Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Network issue / ADLS Ethernet modem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Network issue / ADLS Ethernet modem

Zoals mijn vrouw wel eens durft te zeggen: help! mijn man is een PC klusser! Spijtig (gelukkig) dat hierover geen TV programma bestaat.

Na ongeveer 10 jaar heb ik besloten om mijn oude ADSL modem te vervangen door een s nieuwe D-Link 320TEthernet Modem. Het ding stond daar afgeprijsd aan 25eur... kon ik toch niet aan voorbijgaan gezien ik toch al een tijdje betaal voor een 3.3Mbit verbinding terwijl mijn oude modem mij amper 1.5Mbit gaf.

En ja, ik heb het ding kunnen installeren aan mijn D-Link router.

Wat is de situatie nu? 1 van de drie PC's heeft nu zeer snelle internet toegang maar geen access tot het netwerk meer, terwijl de andere PC's nog steeds op het netwerk zitten en toegang hebben tot bv de Home Server maar GEEN internet meer.

Het ligt niet aan de firewall want dat heb ik uitgetest. Dus moet het ergens aan de instellingen liggen.

Heeft er iemand hier ervaring mee?
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Re: Network issue / ADLS Ethernet modem

en wat zijn de ip adressen en subnetmasks van de 3 verschillende pc's ? liggen die allemaal in hetzelfde subnet ?

uw router moet via uw wan connectie met uw modem communiceren, en uw pc's moeten allemaal gewoon op uw router geconnecteerd zijn.
    To make your dreams come true, wake up

Comment

D-Link raad ik altijd af, maar goed, ik zal proberen te helpen .

Kan je eens nakijken of het default gateway adres van alle pc's het ip-adres van de router is? (zie http://www.valadissupport.nl/z021.html voor meer info)

Verder moeten alle PC's hetzelfde subnetmasker hebben en moet de router juist zijn ingesteld (hoe dat moet staat normaal in de handleiding, gegevens krijg je van je internet provider)

Groeten, Stijn
      about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
        D-Link raad ik altijd af, maar goed, ik zal proberen te helpen .

waarom, wat is er mis met d-link ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          waarom, wat is er mis met d-link ?
          Als er iemand netwerkproblemen heeft is het vaak een D-Link, andere merken zijn gebruiksvriendelijker naar mijn mening. Ze zijn natuurlijk wel supergoedkoop.
          about.me/stijnv

Comment

Gateway is inderdaad niet hetzelfde: de ene 192.168.0.1, en de andere 192.168.1.1. Subnetmakser is hetzelfde...

Moet ik dan met vast IP adressen gaan werken?

Comment

Als er iemand netwerkproblemen heeft is het vaak een D-Link, andere merken zijn gebruiksvriendelijker naar mijn mening. Ze zijn natuurlijk wel supergoedkoop.
              Ik heb hier ook problemen gehad met mijn d-link, maar die problemen lagen/liggen bij telenet, als een mens ziet wat voor arp stormen die hebben op hun netwerk, verwonderd me niks dat een netwerkkaart daardoor plat gaat. Mijn recentere linksys heeft die problemen niet. Maar het probleem zit bij telenet gesitueerd (en die mannen liggen er niet echt wakker van), d-link kan ik niet echt iets verwijten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                Gateway is inderdaad niet hetzelfde: de ene 192.168.0.1, en de andere 192.168.1.1. Subnetmakser is hetzelfde...

uw subnet zal wel een /24 zijn, 255.255.255.0 Die 2 zitten dus niet in hetzelfde subnet. Alles krijgt via dhcp een ip adres, en de router is de enige dhcp server in het netwerk

op de niet werkende computers in uw command prompt eens een dhcp release en renew doen. ipconfig /release en daarna ipconfig /renew. En als het dan nog niet werkt, eens een ipconfig /all doen en die gegevens vergelijken.
                Last edited by jdm; 25 december 2008, 00:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                  Maar het probleem zit bij telenet gesitueerd (en die mannen liggen er niet echt wakker van), d-link kan ik niet echt iets verwijten.
                  Zo in detail had ik het nog niet bekeken. Zelf nog maar pas een introductie gehad tot arp e.d.

