Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD-kaartlezer werkt plots niet meer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SD-kaartlezer werkt plots niet meer

Hey iedereen.

Toen ik vndaag m'n foto's wou bekijken en ik dus mijn SD-kaart in m'n (interne) kaartlezer stak ging het groene lampje niet aan en de kaart werd niet gelezen.. :S

Compact flash kaart kan ik ook niet meerlezen, de usb-poort die vlak naast de SD-kaartlezer zit werkt nog wel...

Ik werk met windows XP, weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?

Ik heb de kaartlezer proberen te herinstaleren maar de computer zegt dat de kaartlezer niet werkt...
    Groetjes

CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

Re: SD-kaartlezer werkt plots niet meer

Dit kan het gevolg zijn van statische electriciteit.
    Lees nu goed wat ik schrijf.
    Je neemt de stekker van de pc uit het stopkontakt en duwt die met de ijzeren bussen tegen de grond, een waterleiding ....
    je zet de PC op, of betern, je probeert dat te doen. Je drukt wel een paar seconden de opstartknop in.
    Daarna steek je de stekker opnieuw in het stopcontact, start de PC op en kijk.
    Uit ervaring heb ik dat al veel meegemaakt en heeft te maken met een geïsoleerde opbouw van de PC. Er is geen aarding en de statische electriciteit begint parten te spelen (door die aarding vloeit die weg).
    Heb meer mee al veel PC's herstelt (vooral het lezen van kaartjes blijkt hier wel heel gevoelig voor).

Dus, prbeer eens je hele kas te aarden, evenals de stroomkabels. (losgekoppeld van stroom natuurlijk)

suc6
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Re: SD-kaartlezer werkt plots niet meer

Hey

Ik heb eerst al eens gewoon de aan/uit schakelaar die de stroomtoevoer van de computer aan of uitzet uitgezet en dan weer ingeschakeld en nu werkt de kaartlezer plots weer wel.
      Groetjes

CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

Comment

Working...
      X