Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bank doet gouden zaken met feestdagen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bank doet gouden zaken met feestdagen

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Klopt, maar je hebt al geen kaart meer nodig bij die eerste bank die je moet betalen (of is dat niet meer zo?) en die tweede rekening bij die niche bank kost niets. Tel uit je winst.

En heb je toevallig geen hypotheek bij de "grote" bank, wie houdt je tegen. Ik heb in elk geval dat een 5-tal jaren geleden gedaan en nog geen momentje spijt gehad.

Mvg.
    Robert
    Ja juist Robert...
    Ik heb nergens schulden
    En mijn enige bezoek aan mijn huidge bank is om wat cash af te halen...

O.T. De banken hebben cash geld nodig. Dus klanten die willen sparen (gewoon spaarboekjes)
    waarom krijgen die dan zo lage rentes he.
    KBC is ook al terug gekomen van hun 4%...
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      De reden is niet alleen die rente ... het gaat veel verder dan dit.
      Stel dat je loon de 24e betaald werd, dan staat dit nu pas de 29e op je rekening.
      Tot hier heb ik deze discussie met veel plezier gevolgd.

Maar hanteert jouw bank dan geen VALUTAdatum ? Als mijn loon door mijn werkgever op de 24e moet betaald worden, dan stort deze het op de bank met Valutadatum de 24e. Dan mag de bank gesloten zijn, dat speelt helemaal geen rol.

Nu concreter wat mijn geval betreft : ik ben één van die, welke in december helemaal géén loon trekken (met dank aan een vorige regering) : ons loon van december wordt pas op de 1e werkdag van januari uitbetaald, kwestie van de schatkist op 't einde van het jaar nog wat gevuld te laten lijken...

Mvg.
      The bird is known by his note, a man by his word.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk bericht
        Nu concreter wat mijn geval betreft : ik ben één van die, welke in december helemaal géén loon trekken (met dank aan een vorige regering) : ons loon van december wordt pas op de 1e werkdag van januari uitbetaald, kwestie van de schatkist op 't einde van het jaar nog wat gevuld te laten lijken...

Mvg.
        Het loon van december wordt van nagenoeg iedereen uitbetaald in januari... Beetje hypocriet dus om te denken dat de schatkist daarvan de reden is...
        Ik heb tot gisteren gewerkt. Kan ik dan van m'n werkgever verwachten dat hij na m'n arbeidsprestatie meteen eventjes m'n loon berekent en me meteen uitbetaalt...?

Mvg,
        Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
          Het loon van december wordt van nagenoeg iedereen uitbetaald in januari... Beetje hypocriet dus om te denken dat de schatkist daarvan de reden is...
          Ik heb tot gisteren gewerkt. Kan ik dan van m'n werkgever verwachten dat hij na m'n arbeidsprestatie meteen eventjes m'n loon berekent en me meteen uitbetaalt...?

Mvg,
          Frederic
          Dat is in jouw geval ongetwijfeld zo, maar dan heb je in december toch ook een loon gekregen (van november).

Wij, die normaal op de laatste werkdag van de maand betaald worden (voor zover ik weet ALLE werknemers van de openbare sector), trekken tijdens de volledige maand december NIKS, waar dat jaren geleden niet zo was ! Ook de zgn dertiende maand wordt pas in januari uitbetaald...

Mvg.
          The bird is known by his note, a man by his word.

Comment

Tot hier heb ik deze discussie met veel plezier gevolgd.

Maar hanteert jouw bank dan geen VALUTAdatum ? Als mijn loon door mijn werkgever op de 24e moet betaald worden, dan stort deze het op de bank met Valutadatum de 24e. Dan mag de bank gesloten zijn, dat speelt helemaal geen rol.

Mvg.
            Ik heb ooit nog als consultant bij de Vlaamse overheid gewerkt: budgetten voor het onderwijspersoneel waren op, de betaling van salarissen en facturen werd gewoon verschoven naar volgend jaar... Ik dacht dat de overheid ging overschakelen op dubbele boekhouding ipv de huidige kasboekhouding. Dan zouden zulke spelletjes niet veel zin meer hebben.

Wbt de banken, ik zal er nog een schepje bovenop doen: weet iedereen wat de het aantal dagen is dat zijn bank neemt voor het berekenen van interest op het spaarboekje?
            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Mvg,
              Frederic
              En toch heeft Ho-Merris gelijk. Het gaat hier over ambtenaren en deze krijgen hun loon normaal gezien op de laatste werkdag betaald. Uitgezonderd december, wordt namelijk uitbetaald op de eerste werkdag van januari en dat is al jàààren geleden zo ingevoerd door de toenmalige regering, niet de vorige, om hun begroting in orde te krijgen. Trukken van de foor, heet ik dat.

Mvg.
              Robert
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                ..........................
                Wbt de banken, ik zal er nog een schepje bovenop doen: weet iedereen wat de het aantal dagen is dat zijn bank neemt voor het berekenen van interest op het spaarboekje?
                360 dagen . Want dat is deelbaar door 12
                Rekent de bank de maand Februari dan aan als een maand van 30 dagen?

