Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gestopt met roken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gestopt met roken

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    Hey juppekes

Wat ik wel moet toegeven als ex-roker.

Als er nu een roker bij mij komt staan denk ik soms "heb ik vroeger ook zo gestonken uit mijne bek"
    SSSSSTTTT ik denk van wel

Comment

Net gestopt, na 1.5 dag waarin de eerste uren gemakkelijk gingen, zit ik nu te puffen en te zweten gelijk een paard
      Hopelijk gaat dit snel over!
      https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Ik blijf een zwaar verslaafde. Toen mijn vrouw een jaar of 3 geleden stopte met roken ben
        ik, om haar te helpen, overgeschakeld op sigaartjes. Dat vond ze maar vies. Daar kon ze
        wel tegen. Dus paf ik nu aan één stuk door sigaartjes.
        Ik rook al sedert mijn twaalfde. Ik ken dat inmiddels zo goed, dat roken. Ik geloof niet dat
        er iets is dat ik beter ken. En als ik er over nadenk, geloof ik ook niet dat er iets is in dit
        leven dat ik even lekker vind.
        Ik ben daar niet trots op, of blij mee, maar eerlijk in.

Met een sigaartje tussen de lippen wil ik dan ook alle ophouders sterkte wensen. Het is en
        het blijft een dure vuiligheid. Puur vergif. Paf paf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
          Net gestopt, na 1.5 dag waarin de eerste uren gemakkelijk gingen, zit ik nu te puffen en te zweten gelijk een paard
          Hopelijk gaat dit snel over!
          Het wordt elke dag iets makkelijker Tini, dus houd vol!!
          Over een paar weken weet je niet beter en is roken iets van vroeger.
          Maar dan moet je nu wel even door de zure appel bijten.

Comment

Volhouden en nog eens volhouden !
            Ik wou dat ik dat tegen mijn vrouwtje ook kon zeggen. Elk jaar maakt ze goede voornemens, maar het is nu al eind februari en en zijn el altijd excuses om het nog wat uit te stellen.
            Ik hoop niettemin dat ze het voor eens en altijd kan laten.
            Persoonlijk heb ik ook gerookt, maar heb het roken van sigaretten al 40jaar de rug toegekeerd en wel zuiver op Karakter, want toen bestonden al die middeltjes nog niet.
            Een paar jaar geleden, toen het rookverbod nog niet bestond in de restaurants, gebeurde het wel eens dat ik mij tegoed deed aan een goeie Havana na een goeie maaltijd in goed gezelschap. Dat was althans voor mij ' de ultieme hallucinatie'. Nu het niet meer mag op restaurant doe ik het ook niet meer temeer dat het een werk van een paar uur betekende.
            Maar telkens wij op verlof gaan koop ik op Zaventem toch nog een doosje Cohiba's waarvan ik er dan in Spanje, als de gelegenheid zich voordoet, een paar van oprook op het terras van ons hotel met gigantisch uitzicht op de Middellandse zee.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Al verscheidende keren gestopt met roken. De eerste keer 4 jaar volgehouden en toch herbegonnen. Nu al 10 jaar rookvrij, maar soms komt de goesting toch nog eens op. Heb rokers trouwens altijd gezellige mensen gevonden (en nu nog).
              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
              Flickr____No place to be

Comment

hier ook al 3 maanden gestopt...
                toch nog elke dag goesting zenne!
                volhouden, want het is toch echt wel gezonder!

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                Hey juppekes

Wat ik wel moet toegeven als ex-roker.

Als er nu een roker bij mij komt staan denk ik soms "heb ik vroeger ook zo gestonken uit mijne bek"
                huh... JA DUS!
                dslr4dummies

Comment

Na jaren Cory gerookt te hebben ben ik eerst naar lichtere sigaretten gegaan met als resultaat dat ik bijna twee pakjes per dag rookte, ik ben van de ene op de andere minuut gestopt met roken.
                  Mijn vrouw heeft altijd door blijven roken en na 14 jaar niet gerookt te hebben kreeg ik het weer te pakken.
                  Ik heb vervolgens weer een jaar of zeven gerookt en ben dan weer even plots gestopt en ik ben er tot op heden nog altijd vanaf, hoeveel jaar weet ik ondertussen niet meer.
                  Wat ik wel geleerd heb is dat je nooit mag zeggen dat je nooit meer rookt want zelf ben ik toen ook hervallen iets wat ik nooit had gedacht.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik vraag me wel eens af of de mensen die willen stoppen met roken en daarvoor hulpmiddelen kopen het zonder die hulpmiddelen ook zou lukken.
                    Zit het dan echt in het hulpmiddel of is het zo dat deze groep mensen gemiddeld meer is gemotiveerd om te stoppen?

