Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van 17-55 tot... Bang & Olufsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Van 17-55 tot... Bang & Olufsen

Naar aanleiding van DIT DRAADJE, misschien eens een topic over geluid en Hifi en zo... 'k Lees hier niet veel, dus 'k weet niet of 't er is.

Persoonlijk... ik heb alles van Denon met een stel grote JBL's erbij. Geen dolby-surround dinges, maar 't ding maakt wel muziek.

Ik zou willen veranderen en upgraden... Maar wat moet het dan worden ?

Re: Van 17-55 tot... Bang & Olufsen

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    Naar aanleiding van DIT DRAADJE, misschien eens een topic over geluid en Hifi en zo... 'k Lees hier niet veel, dus 'k weet niet of 't er is.

Persoonlijk... ik heb alles van Denon met een stel grote JBL's erbij. Geen dolby-surround dinges, maar 't ding maakt wel muziek.

Ik zou willen veranderen en upgraden... Maar wat moet het dan worden ?
    En zou je nu wel upgraden naar surround? Of toch bij pure hifi blijven?

Ik ben nu zelf zoekende voor een surround speaker setje en heb volgende opties:
    - speakers uit de reference reeks van Klipsch
    - Speakerset 683 van B&W
    - Eventueel nog even kijken bij Tannoy en KEF

Wat versterker/receiver betreft zal de keuze gaan tussen Denon, Onky en Marantz
    Last edited by Sultana; 18 december 2008, 19:44.

Comment

Ik zou beginnen met eerst deftige speakers te kopen en dan een versterker dat voldoet voor die speakers.
      Mits je alles al hebt van Denon is de kans groot dat het veranderen van speakers al een hele verbetering is.
      Nu weet ik niet welke JBL's je hebt natuurlijk. Hoe ouder ze zijn hoe groter de kans dat het goede zijn.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

bij zijn de JM-labs speakers bij de betere
        ik hou niet zo van de klank van B&W
        ik heb het meer voor de klankleur van focal drivers of dus de volledige speakers van JM-labs
        Kef vind ik ook zeer goed
        ik ga een paar maal per jaar wat naar hifi-beurzen oa rotterdam
        daar kan je naar speakers luisteren van 500€ tot het tienvoudige ervan
        idem voor een versterker
        persoonlijk vind ik een buizenversterker nog steeds het mooiste klinken

Comment

Bij mij staan er Canton's (Ergo 607) waar ik best tevreden mee ben. Als geluid op de eerste plaats komt (en al de rest op de tweede plaats), ga dan resoluut voor een stereo installatie en laat de surround dingens voor wat het is...

Versterker: ik ben momenteel heel hard te spreken over Marantz (PM 8003), Pioneer (A-A9) en Rotel (RA 05) en als ik nu voor de keuze zou staan, dan zou ik kiezen tussen één van deze drie.

Mijn favoriete luidsprekers zitten bij B&W (700-reeks) en Canton (Karat en Ergo reeks), omdat deze, naar mijn gevoel een heel natuurlijk geluid geven met een heel rijk middengebied, al voeg ik daar onmiddellijk aan toe dat de nieuwe Cantons (dit jaar uitgekomen), mij niet zo erg meer aanspreken...

Maar goed: er is natuurlijk nog wel meer te vinden en veel heeft ook te maken met eigen smaak, en wat je vooral zal beluisteren. Als ik nu voor de keuze zou staan koos ik wsch voor de B&W 703 gekoppeld aan de Marantz PM 8003 (maar dat scheelt van dag tot dag... )

Te mijden merken: Bose, JBL, Harman kardon (en eigenlijk alles wat Amerikaans is), omdat die hun producten richten naar het Amerikaans publiek (veel impact, maar weinig natuurlijkheid in het geluid.)

Ik zou zeggen: veel suc6 en hou ons op de hoogte...
          http://www.digifotofreak.nl

Comment

Heb hier een ASR Emitter 1 Version Blue staan en een ASR Basis HD phonovoorversterker, deze spelen op een paar Vaessen The Box luidsprekers. Moet zeggen dat dit wel goed klinkt.
            Voor produktinformatie over ASR klik hier en voor Vaessen klik hier
            Is wel aan de prijzig kant
            Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
            www.cromagnonman.be

Comment

Als je geen films kijkt in surround blijf dan bij stereo HiFi

Je moet geen schrik hebben, je kan zeker evengoed je budget opsouperen aan 2 speakers als aan 8

Comment

b&w 683 aan een cyrus 6vs2

Jo.
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

Comment

In onze living sedert een 15-tal jaren Canton's tot volle tevredenheid. En dit met een gewone stereo-installatie zonder al die surounddinges. Onkyo versterker, Cd-speler en tuner. Zeer degelijk en goed materiaal.
                  Op mijn praktijkadres een Yamaha-versterker weer gecombineerd met Canton's. Deze installatie is zeker 20 jaar oud en nog steeds van onberispelijke kwaliteit.
                  En zeker niet besparen op de boxen, want dit is volgens mij de allerbelangrijste schakel.

