Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 december....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1 december....

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Foto?
    Neen, spijtig ?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Neen, spijtig ?
      zie : Einstein
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

als ik na 20 jaar zou terugkeren zou ik me vooral afvragen:

EEN EURO, WAT IN HEMELSNAAM IS DAT EN WAARVOOR IS DAT GOED?is onze frank ineens niet goed genoeg meer?
        iedereen weet toch dat sinds de euro alle putten in de schatkist alleen maar dieper zijn geworden!
        allé,mij gedacht toch,of ben ik mis?
        grts; M

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meuwi Bekijk bericht
          als ik na 20 jaar zou terugkeren zou ik me vooral afvragen:

EEN EURO, WAT IN HEMELSNAAM IS DAT EN WAARVOOR IS DAT GOED?is onze frank ineens niet goed genoeg meer?
          iedereen weet toch dat sinds de euro alle putten in de schatkist alleen maar dieper zijn geworden!
          allé,mij gedacht toch,of ben ik mis?
          Wel euh, ja en neen denk ik

In 1988 bedroeg de staatschuld zo'n 188 miljard EUR (als de EURO toen zou bestaan hebben), dat was toen een slordige 136% van ons BBP, Nu twintig jaar later is de staatsschuld ongeveer 295 miljard EUR, maar dat berdag betekent nu 'nog maar' 80% van ons BBP. Volgens de Maastrichtnorm van 1992 zou dat percentage max. 60% van het BBP mogen zijn. We zijn er nog niet, maar sinds 1993 is dat percentage onafgebroken blijven dalen. Of de EURO voor ons landje een zegen was laat ik liever in het midden, maar ik vraag me af of we zonder die Europees opgelegde normen vandaag even ver hadden gestaan.

Groetjes
          K@rel
          Last edited by k@rel; 1 december 2008, 23:45.
          Is this the real life? Is this just fantasy?
          Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

bewijs van de stelling van fermat (1994)
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              bewijs van de stelling van fermat (1994)
              Fermant zat fout
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                Hey juppekes

Wat ik wel merk op mijn werk is dat de klanten in die 20 jaar

- Asocialer zijn geworden
                - Arroganter
                - Onbeleefd
                - Geen tijd meer hebben
                - Klagen dat ze geen geld meer hebben omdat alles duurder word (maar toch twee keer per jaar op reis gaan)
                - Egoïstischer
                - Enz....
                Net wat ik van de meeste commersanten kan zeggen se ...
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k@rel Bekijk bericht
                  Wel euh, ja en neen denk ik

In 1988 bedroeg de staatschuld zo'n 188 miljard EUR (als de EURO toen zou bestaan hebben), dat was toen een slordige 136% van ons BBP, Nu twintig jaar later is de staatsschuld ongeveer 295 miljard EUR, maar dat berdag betekent nu 'nog maar' 80% van ons BBP. Volgens de Maastrichtnorm van 1992 zou dat percentage max. 60% van het BBP mogen zijn. We zijn er nog niet, maar sinds 1993 is dat percentage onafgebroken blijven dalen. Of de EURO voor ons landje een zegen was laat ik liever in het midden, maar ik vraag me af of we zonder die Europees opgelegde normen vandaag even ver hadden gestaan.

Groetjes
                  K@rel
                  K@rel ik was bijna in slaap gevallen maar je hebt me klaar wakker gemaakt
                  En ik zie er nu uit zoals die smiley op het einde van de eerste zin hier boven.
                  De euro is de slappe mortel die de Europese stenen&brikken bij elkaar houdt maar dat is ook alles
                  wat bindt of Europees is.
                  De mortel is goed bedoeld maar de brikken trekken op niks
                  Onze sociale zekerheden houden de mensen in ons land nog enigszins recht.
                  Privatisering en liberalisering maken alles kapot en plak daar nog die globalisering bij.
                  Deze drie "-ingen" passen perfect bij elkaar, je zou bijna zeggen dat het afgesproken werk is.
                  Meer centen voor een paar koele, hebberige kikkers die ook géén last hebben van de huidige crisis.

Vandaag nog gehoord dat het allemaal niet zo belangrijk is als iemand een pintje drinkt in een
                  Amerikaans cafeetje omdat ze toch niks te doen hadden of een paartje die een paar honderd
                  eurokes uitgeeft voor een kamertje
                  Over normen gesproken alhoewel het geen Europese zijn.

