Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gestopt met roken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gestopt met roken

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
    Volhouden he!
    Ik zit vandaag aan 1 maand en 3 weken
    Ga het zeker proberen. Vandaag een wat moeilijkere dag. Maar we bijten door.
    Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Hoesten en hoesten. Ik zit nu meer te hoesten dan toen ik nog rookte. Zijn er hier die daar ook last van hebben of hadden?
      Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Voor iemand die niet al te veel met dit leven inzit is roken niet eens zo ongezond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bewaker Bekijk bericht
          Hoesten en hoesten. Ik zit nu meer te hoesten dan toen ik nog rookte. Zijn er hier die daar ook last van hebben of hadden?
          Is perfect normaal, je longen zijn zichzelf aan het reinigen, dus das

Proficiat aan iedereen die aan het stoppen/gestopt is! Immens respect, echt waar!

Zelf heb ik op dit moment simpelweg geen zin om te stoppen, dus ik ga wachten tot er nog eens zo'n moment komt waarop ik er genoeg van heb (gebeurt wel regelmatig) en volgende keer die kans ook eindelijk aangrijpen om DIRECT te stoppen ipv alleen maar voornemens te maken
          betrouwbaarder dan Mac en crasht beter dan Windows

Comment

Ik heb daar eigenlijk geen last van gehad. Maar ik denk dat dat perfect normaal is dat je zoveel hoest. Goed bezig en op de tanden bijten he!
            https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Wel eens van ontwenningsverschijnselen gehoord?

De eerste dagen "clean" zijn geen pretje maar houd vol.
              De marteling is uiteindelijk de moeite waard.
              Succes toegewenst.

Comment

Het rare is dat toen ik de eerste keer was gestopt, ik wel een beetje moest hoesten maar niet zo zoals nu.
                Ontwennings verschijnselen zijn mij bekend. Het zweten en bibberen ben ik al voorbij.
                Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

ik heb inmiddels iets meer dan een jaar niet gerookt. Ik rookte best veel, twee tot drie pakjes zware shag per week. Ik ben er ineens mee opgehouden (das niet waar, ik had omdat ik ziek was een paar dagen niet gerookt). Ik heb t ook vaak uitgesteld omdat ik dacht dat ik het niet zou kunnen, maar het blijkt best mogelijk
                  Ik heb een blog bijgehouden, misschien geeft dat nog wat inspiratie http://ikstop.wordpress.com
                  Verder wens ik alle stoppers veel succes! Het kan, gewoon volhouden.

Comment

Dat zou ik aan mijn arts vragen: Rond vreemde stoffen in de luchtpijp word er slijm aangemaakt die normaal door trilhaartjes via de slokdarm word afgevoerd. Als die haartjes door het jarenlang roken en hoesten zijn vervangen door littekenweefsel ga je misschien blijvend slijm moeten ophoesten telkens je vreemde stoffen inademt. Dat kan de tabacsrook van anderen zijn, maar soms ook alleen maar vochtige lucht.
                    Op ogenblikken dat je die vreemde stoffen kan vermijden zou het hoesten normaal niet mogen toenemen.
                    Hoesten is in ieder geval een ernstig signaal, en naast hartaandoeningen zelfs heel vaak een indicatie van een vroeg overlijden: Je longen kunnen ondanks het verwijderen van de fluimen zodanig overspoeld raken dat in de ergste gevallen aan een longtransplantatie moet worden gedacht. De helft van de patiënten wiens longen aan het dichtsllbben zijn merkt daar bovendien pas iets van als het al veel te laat is, of minimaliseren de signalen.
                    Laat je hart ondertussen dus ook maar vervangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                      Dat zou ik aan mijn arts vragen: Rond vreemde stoffen in de luchtpijp word er slijm aangemaakt die normaal door trilhaartjes via de slokdarm word afgevoerd. Als die haartjes door het jarenlang roken en hoesten zijn vervangen door littekenweefsel ga je misschien blijvend slijm moeten ophoesten telkens je vreemde stoffen inademt. Dat kan de tabacsrook van anderen zijn, maar soms ook alleen maar vochtige lucht.
                      Op ogenblikken dat je die vreemde stoffen kan vermijden zou het hoesten normaal niet mogen toenemen.
                      Hoesten is in ieder geval een ernstig signaal, en naast hartaandoeningen zelfs heel vaak een indicatie van een vroeg overlijden: Je longen kunnen ondanks het verwijderen van de fluimen zodanig overspoeld raken dat in de ergste gevallen aan een longtransplantatie moet worden gedacht. De helft van de patiënten wiens longen aan het dichtsllbben zijn merkt daar bovendien pas iets van als het al veel te laat is, of minimaliseren de signalen.
                      Laat je hart ondertussen dus ook maar vervangen.
                      Bedankt voor de bemoedigende woorde.
                      Het hoesten is ondertussen gebeterd. Het had blijkbaar iets met de tijd van het jaar te maken.
                      Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Bedankt voor de bemoedigende woorde.
                        Het hoesten is ondertussen gebeterd. Het had blijkbaar iets met de tijd van het jaar te maken.
                        Roken heeft ook zijn voordelen: wanneer u thuis toe bent aan nieuw behang dan kunt u het oude behang nog verkopen als dakleer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                          Roken heeft ook zijn voordelen: wanneer u thuis toe bent aan nieuw behang dan kunt u het oude behang nog verkopen als dakleer.
                          De rokerstaksen gaan wel op aan uw ziektekosten, dus daarmee brengt u weinig zode aan onze dijk. Maar u houd het aantal pensioengerechtigden binnen de perken.

Comment

De rokerstaksen gaan wel op aan uw ziektekosten, dus daarmee brengt u weinig zode aan onze dijk. Maar u houd het aantal pensioengerechtigden binnen de perken.
                            Dus het ene compenseert het andere.
                            Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Een roker die twee pakjes sigaretten per dag opstookt betaald in Nederland € 2600.- aan accijns en btw per jaar ofwel hij of zij blaast voor € 3500.- per jaar in de lucht en dan heb ik de lucifers nog niets eens meegerekend.
                              Een gezin waar iedereen rookt blaast in hun leven een luxe villa de lucht in.

Comment

Dus het ene compenseert het andere.
                                "u houd" Is gebiedende wijs.

Comment

Working...
                                X