Groetjes,
                  pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                    Als ik nu voor de keuze zou staan koos ik wsch voor de B&W 703 gekoppeld aan de Marantz PM 8003 (maar dat scheelt van dag tot dag... )
                    Dan zult ge toch heel rap moeten zijn zelle.
                    B&W stopt met de 700 reeks wegens commerciëel niet haalbaar.
                    De speakers zijn goed maar om winst te blijven maken zouden ze de prijs veel hoger moeten leggen en dan verkopen ze niet meer ... dus nog liever ermee stoppen.
                    Ze gaan nu een beetje extra maken van de CM-reeks.

Ook bij toeval dat ik dit te weten kom, zelf heb ik de 703 en wou nog iets bijkopen ... ga naar de winkel en die zegt "Ik moet eerst eens bellen naar de invoerder om te zien wat er nog rest".
                    Ik wou later nog een subwoofer bijkopen maar toen die zei dat er voor België nog maar eentje bleef van elke kleur heb ik die maar rap besteld.

Stom want de 800 reeks is direct een heel pak duurder en de 600 reeks is hiertegen maar een instapmodel en van klank niet vergelijkbaar.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Op de Marantz CDspeler en een zwaar getweakte Thorens TD160 na is bij mij alles zelfbouw.
                      Last edited by pol parasol; 22 december 2008, 08:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dat is echt heel jammer, ik heb namelijk een set van B&W bestaande uit 2 stuks 703 als hoofdspeakers en 4 stuks 705 met een ASW750 als bass voor mijn 7.1 surround systeem, en dat geeft een machtig 3D geluid ... het kost wat, maar zo'n luidsprekers heb je voor de rest van je leven. Toen wij enkele jaren geleden gebouwd hebben had ik al zo'n systeem in gedachte, dus de living is 'op maat' gemaakt voor zo'n systeem, met projectiescherm en lichtbakje aan het plafond, bioskoop gevoel is het zeker ... behalve als ik een nieuwe lamp moet kopen voor de projector ... wat zijn die dingen duur zeg

Enig nadeel, als de kids gaan slapen zijn moet je zo'n systeem niet meer opzetten

Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik ben de vintage toer opgegaan en heb me een set antieke (lees goedkope) B&W speakers gekocht voor 15€ (kringloopwinkel) en 200€ (ebay).

2x B&W DM2a
                          2x B&W DM12

'k heb dan nog een set DM1 uit 1968 staan (de aller aller eerste?), en een set DM4'sin gebruik geplaatst bij vrienden.
                          Mijn foto's
                          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            De speakers zijn goed maar om winst te blijven maken zouden ze de prijs veel hoger moeten leggen en dan verkopen ze niet meer ... dus nog liever ermee stoppen.
                            Ze gaan nu een beetje extra maken van de CM-reeks.

Ook bij toeval dat ik dit te weten kom, zelf heb ik de 703 en wou nog iets bijkopen ... ga naar de winkel en die zegt "Ik moet eerst eens bellen naar de invoerder om te zien wat er nog rest".
                            Ik wou later nog een subwoofer bijkopen maar toen die zei dat er voor België nog maar eentje bleef van elke kleur heb ik die maar rap besteld.

Stom want de 800 reeks is direct een heel pak duurder en de 600 reeks is hiertegen maar een instapmodel en van klank niet vergelijkbaar.

Ik voel me nu als iemand die te horen heeft gekregen dat Volkswagen stopt met de productie van de Kever...

Heel spijtig want de 7 reeks vond ik heel goed, omdat die heel veel boden voor hun prijs... Nu goed, was toch niet van plan ze onmiddellijk aan te schaffen...
                            http://www.digifotofreak.nl

Comment

Ha eens iets anders op BD.
                              Geluidsinstallaties: Ik zweer bij B&W 802 en Accuphase cd speler, voor- en eindversterker.
                              Puur genieten , maar ja, zeer duur, ik weet het
                              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Working...
                              X