Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BT-maïs

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• BT-maïs

Nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat deze gen-gemanipuleerde maïs
    de voorplanting ernstig aantast.

Denk ook aan de maïskippen of het veevoeder waarin deze maïs wordt verwerkt.

Deze maïs wordt overal geteeld (Europa).
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: BT-maïs

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat deze gen-gemanipuleerde maïs
    de voorplanting ernstig aantast.

Denk ook aan de maïskippen of het veevoeder waarin deze maïs wordt verwerkt.

Deze maïs wordt overal geteeld (Europa).
    Heb je ook enige verwijzingen naar wetenschappelijke publicaties die deze stelling onderbouwen of komt dit enkel "uit de gazet" ?
    Ik dacht trouwens dat ggo's verbouwen in Europa verboden was ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Heb je ook enige verwijzingen naar wetenschappelijke publicaties die deze stelling onderbouwen of komt dit enkel "uit de gazet" ?
      Ik dacht trouwens dat ggo's verbouwen in Europa verboden was ?
      Ah regulus, juist gezien op WDR.
      Alles wetenschappelijk bewezen.

De industrie en hun onderzoekers doen de gekste dingen.
      Zo was er ook een test waarbij een eiwit van bonen werd geënt in erwten.
      De bedoeling was om deze erwten als veevoeder te gebruiken.
      Resultaat en totaal onverwacht: "garantie" als kankerverwekkend.

Je kan ook googlen op BT-maïs.

Gisteren had ik geen weet van dit alles regulus.
      (transgenen)

(De Amerikaanse overheid heeft dit niet onderzocht bij de toelating van Bt-gewassen.)
      Denk ook hierbij aan de opkomst van biobrandstof (uit maïs).

"Ook het verbouwen van transgene gewassen in Nederland baart ons zorgen.
      Ons land kent een opvallend groot aantal proefvelden met gemanipuleerde planten.
      Op vele plaatsen worden transgene gewassen getest,
      zonder dat er gedegen onderzoek naar de risico's voor het milieu en voor onze gezondheid plaatsvindt."

ps. pollen verplaatsen zich gemakkelijk tot 2 km... (lucht)
      - en dan zijn er nog de waterwegen.
      Last edited by theokus; 8 december 2008, 19:30.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

we gaan toch richting overbevolking (als we er nog niet zijn), dus we zijn ons eigen aan het reguleren, moet de natuur het niet doen..... je moet het zo maar zien
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          we gaan toch richting overbevolking (als we er nog niet zijn), dus we zijn ons eigen aan het reguleren, moet de natuur het niet doen..... je moet het zo maar zien
          Haha, ja.

Mocht je intussen met een Iers (ierland) accent praten Joris....
          Heb je de afgelopen een lekker koteletje gegeten ofzo?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Haha, ja.

Mocht je intussen met een Iers (ierland) accent praten Joris....
            Heb je de afgelopen een lekker koteletje gegeten ofzo?
            'k eet al 3 weken ver niks meer, problemen met de lever en de pancreas, 'k heb dus de kans om nog gezond te zijn

'k ben ook mijn eigen aan het reguleren
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Maîs uit onze contreien is meest voor veevoer, dacht ik, dus het komt in je lijf via vlees , en ik laat het in het midden of het al dan niet gezond is
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                'k eet al 3 weken ver niks meer, problemen met de lever en de pancreas, 'k heb dus de kans om nog gezond te zijn

'k ben ook mijn eigen aan het reguleren
                Howla, wist ik niet.
                Heb als kind 2 maanden in bed moeten liggen jdm.
                Lever > geen varkensvlees, geen fritten, geen snoep, geen eitjes, geen melk of andere stoffen met vet in enz. enz.
                Totaal zonder medicatie en enkel op wit brood met geschilde appelen en botermelk....en af en toe
                een beetje dun gesneden rundsvlees.

Nooit meer last gehad.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  Maîs uit onze contreien is meest voor veevoer, dacht ik, dus het komt in je lijf via vlees , en ik laat het in het midden of het al dan niet gezond is
                  Da's bijzonder kort door de bochten ..

Comment

De industrie en hun onderzoekers doen de gekste dingen.
                    Zo was er ook een test waarbij een eiwit van bonen werd geënt in erwten.
                    De bedoeling was om deze erwten als veevoeder te gebruiken.
                    Resultaat en totaal onverwacht: "garantie" als kankerverwekkend.

