Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bank doet gouden zaken met feestdagen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bank doet gouden zaken met feestdagen

Duidelijk, dank u

Wat het kankeren betreft, het is vooral de frustratie over het eigen onvermogen die een mens ertoe beweegt om anderen te bekritiseren. Of letterlijk: de ander neer te halen, zodat men zichzelf hoger kan plaatsen. Gecombineerd met een dosis eigenwijsheid en een paar oogkleppen leidt dit tot eindeloze discussies met de weldenkenden, welke ijdele hoop koesteren op het "op hoger plan trekken" van de onvermogenden.

Mijn onvermogen ligt er in dat ik de hoop niet kan laten varen.

Comment

Van mij mogen ze die rente hebben, als ik dan tenminste niet zou moeten betalen om met mijn eigen geld iets te doen. Zelfs al doe ik het zelf van achter mijn PC.

Er zijn alternatieven genoeg, ook andere dan deze waar Verseg een niet zo goeie herinnering aan heeft (maar waar ik geen probleem mee heb).
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Ik gun het die sukkelaars. Ze hebben het de afgelopen maanden moeilijk genoeg gehad.

Ik heb echt compassie vooral met die directeurs, ceo's, managers ed.
        Dat moeten nu echt, eenzame mensen zijn.
        Ik hoop dan ook dat ze waardig Kerstmis hebben kunnen vieren.
        Hopelijk was er her en der nog een aandeelhouder met de
        kerstgedachte "nodig een eenzame uit"
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Nogal kortzinnig bekenen ... je kan dit wel maar je betaalt er ook voor.
          Bij de meeste banken moet je bijbetalen voor online-bankieren en moet je zelf de rekeninginfo downloaden en uitprinten als je die op papier wil.
          Vroeger was dit allemaal inbegrepen met wat je hen opbrengt en deden ze dit voor u aan het loket.
          Nu moet je er extra voor betalen om het zelf te doen. Die software hebben ze inderdaad door mensen laten maken, maar hierdoor hebben ze wel duizenden mensen kunnen ontslaan voor hetgeen jij nu in hun plaats doet.
          Just.
          Na de al een tijd geleden doorgevoerde "reorganisaties", waarbij mensen werden vervangen door
          o.a. computers, is de service anders geworden.
          Mensen op leeftijd bijv. hebben het moeilijker gekregen en zij die geen pc in huis hebben ook.

Die software als ik het goed begrijp is idd. gemaakt door mensen.
          Voor KBC wordt die gemaakt in India....
          KBC kocht daar een firma waar binnenkort een 500-tal mensen zich met die software
          gaan bezig houden.
          Toch geweldig he als je ziet hoe er in deze harde tijden nog banken zijn die voor de
          werkgelegenheid zorgen.... in India.

Sarkosi is een speciale, ben ik het mee eens, maar die pakt het toch iets anders aan.
          Bedrijven worden geholpen maar ze moeten in Frankrijk blijven.
          Niet gaan muggenziften nu: het gaat me om dat principe.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
            Misschien moet jij je ook eens bezig gaan houden met leukere dingen dan kritiek te geven op het bankwezen waar je geen verstand van hebt
            Je kent niet eens mijn professionele loopbaan, dus waar baseer jij je op?
            Last edited by VerSeg; 30 december 2008, 04:41.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Van mij mogen ze die rente hebben, als ik dan tenminste niet zou moeten betalen om met mijn eigen geld iets te doen. Zelfs al doe ik het zelf van achter mijn PC.
              De reden is niet alleen die rente ... het gaat veel verder dan dit.
              Stel dat je loon de 24e betaald werd, dan staat dit nu pas de 29e op je rekening.
              Stel dat je in dezelfde bank een hypothecair krediet of andere financiering hebt dat normaal de 28e van de rekening gaat, dan hebben ze dit deze maand al de 24e van uw rekening gehaald.
              Hetgeen jij moet krijgen komt later maar hetgeen je moet betalen is vroeger weg.
              Uw loon 4 dagen later en de lening er 4 dagen vroeger af ... da's 8 dagen dat ze met uw geld dubbel spelen.
              Nu op zich maakt het voor de klant niet zoveel uit in hetgeen hij hierdoor verliest maar voor een bank zijn het gouden zaken ... zoals ik het in mijn eerste post al zei.

