben ik zeker dat er minder 'omzetrecords' geboekt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
        Er wordt alsmaar geschreeuwd dat het crisis is, en toch blijven mensen reizen, wordt er fors uitgegeven aan luxe-artikelen, nodigen mensen vrienden en familie uit en kan 't geen luxe genoeg zijn aan tafel...enz enz...
        En laat dat nu allemaal dingen zijn die men uit zichzelf zou moeten op besparen moest het echt crisis zijn.
        De crisis die er nu heerst is de volgende: iedereen wil evenveel blijven uitgeven aan vanalles en nog wat, en zoiets gaat niet als veel vaste kosten duurder zijn dan anders, met het gevolg dat ze op 't einde van de maand veel vlugger droog zitten. Maar dat gaat er niet in, dan begrijpen ze niet dat ze moeilijker rondkomen, maar er wordt niet gedacht aan de zovele uitgaven die vermeden hadden kunnen worden.

Zelf ben ik alleenstaand, woon in een huurhuis, heb een autolening af te korten en heb een dochter op te voeden. Dat allemaal van 1 arbeidersloon, en toch kom ik netjes rond. Maar ik overweeg goed m'n uitgaven, bespaar waar het kan, ga niet reizen en geef geen luxefeestjes. Zo'n crisis kan 't dus niet zijn, want de luidste roepers zijn nogal dikwijls die met een dubbel inkomen en die leven zoals God in Frankrijk, terwijl de mensen die je niet hoort roepen dat het crisis is vaak in échte armoede leven en het bikkelhard hebben om de eindjes aan elkaar te knopen...

Misschien moeten 'zij-die-menen-last-te-hebben-van-de-crisis' daar eens over nadenken terwijl ze met de feestdagen het zoveelste flesje Champagne leegdrinken en ondertussen zitten op te scheppen naar welk exotisch land ze hun volgende vakantie weer naartoe zullen trekken...

Mvg,
        Frederic
        Zo is het Frederic.
        Met geld valt niet te spotten door de gewone man...
        Mensen die moeten leven van loon tot loon omdat ze niet anders kunnen: hoedje af.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

crisis...tja, er wordt veel over gesproken, maar toch zoals menigen hier al zeggen, worden uitgaven niet beperkt en eten we er geen boterham minder om. De prijzen stijgen niet meer dan andere jaren, integendeel voor sommige zaken dalen ze.
          Maar ja id, voor de gegoede burger kan het pijn doen, als men de extra's schrapt, maar de burger die niet veel gewend is en het moet doen met zijn minimumloontje zoals altijd, moet nog evenveel kijken wat hij uitgeeft als daarvoor, dus voor die mensen is de crisis er al altijd geweest denk ik.
          smile ! ...it confuses people ...

Comment

Ach, we klagen zo graag, maar we hebben eigenlijk geen reden om te klagen.

Alhoewel
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Zelfstandigen..., velen geven het niet toe. Dit is volgens mij om niet nog wat meer negatieve reklame te veroorzaken. Het kan toch niet anders dat er minder gekocht wordt, of is iedereen nu bezig aan zijn spaarpot, als er al één is. Kredieten zullen wellicht ook moeilijker verleend worden voor allerhande luxeartikelen.
              Ik denk o.a aanhet aantal restaurants dat de deuren sluit met de feesten. In het betere restaurant mag je uitgaan van tussen de 80 en 120€ per persoon voor een eindejaarsdiner en dan zal je het niet al te lang mogen trekken.
              Nu goed, hier spelen wellicht de alcholcontroles en het rookverbod ook mee. maar met 200 à 300 € kan je wellicht nu iets zinnigers doen.

Groetjes,
              pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                Zelfstandigen..., velen geven het niet toe. Dit is volgens mij om niet nog wat meer negatieve reclame te veroorzaken. Het kan toch niet anders dat er minder gekocht wordt, of is iedereen nu bezig aan zijn spaarpot, als er al één is. Kredieten zullen wellicht ook moeilijker verleend worden voor allerhande luxeartikelen.
                Ik denk o.a aan het aantal restaurants dat de deuren sluit met de feesten. In het betere restaurant mag je uitgaan van tussen de 80 en 120€ per persoon voor een eindejaarsdiner en dan zal je het niet al te lang mogen trekken.
                Nu goed, hier spelen wellicht de alcoholcontroles en het rookverbod ook mee. maar met 200 à 300 € kan je wellicht nu iets zinnigers doen.

Groetjes,
                pol.
                Wijze woorden Pol.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Crisis = gepland budget voor cameraspullen aan verbouwing uitgeven, zodat de spaarreserve intact blijft...

Kerstcadeau dit jaar: een labrador. Zorgt er ook voor dat vakantie niet hoeft, je kan hem moeilijk met drie maand mee het vliegtuig op nemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                    Crisis = gepland budget voor cameraspullen aan verbouwing uitgeven, zodat de spaarreserve intact blijft...

Kerstcadeau dit jaar: een labrador. Zorgt er ook voor dat vakantie niet hoeft, je kan hem moeilijk met drie maand mee het vliegtuig op nemen
                    Hahaha... goed zo
                    Van die "woef" ga je meer en langer plezier aan hebben dan deze crisis zal duren.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Is inderdaad een teken van crisis ... mensen hebben alleen lege flessen en geen volle.

Nu in de winkels is het wel echt crisis hoor ... ge kunt er soms gewoon niet meer binnen van het volk.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                        gho, en nu hebben ze al wodka in tubes.... moet ik volgend jaar zelfs niet meer naar de glascontainer ... kan ik gewoon de mayonaise op mijn frieten door wodka vervangen. http://www.go-more.com/

2009 ziet er veelbelovend uit, laat de crisis maar komen
                        eindelijk tandpasta met manieren
                        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                          eindelijk tandpasta met manieren
                          I.p.v. glascontainers, van nu af PMD-bakken.

Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Is inderdaad een teken van crisis ... mensen hebben alleen lege flessen en geen volle.

Nu in de winkels is het wel echt crisis hoor ... ge kunt er soms gewoon niet meer binnen van het volk.
                            hoi,

dat van die winkels is misschien omdat alle mensen nu langer zoeken achter de goedkopere spullen , terwijl ze vroeger maar gewoon hun kar volgooiden en daarmee vlugger buitenwaren.

Ik ben een alleenverdiener voor een gezin van 7 mensen en wij hebben nooit zot moeten doen met onze centen, maar van de crisis voelen wij nu nog niet veel hoor. Laat ons hopen dat dit zo blijft natuurlijk. En voor allen die er wel iets van voelen, heel veel beterschap gewenst.

Grz Chriko
                            Wat moet dat moet zoals het moet.

Comment

(Ik ben een alleenverdiener voor een gezin van 7 mensen en wij hebben nooit zot moeten doen met onze centen, maar van de crisis voelen wij nu nog niet veel hoor.)

nee.........als je maar genoeg verdient hoeft het nooit een probleem te zijn, al ben je met veertien!!
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X