Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 december....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1 december....

Oorspronkelijk geplaatst door Ayala Bekijk bericht
    Hallo

We ( bijna) niet meer verloren rijden, omdat we een GPS hebben, en de kaarten achterwege kunnen laten.

We nu een volledige pc kunnen kopen voor de prijs van toen 1mb geheugen .

We alle informatie die we nodig hebben kunnen vinden via de pc en niet meer zo onwetend zijn.

We idereen kunnen gerust stellen als we ergens stil staan met pech, dank zij de GSM.

We nu kunnen babbelen, mekaar zien zelfs met familie in het buitenland via pc en/of GSM.

we nu op medisch gebied een heel stuk verder staan dan 20 jaar geleden.

Dat ziekten welke vroeger onherroepelijk "sterven" betekenden nu goed geneesbaar zijn.

Ongezonde en onveilige werkzaamheden moesten gedaan worden zonder afdoende
    bescherming, welke konden leiden tot slecht zien en half doof worden.

Er toen minder goede kleren waren die bechermden tegen regen en koude.

Niet alles slechter geworden is , maar er ook véél goede zaken zijn bij gekomen.

Er nu nog altijd evenveel pessimisten rondlopen.

Groetjes
    Ayala
    Ja klopt, zeker jouw laatste zin.

Jammer lopen er ook nog van deze gasten rond...
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

1988 --> analoge mobiele telefonie is marginaal en peperduur, je kan enkel bellen, en de kwalitiet trekt op niets. Iedereen heeft vaste telefoon, en als je mobiel moet belen ga je naar een telefoonhokje.
      2008 --> 3G GSM netwerk maakt mobiel internet supersnel, GSM's kunnen nog steeds gebruikt worden om te bellen, maa dat is niet meer de hoofdzaak. Meer en meer mensen zeggen de vast lijn of, en telefoonhokjes zijn zeldzaam geworden.

1988--> FAX is nog een groeiende markt, internet is zeer select groepje van accademici en militairen
      2008 --> email, internet is overal, enkele ouderen weten nog wat een fax is.

1988 --> "No time to waste
      2008 --> "No wine to taste"

1988 --> je wagen verbruikt 10 liter en je vind dat normaal, als je 8.5 liter verbruikt is dat zuinig
      2008 --> je wagen verbruikt 4.2 liter en je zegt tegen je vrienden dat ze met hun 5.2 liter verbruik een verouderde moter hebben

1988 --> je betaalt vaste huisvuilbelasting, en je mag al je vuil in de vuilniszak steken, en alles wordt meegenomen
      2008 --> je betaald per hoeveelheid vuilnis, je moet sorteren, en niet alles wordt meegenomen

1988 --> PC = 8088, 1/2 MB RAM, geen harde schijf, 1 of 2 floppydisk stations met schijfjes van 356 kb, laptop is peperduur en kan niets. moderen scholen leren je Lotus 123
      2008 --> PC = quad core, 4 GB RAM, 1 TB harde schijf, blue ray station, geen discettes meer, laptops zijn spotgoedkoop en kunnen gebruikt worden als homecinema, MS Office is de defacto standaard

1988 --> fototoestel werkt met filmpjes van 12, 24 of 36 beelden die eerst ontwikkeld moeten worden alvorens resultaat te zien
      2008 -> fototoestel is digitaal, en heeft giga's aan geheugen, genoeg voor honderden beelden per geheugenkaart, je kan je foto's dadelijk zien.

1988 --> media zijn nog respectvol
      2008 --> media zijn sensatiegeil en hebben geen respect

1988 --> sommige meisjes houden een persoonlijk dagboek bij dat met een sleutel op slot kan
      2008 --> mensen gooien hun privacy overboord en bloggen massaal, zeg maar het publieke dagboek dat niet op slot kan

1988 --> eerste discman doet walkman met casettes ouderwets lijken
      2008 --> iPhone doet MP3 speler ouderwets lijken

1988 --> microgolf oven is nog relatief duur, en niet iedereen heeft er een
      2008 --> is er leven zonder microgolf? De stoomoven wint aan populariteit

1988 --> jeugdverenigingen verzamelen oud papier om de kas te spijzen
      2008 --> je brengt zelf je oud papier naar 't containerpark

1988 --> 0.8 promille, maar niemand geneert zich om na een glas teveel nog achter het stuur te kruipen
      2008 --> 0.5 promille en er gaan al stemmen op om een nultollerantie

1988 --> Een villa kost 8 miljoen BEF
      2008 --> een goedkoop huis kost 350k euro (14 miljoen)

1988 --> Luky Luke heeft een sigaret in zijn mond in de strips
      2008 --> Luky Luke heeft een stroohalm in zijn mond in de strips (een sigaret was geen goed voorbeeld voor de jeugd)

Comment

Momentopname

Echte opnames van memorabele momenten
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ja......maar !!

