Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hof??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Hof??

    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Die is er al.
    Oeps , dacht dat dit enkel de nick was , heeft blijkbaar met het netwerk hier te maken (soms doet ie het, soms niet)
    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

    Comment


    • #77
      Re: Hof??

      Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht

      Waar willen de mods met BD naartoe? Is BD er om foto's te tonen of om mensen de kans te geven iets bij te leren? Is BD er voor amateurs of voor professionals?
      Als het voor beiden is dan wordt BD al snel een uithangbord voor de profs. Lekker gratis reclame.
      Wellicht zouden foto's die door professionals gemaakt zijn uit HOF geweerd kunnen worden.
      Neem het van mijn aan, de dag dat een pro via BD aan extra werk geraakt moet nog komen ... dus als reclame zou ik het niet durven bekijken.


      Moeten we dan binnenkort ook onderscheid beginnen maken tussen geschoolde fotografen en autodidactische fotografen bij het beoordelen van een beeld? ... wat doen we dan met autodidacte pro's die een foto in de HoF scoren
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #78
        Re: Hof??

        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
        ...

        Moeten we dan binnenkort ook onderscheid beginnen maken tussen geschoolde fotografen en autodidactische fotografen bij het beoordelen van een beeld? ... wat doen we dan met autodidacte pro's die een foto in de HoF scoren

        Feliciteren, net als bij een geschoolde amateur
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #79
          Re: Hof??

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Feliciteren, net als bij een geschoolde amateur
          Daar kan ik alvast mee leven!
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #80
            Re: Hof??

            dus als reclame zou ik het niet durven bekijken.
            Wat doet een echte pro hier dan?
            Commentaar geven op beginners hun foto's alleszins niet...
            Maar dit is off topic.
            Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

            Comment


            • #81
              Re: Hof??

              Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
              Wat doet een echte pro hier dan?
              Commentaar geven op beginners hun foto's alleszins niet...
              Maar dit is off topic.
              Feedback krijgen misschien.
              Mvg Tim

              Comment


              • #82
                Re: Hof??

                Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                'k heb even heel die heisa doorgenomen... Je zou je beginnen afvragen als de HOF bij velen het verschil maakt tussen leven en dood, tussen gelukkig zijn en ongelukkig zijn... Fotografeer gewoon, geniet er van, doe je eigen ding, post, reageer, leer bij, laat anderen bijleren, steun elkaar, deel je passie... En als er dan eens een foto in de HOF komt, dan is dat toch lekker meegenomen...?

                Mvg,
                Frederic
                Treffend verwoord !!
                Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                Comment


                • #83
                  Re: Hof??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lightyear Bekijk bericht
                  Treffend verwoord !!
                  Astemblief
                  Zo kan je het ook zeggen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #84
                    Re: Hof??

                    Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                    Ik heb de HOF altijd al heel erg subjectief gevonden en heb hetzelfde als jij in post 1 ook al gesteld. Niet alleen de HOF trouwens maar ook de kritieken op de foto's.
                    Verschillende mensen delen deze mening en posten daarom ook nauwelijks of geen foto's.
                    ...
                    De HOF zie ik als hetzelfde. Het is de evaluatie van een groepje mensen.
                    Zij hebben hun mening. Ok goed, maar daar voel ik me absoluut niet aan gebonden. .
                    Nagel op de kop, en dat zal altijd zo zijn als er mensen tussen zitten voor selectie, en niet een gevoelloze 100% objectieve 'HoF-computer' ..

                    Maar ik heb daar hoegenaamd geen moeite mee, ik vind het HoF een motivatie om mijn beste werk te blijven produceren, wars van alle subjectieve invloeden .. zoveel is zeker !
                    En diene BoF op het eind bij de Kerst is voor mij dan de kers op de taart hoor, ik wacht nu al weer vol verlangen naar 'de nieuwe'
                    Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                    Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                    Comment


                    • #85
                      Re: Hof??

                      Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
                      Wat doet een echte pro hier dan?
                      Commentaar geven op beginners hun foto's alleszins niet...
                      Maar dit is off topic.
                      was het maar waar
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

                      Comment


                      • #86
                        Re: Hof??

                        Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
                        Wat doet een echte pro hier dan?
                        Commentaar geven op beginners hun foto's alleszins niet...
                        Maar dit is off topic.
                        Ik had me voorgenomen om te zwijgen

                        Een echte pro dus...
                        Die zal weinig tijd hebben om hier uren en uren achter elkaar beoordelingen te geven.
                        Of toch? Op een uurtje kan die heel veel doen.
                        Ik kan me geen pro voorstellen die niet op zelfstandige basis werkt dus zaken zijn zaken, zijn zaken.
                        Er zijn uitzonderingen maar pro zijn en gratis werken?
                        Plus ook niet vergeten dat die mensen een gezinsleven hebben.