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              ze zouden kerstmis en zo gewoon moeten afschaffen!
              en bankbedienden moeten gewoon dag, nacht én weekend aan het werk!
              Daar gaat het hem niet om, ook zij hebben recht op verlof en feestdagen maar zoals hierboven uitgelegd ... om uw geld te geven zijn ze gesloten maar om uw geld te nemen zijn ze er wel bij!
              Last edited by VerSeg; 30 december 2008, 04:46.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Na alles wat we de vorige maanden hebben kunnen lezen en horen over het bankwezen is de conlusie redelijk duidelijk, me dunkt. Ze hebben jaren lang gedacht dat hen niets kon gebeuren. Spelen en gokken met het geld van hun klanten langs een kant, en diezelfde klant aan de andere kant ook nog eens zonder respect behandelen, en ook nog eens diezelfde klant proberen te melken. Ik geef verdorie zelf m'n overschrijvingen in, met mededeling en al. Vroeger gebeurde dat manueel door bankpersoneel. Waarom moet ik nu meer betalen voor het privilege het werk zelf te doen? Bankafschriften druk ik zelf af, betalen doe ik zoveel mogelijk met bankkaart. Allemaal dingen die voor de banken kostenbesparend werken. Maar we betalen steeds meer. Nog zoiets: de grote banken stelden hun voorkantoor met automaten open voor klanten van andere banken. Zoals verwacht kon je een half jaartje later zien op je afschrift dat men voor een geldafhaling bij een andere bank zomaar eventjes 70 cent aanrekende. Moet ik nog verder doen?

Ik heb echt geen medelijden met het hoger kader bij de banken. Hun arrogantie is er de oorzaak van dat heel wat mensen geld zijn verloren. Wanneer beginnen de rechtszaken ook alweer tegen de managers van die banken? Juist ja...
                Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
                  Ik geef verdorie zelf m'n overschrijvingen in, met mededeling en al. Vroeger gebeurde dat manueel door bankpersoneel. Waarom moet ik nu meer betalen voor het privilege het werk zelf te doen? Bankafschriften druk ik zelf af, betalen doe ik zoveel mogelijk met bankkaart. Allemaal dingen die voor de banken kostenbesparend werken. Maar we betalen steeds meer. Nog zoiets: de grote banken stelden hun voorkantoor met automaten open voor klanten van andere banken. Zoals verwacht kon je een half jaartje later zien op je afschrift dat men voor een geldafhaling bij een andere bank zomaar eventjes 70 cent aanrekende. Moet ik nog verder doen?
                  Dat zoek je zelf hé, er zijn alternatieven genoeg. Ik heb nog nooit één cent bankkosten betaald, voor wat dan ook qua zichtrekening, internetbankieren, bankaarten, VISA en ga zomaar door. Maar ik zit niet bij een goktent, pardon grootbank.
                  En overmorgen krijg ik een uittreksel met mijn beetje positieve interest. Jawel, op mijn zichtrekening....
                  Voor één keer mag mijn bank dus gerust eventjes profiteren van deze voor hen interessante eindejaarsdata.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Dat zoek je zelf hé, er zijn alternatieven genoeg. Ik heb nog nooit één cent bankkosten betaald, voor wat dan ook qua zichtrekening, internetbankieren, bankaarten, VISA en ga zomaar door. Maar ik zit niet bij een goktent, pardon grootbank.
                    En overmorgen krijg ik een uittreksel met mijn beetje positieve interest. Jawel, op mijn zichtrekening....
                    Voor één keer mag mijn bank dus gerust eventjes profiteren van deze voor hen interessante eindejaarsdata.
                    Nete, zou het niet voor veel mensen moeilijk zijn om te veranderen?
                    Ik denk dan bijv. aan het overslaan van leningen ed., bankkaarten worden veranderd,
                    instellingen moeten op de hoogte worden gebracht van de aanpassing enz.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Ik denk dan bijv. aan het overslaan van leningen ed., bankkaarten worden veranderd,
                      Mag geen probleem zijn. Je opent gewoon een nieuwe rekening bij wat door de "grote" banken een niche bank wordt genoemd. Je laat je loon gewoon verder storten op de bank waar je verplichtingen zou hebben. Laat daar voldoende geld op de rekening staan om bv. jouw hypotheek te betalen en de rest stort je door naar de "niche" rekening. Zet al de domicilëringen ook over en klaar is Kees.Vervolgens betaal je alles wat mogelijk is met de gratis VISA kaart. Zo blijft het grootste gedeelte van jouw geld op de rekening staan en hoe weinig het ook is, de intrest is mooi meegenomen. Trukken van de foor misschien, maar als de banken met jouw geld mogen spelen, mogen wij zeker proberen zo veel mogelijk uit ons eigen geld te halen.