.
                    Vertel mij wat over "gekke" wetenschappers, ik zat er tot voor kort midden in LOL ! ..
                    Daarom vroeg ik ook of er referenties waren om de zeer eenvoudige reden dat niet alle mensen in de wetenschap tot die "gekke" groep behoren en ik weet uit ervaring dat dit soort nieuws "big scoop" is waarbij er op een of meer dichterlijke vrijheden niet gekeken wordt om het verhaal maar sappig te laten klinken .. .. meestal zie ik het dan gebeuren dat als al het opgewaaide stof gaan liggen is dat er dan van al die opgeklopte angstpsychoses, wetenschappelijk gezien weinig of niets overeind blijft, 'k heb het nog gezien ... dat neemt niet weg dat ik wel weet heb van een transgeen experiment door een firma dat *wel* fout is uitgedraaid is en de bona fide wetenschapper die de klokkenluider speelde, die werd zijn carriere kompleet gebroken. Zijn collegas zijn dan in de bres gesprongen en hebben de boel werkelijk aan de grote klok gehangen en toen zat het spel helemaal op de wagen ...
                    Ik vrees echter dat er naar het grote publiek toe te veel rookgordijnen gelegd worden door zaken uit hun context te halen en ze dan goed op te kloppen vooral door doemscenarios te schetsen ... in veel gevallen zijn de effekten maar matig onderzocht omdat er geen tijd voor was om hetgrondig te doen. De grote concerns rieken veel geld he, heel veel geld .. en daarom gaat de kost veel te ver voor de baat uit ... ie de kost en baat van het grote publiek in dit geval ..
                    FWIW

PS Wij hebben destijds nog met BT gewerkt en daar kon je bij wijze van spreken aan likken zonder gevolg ... (kwestie van ook wat te overdrijven )

Comment

Vertel mij wat over "gekke" wetenschappers, ik zat er tot voor kort midden in LOL ! ..
                      Daarom vroeg ik ook of er referenties waren om de zeer eenvoudige reden dat niet alle mensen in de wetenschap tot die "gekke" groep behoren en ik weet uit ervaring dat dit soort nieuws "big scoop" is waarbij er op een of meer dichterlijke vrijheden niet gekeken wordt om het verhaal maar sappig te laten klinken .. .. meestal zie ik het dan gebeuren dat als al het opgewaaide stof gaan liggen is dat er dan van al die opgeklopte angstpsychoses, wetenschappelijk gezien weinig of niets overeind blijft, 'k heb het nog gezien ... dat neemt niet weg dat ik wel weet heb van een transgeen experiment door een firma dat *wel* fout is uitgedraaid is en de bona fide wetenschapper die de klokkenluider speelde, die werd zijn carriere kompleet gebroken. Zijn collegas zijn dan in de bres gesprongen en hebben de boel werkelijk aan de grote klok gehangen en toen zat het spel helemaal op de wagen ...
                      Ik vrees echter dat er naar het grote publiek toe te veel rookgordijnen gelegd worden door zaken uit hun context te halen en ze dan goed op te kloppen vooral door doemscenarios te schetsen ... in veel gevallen zijn de effekten maar matig onderzocht omdat er geen tijd voor was om hetgrondig te doen. De grote concerns rieken veel geld he, heel veel geld .. en daarom gaat de kost veel te ver voor de baat uit ... ie de kost en baat van het grote publiek in dit geval ..
                      FWIW

PS Wij hebben destijds nog met BT gewerkt en daar kon je bij wijze van spreken aan likken zonder gevolg ... (kwestie van ook wat te overdrijven )
                      Een of zeg maar het probleem met al die dingen is dat ze werking hebben op lange termijn.
                      In het begin merk je er weinig van, zelfs niks.
                      Je merkt niet dat je aangetast bent of zeer langzaam ziek wordt.

Tot voor enkele jaren, concerns rieken dus veel geld, werd een bepaalde medicatie toegediend aan vrouwen die in de overgang waren.
                      Zo waren ze verlost van "flauwtes", zweten enz. enz.
                      De toepassing van die medicatie is (gelukkig) fel geminderd en ook de borstkankers....

Deze week komt nog een interessante reportage op tv over de (mafia) pharma-industrie in Duitsland.
                      Alle levels zullen aan bod komen evenals betrokkenen.