                        Pro's kunnen via BD 'netwerken', zaken regelen of afspraken maken.
                        Misschien een tikje overdreven? Kan zijn, kan ook niet zijn.

                        Na een (zware) dagtaak en op vrijwillige basis hier beoordelingen gaan geven
                        is ook wat veel gevraagd.
                        Vergeet ook niet dat pro-fotograaf zijn, doorgaans geen luxe-beroep is.

                        Je kan je ook de vraag stellen of hier wel veel pro's zitten
                        Ik zie hier wel een aantal mensen die naar mijn mening zeer goede en mooie foto's maken.
                        En die zijn ook redelijk stil als het op beoordelingen aankomt.
                        Misschien is het hun keuze om verstandig te lijken, te zwijgen en zich nergens mee te bemoeien

                        Hoe het ook is: niemand is tot iets verplicht.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #87
                          Re: Hof??

                          Weet je wat over het algemeen de grootste hobby is van professionele fotografen?
                          Fotografie. Dus als ze hier op het forum zijn, zijn ze ws hobbyfotograaf.
                          De foto's die professioneel gebruikt worden zullen hier vaak niet te vinden zijn omdat een pro zich aan regeltjes moet houden.
                          Zo nu en dan willen ze iedereen wel mee laten genieten van hun kuntswerkjes lijkt mij maar dat zullen die foto's niet zijn.
                          Ik ga er dan ook van uit dat TS deze topic is gestart als liefhebber/hobbyist en niet als pro.


                          Gr. X.

                          P.S. Nooit in de regeltjes gelezen dat het voor pro's niet toegestaan is om reclame te maken op dit forum?

                          Comment


                          • #88
                            Re: Hof??

                            Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                            Ik ga er dan ook van uit dat TS deze topic is gestart als liefhebber/hobbyist en niet als pro.
                            Thank you. Exactly.
                            I wouldn't hang around here if I was just looking for work. Photography is still a hobby to me too.

                            I think more hobby/amateur photographers get work through BD than any pro would hope to.
                            After all, it's been said so many times on here, Pro-photographers are bandits who ask too much money, especially when there are 1000's of people here with cameras and a lot of people with more gear than most pros, many want to make money from their hobby, after all, who wouldn't?

                            And to think, I thought my opening post was pretty straight and hard, reading some of the reactions here it looks like there are plenty of very frustrated people on this forum.

                            How about this thread going a bit more .. on topic? Or is that discussion finished? If so, then I suggest those with serious frustrations start up a fresh one with your own points of interest.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Hof??