Neen, jdm heeft dat al uitgelegd .
                  De default gateway moet natuurlijk wel naar je router verwijzen, en die moet een adres in hetzelfde netwerk hebben als de verbonden pc's. (bv. enkel laatste cijfer verschillend)
                  about.me/stijnv

Comment

Thanks. Ik heb hier alles aan de praat gekregen: gateways zijn nu dezelfde voor alle computers. Ik snap er nog niet veel van maar dit is al een grote stap voorwaarts.
                    Met dank.

Comment

Zo in detail had ik het nog niet bekeken. Zelf nog maar pas een introductie gehad tot arp e.d.
                      ...mar wel al een krachtig, door dat merk problemen, goed bezig.
                      En dat terwijl een simpele ipconfig/release en ipconfig/renew de zaak had opgelost, de huidige OS'en zijn namelijk zo sympathiek om de laatst gebruikte settings te 'onthouden'.

Comment

Allez, vandaag werkt weer niks meer. (IP address conflict).
                        Alleen nog met vaste IP adressen. Dus ik moet iets verkeerds doen.
                        Enige suggesties? Of zijn er handleidingen op het internet te vinden die mij zouden kunnen helpen?

Comment

Als het werkt met vaste IP's, zou ik die ook gewoon gebruiken. Je hebt daar het minst mizerie mee, en je PC start nog .5 sec sneller op ook ;-).

Dus :
                          gebruik IP's in dezelfde range als je router, maar voor elke PC verschillend (enkel het laatste getal).
                          Subnet : 255.255.255.0 (meer dan 254 PC's zal je wel niet hebben...)
                          gateway : IP van je router.

DNS 'sen (want er zijn er normaal 2). Afhankelijk van je provider. Als het Skynet is :

195.238.2.21 en 195.238.2.22

Meer heb je niet nodig om zowel te "netwerken" als te surfen.

Normaal moet dat via DHCP ook werken, maar als je niet veel PC's moet instellen, kan je evengoed met vaste IP's werken...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Allez, vandaag werkt weer niks meer. (IP address conflict).
                            Alleen nog met vaste IP adressen. Dus ik moet iets verkeerds doen.
                            Enige suggesties? Of zijn er handleidingen op het internet te vinden die mij zouden kunnen helpen?

dat is dat er een of andere pc hetzelfde ip adres gerkegen heeft als een ander apparaat in uw netwerk, router printer pc....

al uw ip's eens nakijken, kijken dewelke 2 die conflicteren, en zie of er geen enkele met een vast ip zit te werken, en die of dat dan ook op dhcp zetten.

uw router moet van uw adsl provider een ip adres krijgen, en die router moet dan dhcp server spelen, voor de pc's en andere apparaten die in uw netwerk staan.

Als je die ipconfig /all doet, zie je wie de dhcp server is per pc, en zie of je ergens met een vast ip zit te werken of niet. uw andere apparaten printers en dergelijke moet je natuurlijk ook nakijken

Comment

Ik ben voorlopig teruggeschakeld naar mijn oude configuratie nl. modem via USB naar 1 computer en die dan gebruiken als gateway.
                              Alhoewel, in mijn ijver ben ik vergeten die configuratie neer te schrijven: ik denk dat ik die computer een vast IP adres moet geven zodat ik die als gateway kan meegeven aan de andere computers, ja?

Het probleem met de vaste IP adressen is dat de laptop van mijn werk beveiligd is (geen admin rechten) zodat ik deze vast IP adres kan meegeven....

En al deze problemen op Kerstdag..........

edit: ouwe configuratie werkt weer - ik zoek nu hoe het verder moet met die andere modem
                              Last edited by Nickon; 25 december 2008, 12:53.

Comment

Working...
                              X