Maar weet je ook hoeveel een bediende verdiend in Februari als het geen schrikkeljaar is? En als het een schrikkeljaar is?
                " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Het loon van december wordt van nagenoeg iedereen uitbetaald in januari...
                  Ik heb tot gisteren gewerkt. Kan ik dan van m'n werkgever verwachten dat hij na m'n arbeidsprestatie meteen eventjes m'n loon berekent en me meteen uitbetaalt...
                  Als bediende (privé-sector) wordt je per maand betaald, dit is een vast bedrag en dat krijg je normaal altijd op het eind van de gepresteerde maand.
                  Mensen die met comissie werken of waarvan een deel van het loon variabel is volgens prestaties die krijgen dat gedeelte meestal de maand nadien uitbetaald.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Rente op een spaarrekening wordt al enkele jaren per veertien dagen berekend en niet meer per maand.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

Maar weet je ook hoeveel een bediende verdiend in Februari als het geen schrikkeljaar is? En als het een schrikkeljaar is?
                      Citibank: op 365 dagen
                      Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                      Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                        Citibank: op 365 dagen
                        Als uw geld er nog staat tenminste
                        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                        Flickr____No place to be

Comment

Dan is dat nog altijd een winstsituatie, want de wet schrijft het volgende nog altijd voor:

Het loon moet uiterlijk worden uitbetaald op de vierde werkdag na de arbeidsperiode waarvoor de uitbetaling geschiedt, behalve indien een collectieve arbeidsovereenkomst of het arbeidsreglement een andere termijn bepaalt (met een maximum van 7 werkdagen).

Dus doe je nog altijd een week profijt
                          Als in uw arbeidscontract staat dat uw loon op een bepaalde dag van de maand uitbetaald wordt dan houden veel mensen daar ook rekening mee om hun uitgaven correct te besteden.
                          Normaal gezien doe je dan de terugkerende doorlopende opdrachten (huurgeld, lening, ...) enkele dagen erna.
                          Als dan plots uw loon enkele dagen later komt en uw uitgaven enkele dagen vroeger eraf gaan dan is dit voor velen toch even moeilijk en helemaal geen profijt meer.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Hier heb je het toch even mis hoor.
                            De valutadag is de dag waarop het geld effectief van uw rekening gaat of er op komt.
                            De valutadag bij u is NIET de dag dat het op de andere rekening moet komen. Als het dezelfde bank is dan is dit meestal wel het geval maar naar een andere bank toe kan daar enkele dagen tussen zitten.
                            Als je bijvoorbeeld een betaling doet op een vrijdag naar een andere bank dan zal dat geld bijna nooit voor de maandag op de andere rekening staan.
                            De valutadag voor de andere is de dag dat het effectief op zijn rekening komt, niet de dag dat het er bij u afgegaan is.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
                              Alle reacties gaan hier blijkbaar voorbij aan de arrogantie die de (groot)banken de laatste jaren aan de dag hebben gelegd. Hopelijk hebben ze iets bijgeleerd.
                              Volledig mee eens. Ik zou nog het volgende willen bijvoegen "En de arogantie van de regering die dit allemaal toelaat of het spelletje meespeel.
                              Zonder het geld van de klanten kunnen zij niet werken. Iedereen vraagt zijn geld terug en de banken bestaan niet meer, waardoor alles ineenvalt zoals we nu hebben gezien.
                              Dus ik geef mijn geld aan de bank waar zij mee werken. Op een bepaald moment doen de banken stommiteiten ( gewild of niet) waardoor ze het geld dat ik hun gegeven heb gedeeltelijk of volledig kwijtspelen. De bom ontploft en de banken gaan klagen bij de regering waar ze geld vragen. Geld dat ze uiteindelijk krijgen en inderdaad vanwaar heeft de regering dat geld, juist dat heb ik met mijn belastingen betaald. Twee maal geld geven omdat er een paar CEO's van banken onbekwaam hun job hebben gedaan.
                              Gelukkiglijk hebben ze deze mannen buiten gesmeten met een degoutante, perverse, belachelijke,arrogante, naar str o nt riekende gouden handdruk.
                              Wie heeft die gouden handruk betaald Juist "Ikke". Voor de derde ker genaaid.
                              Met Ikke bedoel ik alle klanten van de banken.
                              Geld telaat op de rekening zetten is niet alleen een een plaag van de banken.
                              Als militair krijg ik mijn wedde maar eerst uitbetaald in jan dit om mee te helpen om van de uitgaven van de regering in ballans te houden. Voor de vierde keer genaaid.
                              Als mijn echtgenote dan niet oppast en geld op de rekening vergeet te zetten om de doorlopende opdrachten te betalen , dan moeten wij per doorlopende opdracht die de bank niet kan uitvoeren 5 Euro (200Bfr)betalen. Enz, enz,enz,enz,enz,enz........
                              Robby
                              Minder tijd achter de computer
                              Is meer tijd achter de camera

Comment

goe dat het in chitchat staat.Iemand te veel tijd en te veel frustraties?
                                Flickr één
                                Flickr two

Comment

Working...
                                X