Nee...Want ???

gr. J@siu !!!
          >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

Comment

In 1988 hadden we nog goede voetballers... nu ook weer maar we kruipen uit een diep dal !
            Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
            http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Het jaar 2008 loopt op zijn einde.

Stel...., stel dat een aantal mensen die er sinds 1988 niet meer zijn,
              terug een kijkje konden nemen op onze planeet en hun vroegere leefwereld.
              Waarover zouden die zich het meest verbazen?
              Dat het nederlands voetbal elftal geen EK of WK meer gewonnen heeft.
              Ook niet met Marco van Basten als trainer.
              Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
              http://www.flickr.com/photos/dollias/

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Ja ik ook

En leg me nu eens uit wat " juppekes" zijn....
                Kan ik mijn woordenschat aanvullen.

Bij ons zegt men wel eens "hey jup" als goeiedag

Dus ik dat hier ook telkens maar ik heb er iets bijgedaan tot "hey juppekes"

En nu kennen de meeste dit dat ik het niet meer kan weglaten

Als jullie Mriya niet kennen, kennen jullie mss wel hey juppekes
                Bootjes

Comment

dat Sint Elooi (mijne patroonheilige: elektrieker) nog steeds op den eersten December valt.

Er zijn nog zekerheden

Christiaan
                  Fuji Digitaal fototoestel

Comment

- Een pak en een das zijn niet meer voldoende om respect af te dwingen

- Boterhammen smeren gebeurt nu in een 'broodjesbar'

- Kinderen zijn sneller volwassen, maar blijven langer thuis wonen

- In tussentijd is er ook een periode zonder crisis geweest

Groetjes
                    K@rel
                    Is this the real life? Is this just fantasy?
                    Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cvcaelen Bekijk bericht
                      dat Sint Elooi (mijne patroonheilige: elektrieker) nog steeds op den eersten December valt.

Er zijn nog zekerheden

Christiaan
                      En van de smid...
                      Ik heb die in mijn dorp nog gekend.
                      Die heette "Jang"
                      Die "J" moet je uitspreken gelijk in het Frans "Je suis"...
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Wat me vooral nu is opgevallen, het afgelopen jaar, is dat er nogal veel over "naakt"
                        in onze media voorkwam.
                        Inderdaad; Dit is waarschijnlijk een uitvloeisel van de opwarming van de aarde.
                        Daar was 20 jaren geleden geen sprake van denk ik!
                        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

dat er anno 2008 nog steeds een taboe rust op naakt, een naakte vrouw word al snel ordinair gevonden alhoewel daar natuurlijk helemaal niks mis mee is en zelfs soms mooi!

ik toch wel ondanks er toch wel een beetje vooruitgang is gemaakt graag terug in de tijd zou willen gaan ......zeker 20 jaar terug!

dat een peperduur fototoestel niet eens in staat is een behoorlijke foto te maken ondanks al die techniek, en heel zeker dat het wel kan maar word natuurlijk tegengehouden (ik bedoel dan gewoon op het knopje te drukken mits de juiste programmastand)

dat we nog steeds ondanks de vervuiling en de moderne technologie met zeer vervuilende en lawaaimakende auto's rondcrossen , en niemand daar iets aan wil doen alhoewel de technologie aanwezig is

dat iedereen zich zonder meer neerlegd bij de immens hoge prijzen en er gewoon aan meewerkt

dat er nog steeds armoede is

dat het woord "ik" heel belangrijk geworden is ....
                          http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k@rel Bekijk bericht
                            - Een pak en een das zijn niet meer voldoende om respect af te dwingen
                            En gelukkig maar.
                            Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              En gelukkig maar.
                              Haha.
                              Tegenwoordig loop ik hier rond gelijk "Einstein", zonder die zijn verstand maar wel met
                              dito haren en een Jeans aan
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Haha.
                                Tegenwoordig loop ik hier rond gelijk "Einstein", zonder die zijn verstand maar wel met
                                dito haren en een Jeans aan
                                Foto?
                                Mvg Tim

Comment

Working...
                                X