Ik mag wel zeggen dat Neels het hier goed doet .
                      Het is maar een indruk hoor.
                      Kan ook zijn dat zijn houding, kalm optreden en zijn taalgebruik
                      er voor iets tussen zit.
                      Ik heb wel één bedenking: hij kwam van VTM.
                      En wat ze "uitzenden" bij VTM.... hmmmm, gene "vette"
                      Last edited by theokus; 8 december 2008, 22:10.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Ik heb eens op PubMed gezocht, maar ik vind geen dergelijke referentie. En ter informatie, PubMed is een wetenschappelijke database die de meeste publicaties bevat al zijn de meeste betalend (tenzij je werkt of studeert aan een instelling met een abonnement). Ik heb dus enig voorbehoud bij deze stelling.

De meeste GGO's zijn overigens steriel of dat is toch de bedoeling. Zo kan de boer deze gewassen niet zelf telen en verdient het bedrijf er elk jaar weer aan.
                        Canon 350D, sigma 105 mm macro, sigma 28-135 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jorgen_R Bekijk bericht
                          Ik heb eens op PubMed gezocht, maar ik vind geen dergelijke referentie. En ter informatie, PubMed is een wetenschappelijke database die de meeste publicaties bevat al zijn de meeste betalend (tenzij je werkt of studeert aan een instelling met een abonnement). Ik heb dus enig voorbehoud bij deze stelling.
                          Daarom vroeg ik ook een verwijzing naar een *echte* publicatie omdat ik weet welke soort heisa er rond gemaakt wordt ...

De meeste GGO's zijn overigens steriel of dat is toch de bedoeling. Zo kan de boer deze gewassen niet zelf telen en verdient het bedrijf er elk jaar weer aan.
                          Dat is helaas geen noodzaak ... het inplanten van een soortvreemd gen dat ook tot expressie gebracht wordt in een plant heeft niet noodzakelijk steriliteit tot gevolg FAFAIK ... Ik ken echter de EU verordeningen niet waar ggo's moeten aan voldoen voor wat betreft voortplanting ... het is echter een angst van de wetenschap dat gemodifieerde genen zouden ontsnappen in het "wild" met de nodige problematische gevolgen vandien (en niet noodzakelijk problemen voor de volksgezondheid in de eerste plaats, stel u maar eens een onkruid voor dat resistent is aan de meeste onkruidbestrijders )

Comment

Een of zeg maar het probleem met al die dingen is dat ze werking hebben op lange termijn.
                            In het begin merk je er weinig van, zelfs niks.
                            Je merkt niet dat je aangetast bent of zeer langzaam ziek wordt.

Tot voor enkele jaren, concerns rieken dus veel geld, werd een bepaalde medicatie toegediend aan vrouwen die in de overgang waren.
                            Zo waren ze verlost van "flauwtes", zweten enz. enz.
                            De toepassing van die medicatie is (gelukkig) fel geminderd en ook de borstkankers....

Deze week komt nog een interessante reportage op tv over de (mafia) pharma-industrie in Duitsland.
                            Alle levels zullen aan bod komen evenals betrokkenen.

Ik mag wel zeggen dat Neels het hier goed doet .
                            Het is maar een indruk hoor.
                            Kan ook zijn dat zijn houding, kalm optreden en zijn taalgebruik
                            er voor iets tussen zit.
                            Ik heb wel één bedenking: hij kwam van VTM.
                            En wat ze "uitzenden" bij VTM.... hmmmm, gene "vette"
                            Ik heb een serieus probleem met de "popularisatie" van dit soort materies .. dit soort avonturen wordt meestal ondernomen door "ongeschoolden" in het vak en om er een zweem van geloofwaardigheid aan te hangen nodigen ze dan "experten" uit .. helaas zijn die dikwijls niet "neutraal" maar vertegenwoordigen ze belangengroepen .. men zou een ernstige selectie moeten doen in die "experten" en enkel academici uitnodigen die op geen enkele manier verbonden zijn met onderzoek voor die belangengroepen ... (zijn er die nog ? )

Als resultaat van dit soort gebrekkige informatie aan het grote publiek vult JMDP wat graag de niet begrepen of ontoereikende verklaringen in met wat hij zelf het liefste hoort als doemscenario en van daar uit gaat de (sneeuw)bal eindeloos aan het rollen en op den duur hoor je niets anders meer dan stadslegendes .. van de echte info schiet geen spaander meer over ..

Comment

stel u maar eens een onkruid voor dat resistent is aan de meeste onkruidbestrijders )
                              Wat doet Monsanto ?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X