Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gastgezinnen gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gastgezinnen gezocht

Tijdens de jaarwisseling zullen er in Brussel en grote omstreken (dus Mechelen, Gent, Leuven, Antwerpen,......) 45 000 jongeren bijeenkomen. Deze jongeren hebben 1 ding gemeen en dat is de gemeenschap van Taizé (Bourgogne).
    Ik heb mij geëngageerd om voor 150 van deze jongeren een slaapplaats te zoeken in onze parochie. Voor heel Mechelen zoeken we er 850.

Als je meer wilt weten over deze gemeenschap, hier een korte inleiding.
    "Broeder Roger verliet tijdens de tweede wereldoorlog zijn vertrouwde omgeving in Zwitserland en vestigde zich in dit verlaten dorpje.
    Hij ontving joodse vluchtelingen en daarna sloten andere broeders zich bij hem aan. De jongeren bleven niet lang weg. 60 jaar later blijven ze nog steeds komen."
    Taizé heeft geen jongerenbeweging, maar jongeren voelen zich wel heel sterk verbonden met de sfeer van Taizé.
    De broeders van Taizé moedigen de jongeren aan om in hun thuisgemeenschap ook deel te nemen aan de gelovige momenten.
    Dikwijls lukt dit niet meer, omdat jongeren zich niet meer aangesproken voelen in hun gemeenschappen.
    Eén keer per jaar komt Taizé naar buiten en trekken de jongeren met 30-40 000 naar een grootstad.
    Dit jaar komen ze massaal naar Brussel.
    Ik zou nog uren kunnen verder vertellen.
    Indien je meer wilt weten over Taizé, kan je de volgende link proberen.
    http://www.taize.fr/article6621.html

Heb je 18 minuten over, kan je een filmpje zien: http://www.taize.fr/nl_article7527.html

Misschien voel je je niet aangesproken omdat geloof je niets zegt. Wel wees gerust. Wij zoeken niet alleen gelovige mensen, maar mensen die geloven. Geloven in de jongeren, geloven in de mensen, geloven in....
    Woon je in één van de grote steden rond Brussel:
    Zegt jou dit helemaal niets, geen probleem.
    Twijfel je nog een beetje, maar zie je het niet goed zitten, mail mij en ik leg jou alles nog eens heel goed uit.

Wij zouden graag de jongeren die naar Mechelen komen (en al de andere steden) allemaal een heel warm onthaal willen bieden, en dat lukt zo niet als ze in sportzalen moeten slapen.
    Bedankt om dit te lezen.

Re: Gastgezinnen gezocht

Eigenlijk kon ik beter zwijgen
    Jezus is geboren in een stal.... niet eens in een verwarmde sportzaal.

Kon je niks regelen met het leger, bijv. de Landmacht?
    Hier en daar staan er toch kazernes zo goed als leeg...
    45.000 mensen is niet niks: eten en drinken, was en de plas enz. enz.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik wist dat er reacties gingen komen. Ik ga hier niet in discussie gaan.
      We zoeken GEEN sportzalen.
      Ik ben ervan overtuigd dat er op BD wél mensen zijn die zich willen engageren om geen 45.000 jongeren op te vangen maar 2 of drie jongeren.
      En ... die vragen GEEN warm eten. alleen een sober ontbijt en op nieuwjaarsdag een maaltijd. Wat je hen aanbiedt, beslis je zelf.
      Die jongeren zijn weg van 8 u 's morgens tot 22 u 's avonds.

Even ter verduidelijking. Ik wil hier geen discussie over al dan niet geloven.
      Graag respect voor ieders mening.

Comment

Als dit geen maatschappelijke discussie is moderator?
        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Als alleen de vraag van de TS beantwoord wordt, dan is het geen maatschappelijke discussie.
          Verder uitwijden en er een discussie van maken is niet gewenst.

Comment

Mss de kerkgemeenschap en al haar kunsschatten eens aanspreken.
            De Heer zal hen daar met open armen ontvangen.
            Merk op dat je leerkracht bent. Wellicht de schoollokalen gebruiken. Die staan toch leeg in die periode?

Henri
            lidnummer: BD0435BE

Comment

Ik vrees dat er hier in chit chat daarvoor niet genoeg volk meeleest. Best even meer populaire media proberen aanspreken zoals radio e.d., q-music / donna e.d. proberen zover te krijgen dat ze je oproep uitsturen ?
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Lut, voor ik dit postte heb ik heel duidelijk gelezen wat mocht en niet mocht.
                Mijn vraag is heel eenvoudig en zeker niet voor discussie gepost.
                Dus, jij kent mij en weet dat dit zeker niet mijn bedoeling is.
                JDM, we gaan al de kanalen gebruiken en ik dacht, hoe meer kanalen hoe beter.
                De meeste mensen kennen mij niet meer omdat ik (spijtig genoeg) niet meer fotografeer.
                Ik denk dat ik de laatste zes maanden nog niet aan 200 foto's kom, dus.... dat zegt al genoeg.
                Maar ik heb wel heel leuke herinneringen aan de mensen van BD en dacht : baadt het niet dan schaadt het niet. Maar het laatste dat ik wil is een discussie.

Comment

Wij zijn zeker niet katholiek, laat staan gelovig, maar overwegen dit, jonge mensen herbergen geeft een goed gevoel. Als de onze ver genoeg van het nest vliegen is er plaats voor andere zeg ik altijd maar...

Comment

Ik wist wel dat er mensen zijn op BD die openstaan voor anderen.

Comment

Jdm, ze zijn wakker geschoten.
                      Het staat nu in de regionale kranten, woensdag is het op het nieuws geweest, ze zijn reklame aan het maken.
                      We komen er wel.

Comment

Working...
                      X