                              Ik was zinnens hier niet op te antwoorden, maar toch.
                              HOF. maw de siertuin van BD. Op basis van een selectie worden hier wekelijks een tiental foto's geplaatst gekozen door een beperkt groepje. So what ? Ik heb daar geen probleem mee en nog veel minder met de idee dat dit misschien, neen, zeker een zeer subjectief gegeven is.
                              Stel het voor als een Eurosongfestival, een Miss-verkiezing. Ook daar gelden zeer subjectieve critera. Waarom ? gewoon, omdat er geen objectieve critera bestaan. Je vindt een liedje mooi of niet, je vindt een dame knap of niet. Gelukkig maar, anders waren we allemaal dezelfde madam aan het achterna lopen (de mannen) en omgekeerd ook. Anders hadden we geen kunstzinnige cultuur, trok iedereen dezelfde foto, had iedereen hetzelfde toestel. Wat ik mooi vind, hoeft niet voor een ander mooi te zijn.
                              Het mooie voorbeeld zit hem in het gezegde: Le femmes et les couleurs, on en discute pas.
                              En laat fotografie nu juist hierop betrekking hebben. Kleuren (couleurs) en onderwerpen (femmes)
                              Meer nog, ik ben zelf de mening toegedaan dat niemand 100% achter de keuze van iets staat, je moet immers democratisch tewerk gaan en de mederheid beslist. Een meederheid van het ogenblik want voor hetzelfde geld, had je bij een andere samenstelling een andere keuze.
                              Is dit nu verkeerd ? Neen, en sorry jongens, meisjes als je daar aanstoot aan neemt want geef toe, als dit een doelstelling is.
                              Mocht ik in beoordeling van het tuinmateriaal zitten, dan weet ik voor mezelf dat foto's met HDR, zwaar gefotowinkelde foto's, macro's van beesten die meer studiowerk zijn dan realistische natuurbeelden bijna geen schijn van kans maken. Dit is subjectief. Inderdaad, maar weet er iemand mij te vertellen wat een goede, supergoede foto is ? Veel critera zijn gebasseerd op het unieke van een beeld. Wedden dat indien iemand een vogel weet te fotograferen die tegen een vleigtuig aanbotst een superscore krijgt. Wat me opvalt is dat bv modelfotografie het beste scoort met knappe grieten met goede spaarpotten ... Of daar nu iets verkeerds aan is, laat ik terzijde maar zo zitten we nu blijkbaar in elkaar. Ben ik nu sinies ? Neen. Zelf heb ik al in de HOF geprijkt met een foto die goed was, maar die ikzelf nog niet super vond en omgekeerd is ook waar. Een foto waar iedereen van zei die moet erin en uiteindelijk bij tuinafval terecht kwam.
                              Onze tuin met zijn tuinversieringen. Al eens thuis in je tuin rondgelopen en die van je buur bekeken ? Wedden dat je beide die van jezelf heel goed vindt en die van je buur, ja, dat is een smaak, een subjectieve indruk.
                              Je moet het maar hebben hé. Nu juist dei foto genomen te hebben waarvan je 200%, neen 400% zeker bent dat dit nu DE foto is en je plaatst hem in de kijkdozen... Pech, die week zijn er enkele voor jou op de ogenblik vervelende kwiebels die ook zo'n iedeeën hebben en er zijn 15 artikelen die best in de tuin mogen gezet worden. Maar het kunnen er maar tien zijn. Ja, vijf zullen pech hebben en misschien volgens jou niet de correcte.
                              Idem indien er weken zijn dat niet echt iedereen het geluk heeft gehad DE foto te nemen en er toch tien stuks als tuinartikel worden aangeboden. Gevolg. "Kunnen ze maar dat aanbieden ..."
                              Weet je, een paar jaar terug had 'Urban trad' moeten winnen. Dat was u eens een nummer. Ik beluister dat zeker nog twee tot drie keer in de maand. Jawel, ik ben er verslingerd op. Het was helaas een ander nummer dat met de prijzen ging lopen. Hoe dat nummer klonk of heette, ja, dat is me echt ontglipt. Je ziet, 't niet omdat je op het podium staat, men je later nog (h)erkent
                              Indien de tuin ervaren wordt als HET uithangbord van je doen en kunnen stel ik voor je eigen privétuin in te richten. Daar komen dan alleen maar die goede foto's in die volgens de privéeigenaar goed zijn.

                              Anderzijds kan ik wel begrip opbrengen voor de bof-gevolgen. Voor sommigen is het misschien niet leuk thuis een paar bof-delen te hebben waar je nooit in staat. Ergenis kan dan eventueel ontstaan als bij een familie-bezoek, een vriendenbezoek tot je teleurstelling moet zeggen: "Ja, ik ben niet goed genoeg, ik sta daar niet in". Misschien kan hier iets aangepast en is de voorwaarde om met bof geconfronteerd te worden niet een gevolg van het aanbod van tuinartikelen ?
                              Ja, ik zit hier speels te pennen en heb een zalig gevoel. De tuin is voor mij helemaal geen doelstelling en ik vertoef er eigenlijk heel weinig. Ik houd het liever bij fotokes nemen, het werken onder vrienden, de kameraadschappelijke SD's en voorbereidingen, fototreffens, koffieklets en dat vind ik niet in de tuin.
                              Laat de tuin zoals hij is en probeer de resultaten dan ook te relativeren. Niemand is volmaakt, ook ik niet, ook de tuinkandidaat niet, evenmin het tuinpersoneel. Iedereen probeert gewoon goed te doen en leer dat nu ook eens te apprecieren.
                              En nu ga ik me bezig houden in de serre. Ik moet tegen volgende week een vijftal planten zoeken voor de prijskamp in de cactusclub
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #90
                                Re: Hof??

                                Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                                And to think, I thought my opening post was pretty straight and hard, reading some of the reactions here it looks like there are plenty of very frustrated people on this forum.

                                How about this thread going a bit more .. on topic? Or is that discussion finished? If so, then I suggest those with serious frustrations start up a fresh one with your own points of interest.
                                Does 'pot, kettle, black' ring a bell? I've rather got the impression that this whole thread was started based on some serious frustration in the first place. But now reading this, I am most probably mistaking...

                                Comment

                                Working...
                                X