Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Network issue / ADLS Ethernet modem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Network issue / ADLS Ethernet modem

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
    Ik ben voorlopig teruggeschakeld naar mijn oude configuratie nl. modem via USB naar 1 computer en die dan gebruiken als gateway.

Ah ja, je zit hier met 2 manieren door elkaar te werken. configureer die pc eerst eens dat die geen internet connection sharing meer doet.

Schakel dan al je pc's aan op je router.... en kijk of iedere pc van je router een <> ip adres krijgt, en sluit dan je adsl modem op je router aan, en kijk of je router een ip adres op zijn wan connectie krijgt, en dan moet alles wel werken.

't is simpel zulle

je router moet op zijn wan connectie een ip adres krijgen van de provider, een ip adres dat niet in een private range ligt. 10 /8 176.16-32 /16 en 192.168.0. /24 - 192.168.254.0 /24.
    en dan moet je router een ip adres uitdelen aan je pc's (dat liefst in een private range ligt, is niet nodig, maar 't is proper )

dus je hebt router, die is afhankelijk van je adsl modem, en je hebt je pc's en andere pheriperhie, die afhankelijk zijn, van je router.

Daarom dat ik je vroeg om die ipconfig /all te doen, om te zien of wel iedereen van dezelfde dhcp server een ip adres gekregen had.

Maar nu in eerste instantie die internet connection sharing op je pc waar die usb router zit uitschakelen !
    To make your dreams come true, wake up

Comment

JDM was me weer voor, verwijderd ;-).
      about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
        JDM was me weer voor, verwijderd ;-).
        Ja soit, 'k kan er ook niks aan doen, dat ik op het ogenblik geen leven heb, en ganse dagen achter mijn mac zit
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht

't is simpel zulle
          Inderdaad !

Sorry JDM, kon het niet laten.

Voor de rest: iedereen prettig eindejaar!
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Allez, gijlie hebt mij weer moed gegeven. Ik zal er dezen avond weer eens werk van gaan maken. Want als er één ding is dat op mijn gemoed werkt, is een computer die niet werkt (ik zit gelukkig niet in de IT branche anders zou ik geen leven hebben).
            Last edited by Nickon; 26 december 2008, 10:10.
            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Alles is nu opgelost!

Na ettelijke dagen en nachten gezocht en getest te hebben, bleek mijn router het protocol PPPoA niet te ondersteunen. Aangezien ik geen verbinding kon maken met Scarlet via PPPoE, heb ik modem en router teruggebracht naar de winkel en heb ik een all-in ADSL/router van Belkin gekocht.

Scarlet heeft ondertussen de lijn omgezet naar een ADSL 20 lijn met onbeperkte download (19.95eur). En dit werkt prima.

Setup: Belkin ADSL/router --> 1Gb 8 port switch --> computers/server

Comment

Nu snap ik niet goed waarom je er een 8 poort switch tussenzet. Tenzij je natuurlijk méér dan 4 apparaten hebt om er op aan te sluiten .
                Ik veronderstel dat je toch 4 poorten op die Belkin router hebt ?
                Last edited by nete; 3 januari 2009, 10:40.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik gebruik in totaal 7 poorten van mijn Switch.
                  De switch ondersteunt 1Gb terwijl de router een 10/100Mb is.

Comment

Working...
                  X