Oh ja, ook dit nog. Die "kleine" bank, waar ik zelf bij ben, heeft praktisch in iedere wijk hier in Hasselt een kantoor. Kan je van de grote niet zeggen.

Mvg.
                      Robert

Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Stel dat je loon de 24e betaald werd, dan staat dit nu pas de 29e op je rekening.
                        Dan is dat nog altijd een winstsituatie, want de wet schrijft het volgende nog altijd voor:

Het loon moet uiterlijk worden uitbetaald op de vierde werkdag na de arbeidsperiode waarvoor de uitbetaling geschiedt, behalve indien een collectieve arbeidsovereenkomst of het arbeidsreglement een andere termijn bepaalt (met een maximum van 7 werkdagen).

Dus doe je nog altijd een week profijt

Mvg,
                        Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Mag geen probleem zijn. Je opent gewoon een nieuwe rekening bij wat door de "grote" banken een niche bank wordt genoemd. Je laat je loon gewoon verder storten op de bank waar je verplichtingen zou hebben. Laat daar voldoende geld op de rekening staan om bv. jouw hypotheek te betalen en de rest stort je door naar de "niche" rekening. Zet al de domicilëringen ook over en klaar is Kees.Vervolgens betaal je alles wat mogelijk is met de gratis VISA kaart. Zo blijft het grootste gedeelte van jouw geld op de rekening staan en hoe weinig het ook is, de intrest is mooi meegenomen. Trukken van de foor misschien, maar als de banken met jouw geld mogen spelen, mogen wij zeker proberen zo veel mogelijk uit ons eigen geld te halen.

Oh ja, ook dit nog. Die "kleine" bank, waar ik zelf bij ben, heeft praktisch in iedere wijk hier in Hasselt een kantoor. Kan je van de grote niet zeggen.

Mvg.
                          Robert

Mvg.
                          Robert
                          Joma Robert, dan zit ik met twee banken te klommelen he
                          En daarbij, dan zit ik ook niet kostenvrij bij de eerste bank.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Als je bv. een hypothecaire lening hebt, gekoppeld aan de verplichting om je loon op een grootbankzichtrekening te laten storten, is het nogal moeilijk en weinig interessant. Want dan wordt je doorgaans zwaar afgestraft als je die zichtrekening opzegt.

Anders is dat rond op een paar weken.

Comment

Alle reacties gaan hier blijkbaar voorbij aan de arrogantie die de (groot)banken de laatste jaren aan de dag hebben gelegd. Hopelijk hebben ze iets bijgeleerd.
                              Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Joma Robert, dan zit ik met twee banken te klommelen he
                                En daarbij, dan zit ik ook niet kostenvrij bij de eerste bank.
                                Klopt, maar je hebt al geen kaart meer nodig bij die eerste bank die je moet betalen (of is dat niet meer zo?) en die tweede rekening bij die niche bank kost niets. Tel uit je winst.

En heb je toevallig geen hypotheek bij de "grote" bank, wie houdt je tegen. Ik heb in elk geval dat een 5-tal jaren geleden gedaan en nog geen momentje spijt gehad.

Mvg.
                                Robert
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X