Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van 17-55 tot... Bang & Olufsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Van 17-55 tot... Bang & Olufsen

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    Of dat het gaat klinken, daar wil ik me zelfs niet over uitspreken

Maar 't zal wel cool hangen in de living
    LOL, da's waar

Comment

Vraagje aan de kenners: mijne ouwe (22 jaar) Marantz CD speler heeft nu eindelijk de geest gegeven.
      Enige suggesties waardoor ik 'm best zou vervangen ? (Heb ook nog geen fatsoenlijke DVD speler...)
      Speel voor de rest met ouwe maar gouwe b&w dm 2000 boxen aangestuurd door een Marantz class A versterker.
      Grtz,

Comment

Ik heb een paar luidsprekers van Nederlandse origine (Etude). Ik weet zelfs niet of het merk nog bestaat. Ze zijn best stijlvol (zuiltype) en hebben me 15 jaar geleden ongeveer 30.000 Bef. gekost. Heel natuurlijke, neutrale klank. Ik heb ze verkozen boven een stel B & W's precies omdat die nogal "gekleurd" klonken. Ze worden aangedreven door een Harman Kardon versterker met een serieus vermogen en mijn cd's speel ik ook af op Harman Kardon. Die twee laatste onderdelen heb ik ongeveer 14 jaar, zonder enig defect, en ik moet zeggen dat ze nog steeds goed presteren.
        De opstelling is heel belangrijk en natuurlijk ook de aankleding van de ruimte waarin je luistert. Een beetje bona fide zaak zal je graag een installatie mee naar huis laten nemen om alles rustig te beluisteren.
        Een keten is natuurlijk maar zo goed als zijn zwakste schakel en eerlijk gezegd heb ik de hifi wereld de laatste 6 jaar niet meer zo goed gevolgd.
        Zorg dat je versterker voldoende vermogen heeft en niet te veel toeters en bellen, zodat de prijs van de versterker naar de transfo gaat en niet naar allerlei andere prullen waarvan je nooit gebruik van zult maken (Nad heeft hier een goede reputatie).
        En voor de rest luisteren hé.
        Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Wie vroeg dat ook al weer ? Mijn JBL's zijn er van 150W / 8 Ohm model TLX8, driewegs, in een klankkast van ongeveer 80cm op 40cm.
          ...
          Toch moeten die grote joekels van klankkasten er uit, en komen er kleinere in de plaats, die tegen de wand gehangen gaan worden. Toch zou ik graag dezelfde warme, zachte toon willen behouden.
          Luidsprekers van 80 x 40 zijn nog relatief kleine luidsprekers en echte joekels zou ik ze dus ook niet noemen.
          Ik weet ook wel dat heel veel mensen liever geen grote luidsprekers in huis hebben maar toch die warme klank willen hebben. Awel, dat wordt dan een probleem.
          Een goede luidspreker heeft een goede klankkast nodig en zonder die klankkast kan je gewoon nooit dezelfde klank bekomen.
          Een mooie bastoon haal je nu eenmaal uit een grotere woofer en nooit uit een kleine speaker van bijv. 8 cm en ja ... die grotere woofer gaat nu eenmaal niet in een kleine kast.
          Je kan dit deels compenseren met een actieve subwoofer (zoals Bose doet) maar het resultaat is zeker niet hetzelfde. Die systemen werken wel redelijk maar kunnen nooit tippen aan echte luidsprekers.
          Het wordt altijd een compromis ... en da's een keuze dat je zelf moet maken natuurlijk.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
            Vraagje aan de kenners: mijne ouwe (22 jaar) Marantz CD speler heeft nu eindelijk de geest gegeven.
            Enige suggesties waardoor ik 'm best zou vervangen ? (Heb ook nog geen fatsoenlijke DVD speler...)
            Speel voor de rest met ouwe maar gouwe b&w dm 2000 boxen aangestuurd door een Marantz class A versterker.
            Grtz,
            Waarom niet opnieuw een Marantz?

Comment

Working...
            X