En iets anders: hoeveel procent van de mensen die op 1 januari stopt houdt het meer dan een jaar vol en
                    hoeveel procent van de mensen die op een andere datum stopt houdt het meer dan een jaar vol?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                      Ik vraag me wel eens af of de mensen die willen stoppen met roken en daarvoor hulpmiddelen kopen het zonder die hulpmiddelen ook zou lukken.
                      Zit het dan echt in het hulpmiddel of is het zo dat deze groep mensen gemiddeld meer is gemotiveerd om te stoppen?

En iets anders: hoeveel procent van de mensen die op 1 januari stopt houdt het meer dan een jaar vol en
                      hoeveel procent van de mensen die op een andere datum stopt houdt het meer dan een jaar vol?
                      Gestopt op 31 maart 1997 en nooit meer herbegonnen.Ging onmiddellijk daarna op vakantie (Tenerife) en had wel stickers, maar wat me meer geholpen heeft is het feit dat mensen zagen dat ik die sticker droeg en hun medeleven betoonden.(mensen vroegen hoe lang ik al gestopt had en velen doofden zelfs hun sigaret als ze in mijn buurt kwamen)
                      Persoonlijk vind ik de steun van de omgeving het belangrijkste. Er zou iets gelijkaardigs moeten bestaan als bij AA-helpcentra maar dan voor tabakontwenning (AT helpgroep mss???)

Henri
                      lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht

...
                        Was overlaast aan bod in het programma "ook getest op mensen".

Mensen die op "karakter" stoppen met roken hebben +- 3 a 5 % kans in slagen.
                        Met hulpmiddelen waren de resultaten veel hoger, maar velen zouden ook een korte herval hebben en pas na 3 keer definitief stoppen met succes.

Mijn inziens is het ook sterk afhankelijk van je genen/verleden/opvoeding/opleiding/financieel stellen,....
                        De een mens is meer vatbaar voor verslaving dan de andere naar gelang de impact van die factoren.

Comment

Als je motivatie nodig hebt kan je best elke dag het bedrag dat je oprookte in een pot doen en na een jaar ga je daar eens goed van op reis.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

4 dagen verder en het begint toch te verbeteren. Zoals heaucheneaudt zegt, het is die zure appel. Het is vooral dat sigaretje 's morgens en dat sigaretje 's avonds dat echt bijten is. Ook als andere mensen roken is het knap lastig, maar niet aan toegeven is de boodschap.
                            Ik merk nu pas hoe die rook zo keihard stinkt Ook ik denk nu, van oh nee, ik heb echt zo gestonken naar de rook
                            Defenderke, jij hebt na 10 jaar soms nog zin? Ik mag daar gewoon niet aan denken dat dat ken gebeuren of ik hol stande pede naar de nachtwinkel
                            https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Ben al plus minus 20 jaar gestopt met roken en nog geen seconde beklaagd en absoluut geen zin meer in een sigaret , sigaar of pijp ,is allemaal de revue gepasseerd tot 3 pakjes per dag ,toen kocht men sigaretten met 3 of 5 sloffen tegelijk ,waren dat nu 10 of 15 pakjes per slof ik weet het niet juist meer . Zonder sigaret is zalig , geen gaatjes meer in kleding of salon gebrand , geen sigaret die terug in de auto binnen vliegt als ge ze buiten werpt terwijl ge rijd , geen bruine vingers en stank ,niet meer tasten en checken of men het rookgerei bij had als men vertrok en nog zo veel meer negatieve dingen als gezondheid , kostprijs .Ik ben heel blij dat ik er van af ben en zo een straf karakter heb ik ook niet hoor. Iedereen die stopt met roken hou vol en u gaat er geen spijt van krijgen.

grtjes

Comment

Ik had een half jaar nadat ik was gestopt nog steeds trek in een sigaretje na het avondeten.
                                Bij een gelegenheid die ik bijzonder genoeg vond om er toch nog ééntje te nemen was na de eerste inhalering dat verlangen weg, tot op heden.
                                Ik stikte bijna, vond het vies en was de rest van de avond misselijk.

Ik had mezelf iets leuks voor de fotohobby toebedacht van het uitgespaarde geld als ik een jaar gestopt zou zijn en heb toen de eos 50D gekocht.
                                Nu ben ik twee jaar gestopt en als ik het rekensommetje maak:
                                1 pakje sigaretten per dag a € 4,50
                                2 x 365 dagen is 730.
                                730 x €4,50 is € 3285.-

Dat is al 5 x de prijs (destijds) van de 50D en dan houd ik nog wat over.
                                Moet bij gezegd worden dat ik 15 kg ben aangekomen (zonder extra te snoepen als alternatief voor roken) en geen van mijn oude broeken nog past.
                                De kosten van nieuwe broeken moeten er eigenlijk nog af.

Ik wens je nogmaals sterkte met volhouden Tini.
                                Het is soms moeilijk maar de moeite waard.

Comment

Working...
                                X