Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De smaak van De Keyser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De smaak van De Keyser

Nog geen enkele reeks gezien die vanaf de eerste aflevering insloeg als een bom.

Maarja, als er een reeks over v.b.Sint Truiden of Diepenbeek (sorry Jos ) zou gemaakt worden zal ik als Hasselaar ook wel met meer vooroordelen kijken.
    Last edited by vinstermik; 9 december 2008, 18:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
      Nog geen enkele reeks gezien die vanaf de eerste aflevering insloeg als een bom.

Maarja, als er een reeks over v.b.Sint Truiden zou gemaakt worden zal ik als Hasselaar ook wel met meer vooroordelen kijken.
      Ben nu zelf 32 jaren Hasselaar maar met een kleine "h"

Een uitdrukking als "fier op mijn stad zijn" of fier op mijn dorp of gemeente, dat heb ik nog
      nooit gevoeld vinstermik. Echt niet.
      Mij goed in mijn vel voelen vind ik belangrijker.
      De omgeving waar je woont kan hierbij wel helpen.
      En de mensen die je er kent.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik volg niks , geen reeksen meer, geen Vlaamse, Nederlandse of buitenlandse, de laatste was stille waters
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Wij hebben de keyser na 20 minuten afgezet. Ik vond het niet goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Ben nu zelf 32 jaren Hasselaar maar met een kleine "h"
            Een uitdrukking als "fier op mijn stad zijn" of fier op mijn dorp of gemeente, dat heb ik nog
            nooit gevoeld vinstermik. Echt niet.
            Mij goed in mijn vel voelen vind ik belangrijker.
            De omgeving waar je woont kan hierbij wel helpen.
            En de mensen die je er kent.
            Bwa, den ene is fier op dit, de andere op dat.
            Ik voel me, na 60 jaar nog altijd goed in Hasselt. Al moet ik toegeven dat sedert enkele jaren mijn Hasselt-gevoel ( moet dit nu met een hoofdletter of niet? ) door omstandigheden nog meer gegroeid is. 't Is zoals je zelf schrijft : zich goed voelen hangt samen zijn omgeving. Indien ik recent sommige mensen niet zou gekend hebben was het gevoel waarschijnlijk nog beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
              Wij hebben de keyser na 20 minuten afgezet. Ik vond het niet goed.
              Te weinig antwerps dialect?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                Bwa, den ene is fier op dit, de andere op dat.
                Ik voel me, na 60 jaar nog altijd goed in Hasselt. Al moet ik toegeven dat sedert enkele jaren mijn Hasselt-gevoel ( moet dit nu met een hoofdletter of niet? ) door omstandigheden nog meer gegroeid is. 't Is zoals je zelf schrijft : zich goed voelen hangt samen zijn omgeving. Indien ik recent sommige mensen niet zou gekend hebben was het gevoel waarschijnlijk nog beter.
                Denk dat ik kan volgen R*.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Ik vind dat je nog niet kan oordelen erover na de eerste aflevering. Het gaat over een volledige verhaallijn, waar een inleiding voor nodig is, zeker bij de eerste aflevering. Hiervoor moet je nu eenmaal effe geduld uitoefenen. Wat dat onverstaanbaar betreft, je kan op teletext p 888 ondertiteling vinden, of heb ik 't mis? Het geschakel tussen vroeger en nu, is een puzzel die vanzelf in mekaar zal lopen als je de volledige reeks volgt. Ik blijf alvast kijken
                  Jochenvde Photography
                  Flickr

Comment

Iets van de academie van Hasselt

yours truly

-M-
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

en iets van aan het Gerechtsgebouw aan de Havermarkt (ik denk aflevering 2)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Ja juist, die flashbacks.
                        't Is maar een mening: ik heb dat nooit gemogen ook niet in de bioscoopfilms.
                        ik had het ook ni direct door dat het flashbacks waren maar dat zal wellicht aan mij liggen
                        "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

Is iemand anders nog het optreden van "Meester Moens" (Peter Van Den Eede) opgevallen in de eerste aflevering van "De Smaak..."? Meester Moens was nogal prominent aanwezig in een vorige film/serie van Van Passel, nl. "Terug naar Oosterdonk", maar dat speelde in het Antwerpse, terwijl we hier toch "in deep Limburg" zitten, niewaar? Ik vraag me af of die figuur hier nog gaat terugkeren, of het gewoon een knipoog van Van Passel is...