In Duitsland (ja daar ga ik weer) moeten alleenstaande moeders leven van een paar honderd euro per maand. Merkel is daar keihard in. En zij niet alleen.
                  Als verweermiddel wordt gezegd dat er duizenden jobs zijn bij gekomen.
                  Het is wellicht een schande maar ik ga dan plat van het lachen...: triestige jobs aan hongerlonen.
                  Zo'n groot en machtig land van weleer waar 100-duizenden mensen nu kompleet aan de grond zitten.
                  Ook door die normen van Europa?
                  En in 2009 gaan de energiekosten er met min. 10% omhoog.
                  Het zal wel door de huidige crisis komen zeker?
                  Sta me toe: er wordt dankbaar misbruik gemaakt ervan.

In Nederland wordt er ook niet hard gelachen dezer dagen en zo zijn er nog Europeanen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het in ons land nog even gaat...
                  Maar dat hebben we niet aan Europa te danken meer aan die torenhoge belastingen
                  die wij met z'n allen betalen.
                  Moet je niet vragen K@rel als die mensen van de belastingen hun werk mochten doen he...
                  't Zou hier nog een klein paradijs worden: een Europees buitenbeentje.

Einde verhaal.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                    2008 --> een goedkoop huis kost 350k euro (14 miljoen)
                    In welke immobilënkrant kijk jij...?

Dit weekend nog de krant uitgepluisd, en 't viel me op dat de huizen steeds meer en meer aan 't zakken zijn qua prijs. Je kon al heel makkelijk iets vinden voor 100.000 euro, en als je handig bent en de handen uit de mouwen wil steken zelfs al voor minder geld.

Mvg,
                    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                      In welke immobilënkrant kijk jij...?

Je kon al heel makkelijk iets vinden voor 100.000 euro
                      Mvg,
                      Frederic
                      ik had het over een huis, niet over een krot of een bouwwerf of een bouwgrond waar je eerst een ruïne moet van afbreken en waar je eerst nog een pak geld moet tegenaangooien alvorens het een "huis" kan worden. Bij ons in de buurt vragen ze 50k euro per are grond dat je koopt, dan is er nog niets op gebouwd. als je voor 100k iets kan kopen .. ligt dat dan in de borinage?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                        ik had het over een huis, niet over een krot of een bouwwerf of een bouwgrond waar je eerst een ruïne moet van afbreken en waar je eerst nog een pak geld moet tegenaangooien alvorens het een "huis" kan worden. Bij ons in de buurt vragen ze 50k euro per are grond dat je koopt, dan is er nog niets op gebouwd. als je voor 100k iets kan kopen .. ligt dat dan in de borinage?
                        Je bent er niet ver langs hoor momentopname.
                        In de Walen zijn de gronden een pak goedkoper dan hier.
                        En je woont er dan ook nog niet zo opeen geplakt als hier
                        Bovendien ben je hier nog niet zomaar aan 't bouwen met al die regels...
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Armer zijn we er niet op geworden in die 20 jaar, maar armer zullen we er wel op worden in de komende 20 maand.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

tegenwoordig waant iedereen zich een pro-fotograaf OMDAT ze een spiegelreflex toestelletje voor 400 euro met kitlensje aanschaffen, waardoor hun foto's ineens onovertreffelijk zullen worden
                            dat kwam je 20 jaar terug niet tegen denk ik en daar moeten we zelf lang geen 20jaar voor teruggaan
                            5DmkIII en wat glas

Comment

Dat een brood toen precies evenveel woog bij Karel, Jozef, Pieter, alle drie bakkers en dat het brood daar precies evenveel kostte.
                              De prijzencommissie zag erop toe dat brood, een basisvoedsel, voor iedereen betaalbaar diende te zijn en de prijs dus niet vrij was en vooral eerlijk
                              Dat je voor een groot brood nu in prijsverhouding zo'n 0,62 Euro zou betalen, wit of bruin.
                              Dat je met een groot brood met vier man tot drie dagen kon eten en dat je nu met een groot brood niet voldoende hebt voor een dag.
                              Dat de prijs alsmaar duurder wordt en de grootte alsmaar kleiner.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                                Dat een brood toen precies evenveel woog bij Karel, Jozef, Pieter, alle drie bakkers en dat het brood daar precies evenveel kostte.
                                De prijzencommissie zag erop toe dat brood, een basisvoedsel, voor iedereen betaalbaar diende te zijn en de prijs dus niet vrij was en vooral eerlijk
                                Dat je voor een groot brood nu in prijsverhouding zo'n 0,62 Euro zou betalen, wit of bruin.
                                Dat je met een groot brood met vier man tot drie dagen kon eten en dat je nu met een groot brood niet voldoende hebt voor een dag.
                                Dat de prijs alsmaar duurder wordt en de grootte alsmaar kleiner.
                                Juist jong.
                                En wat zit er in dat brood?
                                Vroeger was dit meel, water en gist....
                                Stel dat je toen vier sneden at, dan kon je er even "tegen".
                                Een brood van nu is er zo door.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X