Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De smaak van De Keyser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De smaak van De Keyser

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Je begrijpt me wellicht niet goed: als kind vond ik "De Kat" al ongeloofwaardig.
    Alles wat vooraf was gegaan vond ik beter.
    juist ja, nu ben ik mee Zeppos en zo ....

is waar, maar er werd wel een problematiek aangesneden, wat wel vernieuwend was

Wat ik me afvraag is ook dit: zo om de paar jaar kan men "de heren van Zichem " zien, maar een wat oudere serie als " de filosoof van Hagem" (1967) blijkt opeens niet meer te bestaan
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Zeppos en de Kat enzo nooit gezien, maar wel over horen praten.
      In mijn jeugdige jaren keken we naar Carolientje, Merlina en de parafix! Ik meen vaag te herinneren dat ik dat wel fijn vond Waarschijnlijk best om het niet terug te zien want dan gaan de jeugdherinneringen niet meer hetzelfde zijn.

Oh, en Tiktak! Niet dat daarin gesproken werd daarentegen Mijn kleuters vinden dat nog altijd schitterend en ik geniet met volle teugen mee

Comment

Haha LesC... heb ik nooit van gehoord van Pim Pandoer.
        Straf omdat ik in mijn kindertijd (en latere jeugd) mij plat heb gelezen.
        Ik ben even gaan googlen en zelfs Wikipedia kent Pim Pandoer. Dat was ook zo'n "held" die zich telkens verkleedde alvorens de booswichten te dwarsbomen. Blijkt van een NL schrijver te zijn, maar ik heb de boeken toch hier in de stille Kempen gelezen en herlezen, toen ik nog jong was...
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          juist ja, nu ben ik mee Zeppos en zo ....
          Ja, hier zijn ze allemaal: http://www.zeppos.co.uk/be_brt_vrt_series.htm
          Voor mij Zeppos I, Johan en de Alverman, Fabian van Fallada en Het zwaard van Ardoewaan als topfavorieten.
          Het geheim van Killary Harbour zou ik graag nog eens terug zien, heb ik zéér vage herinneringen aan, net als aan Zanzibar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Ja, hier zijn ze allemaal: http://www.zeppos.co.uk/be_brt_vrt_series.htm
            Voor mij Zeppos I, Johan en de Alverman, Fabian van Fallada en Het zwaard van Ardoewaan als topfavorieten.
            Het geheim van Killary Harbour zou ik graag nog eens terug zien, heb ik zéér vage herinneringen aan, net als aan Zanzibar.
            Killary Harbour, ja, vond dat ook zeer goed en spannend.
            Was in de tijd van Nonkel Bob en die zong van "kokkels en mossels...."

Dan was er ook nog Manko Kapak....

Jouw "top pol" is ook de mijne pol
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

"Terug naar Oosterdonk" moet je zeker eens bekijken, dit is inderdaad een van de beste VRT series ooit. Wat minder maar toch mooi was "Stille waters" .
              Puur jeugdsentiment en sterk gedateerd: "Zwaard van Ardoewaan" en - nu in herhaling : "Slisse en César".
              ( Wet te gij et? ... "Jaa" ...."Waroem vroagt et tan?"...)
              'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                "Terug naar Oosterdonk" moet je zeker eens bekijken, dit is inderdaad een van de beste VRT series ooit. Wat minder maar toch mooi was "Stille waters" .
                Puur jeugdsentiment en sterk gedateerd: "Zwaard van Ardoewaan" en - nu in herhaling : "Slisse en César".
                ( Wet te gij et? ... "Jaa" ...."Waroem vroagt et tan?"...)
                Haha jaja, ik kijk.
                U ook???
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Het blijft saai die "smaak"
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Awel: ik zal voor ne keer mild zijn: ik vond het gisteren redelijk goed te doen, en er zat tempo in. Persoonlijk houd ik wel van dat heen en weer flitsen tussen het heden en het verleden, en het is intussen duidelijk dat het (weer?) om een (familie)mysterie gaat dat tegen het einde van de reeks zou moeten opgelost zijn.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Awel: ik zal voor ne keer mild zijn: ik vond het gisteren redelijk goed te doen, en er zat tempo in. Persoonlijk houd ik wel van dat heen en weer flitsen tussen het heden en het verleden, en het is intussen duidelijk dat het (weer?) om een (familie)mysterie gaat dat tegen het einde van de reeks zou moeten opgelost zijn.
                      En ik ben mild t.o.v. u
                      Ik heb deze aflevering nog eens bekeken: redelijk goed te doen uiteindelijk.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

En ik ben mild t.o.v. u
                        Ik heb deze aflevering nog eens bekeken: redelijk goed te doen uiteindelijk.
                        Wat!?! Nog eens bekeken? Daar moet je wel goed gek voor zijn. Eén keer ("redelijk goed te doen") is genoeg. Bij een tweede beurt zou ik wellicht niet meer zo mild zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Wat!?! Nog eens bekeken? Daar moet je wel goed gek voor zijn. Eén keer ("redelijk goed te doen") is genoeg. Bij een tweede beurt zou ik wellicht niet meer zo mild zijn.
                          Ik heb de 2 afleveringen opgenomen LesC.
                          Je weet maar nooit
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Zojuist even naar de 4e aflevering aan't kijken en wat me opvalt is hoe jong de "oude" Helena eruit ziet (Katelijne Damen)...

Volgens de website van de serie is Helena van 1923, dus zou de oude Helena 84 jaar moeten zijn (in 2007).

Ook al hebben ze via make-up Katelijne Damen er wat ouder doen uitzien, ze ziet er in géén geval 84j uit , naar mijn mening eerder +-60 ...
                            Ze is daarenboven nog eens modern gekleed wat ze er nóg jonger doet uitzien
                            (Katelijne Damen is 48 jaar)

Comment

smaak vd K ? ... ja .. 't smaakt naar "patttenjenever" ... naar niks dus ... (ondertussen stuk code aan m'n web site herschreven ...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                                Zojuist even naar de 4e aflevering aan't kijken en wat me opvalt is hoe jong de "oude" Helena eruit ziet (Katelijne Damen)...

Volgens de website van de serie is Helena van 1923, dus zou de oude Helena 84 jaar moeten zijn (in 2007).

Ook al hebben ze via make-up Katelijne Damen er wat ouder doen uitzien, ze ziet er in géén geval 84j uit , naar mijn mening eerder +-60 ...
                                Ze is daarenboven nog eens modern gekleed wat ze er nóg jonger doet uitzien
                                (Katelijne Damen is 48 jaar)
                                Just.
                                Het lag aan de rollen, de sfeer ed. maar weer veel onverstaanbaar gebrabbel.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X