Tussen haakjes, er is nogal wat gemopperd over de klankband. Ik vind over het algemeen dat de klank van Vlaamse reeksen (inclusief Witze...) ondermaats is, zeker in vergelijking met de prachtige beelden die je soms ziet. Gelukkig is er inderdaad 888...
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Is iemand anders nog het optreden van "Meester Moens" (Peter Van Den Eede) opgevallen in de eerste aflevering van "De Smaak..."? Meester Moens was nogal prominent aanwezig in een vorige film/serie van Van Passel, nl. "Terug naar Oosterdonk", maar dat speelde in het Antwerpse, terwijl we hier toch "in deep Limburg" zitten, niewaar? Ik vraag me af of die figuur hier nog gaat terugkeren, of het gewoon een knipoog van Van Passel is...

Tussen haakjes, er is nogal wat gemopperd over de klankband. Ik vind over het algemeen dat de klank van Vlaamse reeksen (inclusief Witze...) ondermaats is, zeker in vergelijking met de prachtige beelden die je soms ziet. Gelukkig is er inderdaad 888...
                            Ik heb hier de dvd's van "De Heren van Zichem": oud materiaal maar....ik heb geen moeite om iedereen te verstaan.
                            Je moet ook weten dat destijds werd gewerkt met "potlood" en "papier", bij wijze van spreken?
                            En ik kan dit bewijzen.

"Terug naar Oosterdonk" evenals de "Paradijsvogels" heb ik destijds overgeslagen.
                            Kwestie van smaak zeker? Vooral die laatste kon me geen moment boeien.
                            (veel "gekwek" en maar zingen de godganse dag... )
                            Naar "Flikken" kijken kan ik ook geen vijf minuten volhouden...
                            Witse vind ik beter.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Misschien moeten we een nieuw draadje openen over "Nederlandstalig drama", want wij hebben duidelijk een verschillende smaak [Misschien ben jij ouder dan ik (58), misschien ook niet? Misschien ligt het aan onze schoolse opleiding of culturele bagage]. Flikken (Gent) vond ik ook niet echt bijzonder, terwijl de NL reeks Flikken (Maastricht) voor mijn part een stuk beter was. De Kampioenen kan me gestolen worden.
                              De Paradijsvogels heb ik niet gevolgd, maar Terug naar Oosterdonk blijft voor mij althans de beste Vlaamse reeks die ooit gemaakt is.
                              Da's trouwens ook de enige reeks waarvan ik achteraf de DVD gekocht heb. De meeste dingen zijn geen tweede kijkbeurt waard.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                Misschien moeten we een nieuw draadje openen over "Nederlandstalig drama", want wij hebben duidelijk een verschillende smaak [Misschien ben jij ouder dan ik (58), misschien ook niet? Misschien ligt het aan onze schoolse opleiding of culturele bagage]. Flikken (Gent) vond ik ook niet echt bijzonder, terwijl de NL reeks Flikken (Maastricht) voor mijn part een stuk beter was. De Kampioenen kan me gestolen worden.
                                De Paradijsvogels heb ik niet gevolgd, maar Terug naar Oosterdonk blijft voor mij althans de beste Vlaamse reeks die ooit gemaakt is.
                                Da's trouwens ook de enige reeks waarvan ik achteraf de DVD gekocht heb. De meeste dingen zijn geen tweede kijkbeurt waard.
                                Ben een jaartje ouder LesC....
                                De tijd van "Lassy", The Texas Rangers, Armand Pien, Schipper naast Mathilde.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X