Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geestverschijning?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geestverschijning?

Doet me nog het meest denken aan dit probleem.

Mogelijk dus een restant van een oude opname.

Comment

Guy Mortier ????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soepkip Bekijk bericht
        Na nog wat piekeren - ik ben daar al dagen mee bezig - bedacht ik dat het ook een sensorfout kan zijn.
        De Sony F828 is een al wat oudere camera en ik meen ergens gelezen te hebben dat nogal wat Sony sensoren omstreeks die tijd problemen hadden en ook kostenloos werden gerepareerd.
        Misschien is de "Geest" het eerste verschijnsel dat de sensor het gaat opgeven.

Of het is een één in de zoveel miljoen optredende fout in de electronica van het toestel...
        Mijn gedacht hé: zoals het 'voorwerp links achter het meisje verdwijnt en er rechts van het meisje een stuk komt piepen, kan het onmogelijk een sensorfout of camerafout of welke technische fout dan ook zijn. Zoiets gebeurde ofwel bij de opname zelf of achteraf in een fotobewerkingsprogramma.
        Je gaat mij toch niet vertellen dat eender welke technische fout een voorwerp achter een gefotografeerd persoon kan plaatsen...?

Mvg,
        Frederic

Comment

Nog enkele mogelijkheden:

a. Iemand uit uw familie heeft u een loer willen draaien en heeft de foto nog eens onder handen genomen in een fotobewerkingsprogramma.

b. U wilt ons een loer draaien. Dat u de foto op photobucket plaats in een map met de naam 'groteoen' is hierbij een subtiele hint.

c. Dit is een authentieke geestverschijning. Er worden ook nog steeds spoken waargenomen gekleed in een katoenen laken maar dit enkel bij opnames met een analoog toestel.

d. Duidelijk een sensorfout. Het 'intelligent error repair system' van sony heeft hier echter duidelijk z'n doeltreffendheid bewezen. Dit systeem staat nog steeds niet volledig op punt en word ook niet vermeld in de handleiding bij de camera.
          Het idee achter dit systeem is dat sensorfouten als minder storend worden ervaren wanneer ze gecamoufleerd worden als herkenbaar voorwerp.

e. U ziet spoken.

groetjes,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
            Zoiets gebeurde ofwel bij de opname zelf of achteraf in een fotobewerkingsprogramma.
            Dat laatste zal dan misschien ook wel de reden zijn dat dit eerst in Fotobewerking werd geplaatst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaert Bekijk bericht
              Nog enkele mogelijkheden:

a. Iemand uit uw familie heeft u een loer willen draaien en heeft de foto nog eens onder handen genomen in een fotobewerkingsprogramma.

b. U wilt ons een loer draaien. Dat u de foto op photobucket plaats in een map met de naam 'groteoen' is hierbij een subtiele hint.

c. Dit is een authentieke geestverschijning. Er worden ook nog steeds spoken waargenomen gekleed in een katoenen laken maar dit enkel bij opnames met een analoog toestel.

d. Duidelijk een sensorfout. Het 'intelligent error repair system' van sony heeft hier echter duidelijk z'n doeltreffendheid bewezen. Dit systeem staat nog steeds niet volledig op punt en word ook niet vermeld in de handleiding bij de camera.
              Het idee achter dit systeem is dat sensorfouten als minder storend worden ervaren wanneer ze gecamoufleerd worden als herkenbaar voorwerp.

e. U ziet spoken.

groetjes,
              het zal een loer geweest zijn, zeker weten
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                het zal een loer geweest zijn, zeker weten
                Waar komt die zegswijze vandaan denk je?

Comment

Let nu eens effe NIET op de "zwarte vest". KIjk er net onder. Ik zie de leuningen van een stoel (althans zo lijkt het voor mij), waarvan een "been" van de voorste leuning gewoon verdwijnt in het niets.

Heb je zo'n stoel in huis? Of eerder ergen gefotografeerd?

Persoonlijk denk ik aan een software fout waarbij een deel van een oude foto op een nieuwe is komen te staan. Dat hoeft niet aan de cam te liggen, kan ook aan de kaart liggen.

...of ge zijt met onze kl... aan't rammelen. Da kan ook natuurlijk.
                  http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaert Bekijk bericht
                    Waar komt die zegswijze vandaan denk je?
                    waarom dacht je dat ik een foto van een valkenier heb geplaatst ?
                    edit, sorry voor het korte off-topic intermezzo
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      Doet me nog het meest denken aan dit probleem.

Mogelijk dus een restant van een oude opname.
                      Ja! Daar lijkt het inderdaad op!!
                      Alleen heb ik geen oude opname die op dat "monster" lijkt...

@ Frederic De Smet: op de foto van de link van Control-Z is er rechts boven een hoofd te zien dat ook ergens achter verdwijnt. Dat kan dus wel ook zonder een fotobewerkingsprogramma.

@ rubenknockaert: nou, spoken zie ik niet en ik ben de enige geweest die zich met deze foto heeft bezig gehouden dus van een loer draaien is geen sprake.
                      Maar wat is het "intelligent error repair system" van Sony en wat doet dat precies?
                      Ik heb er nog nooit van gehoord...

@ Leonidas en anderen: voor de zoveelste maal - het is de originele foto en er is geen enkele bewerking toegepast.

@ Jochen: inderdaad zijn het leuningen van een stoel. Ik geloof dat ik daar wel een opname van heb, die zal ik dan later linken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                        Let nu eens effe NIET op de "zwarte vest". KIjk er net onder. Ik zie de leuningen van een stoel (althans zo lijkt het voor mij), waarvan een "been" van de voorste leuning gewoon verdwijnt in het niets.

Heb je zo'n stoel in huis? Of eerder ergen gefotografeerd?

Ik heb niet de bedoeling dit onderwerp weer te kickstarten maar ik was Jochem nog een antwoord schuldig.
                        Hier is de stoel op een foto genomen 10 seconden na de eerste foto met het Monster.

Het Monster is verdwenen maar kijk nu even naar het kleine beeldje op de schoorsteenmantel, dat als het ware gespiegeld is en bovendien omhoog gekomen met een gedeelte van de schoorsteenmantel - hier de crop:

En vergelijk dat met de Monster-foto:

En uit die foto weer een crop van het beeldje, dat volkomen normaal op de schoorsteen mantel staat:

Voor mij is het duidelijk - het betreft hier een wisselende sensor of electronica-storing van de F828.
                        Jammer, want ik gebruik die camera nog vaak.
                        En nogmaals en nu écht voor het laatst - er is niet geknoeid met de foto's!
                        Verder iedereen nog bedankt voor zijn of haar bijdragen.

Alex

Comment

Ik heb niet de bedoeling dit onderwerp weer te kickstarten maar ik was Jochem nog een antwoord schuldig.
                          Nee hoor, blijf vooral doorgaan. Ik vermaak me hier kostelijk.

Het Monster is verdwenen maar kijk nu even naar het kleine beeldje op de schoorsteenmantel, dat als het ware gespiegeld is en bovendien omhoog gekomen met een gedeelte van de schoorsteenmantel - hier de crop:
                          Dat is toch gewoon het perspectief? Je moet geen spoken gaan zien, he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                            Nee hoor, blijf vooral doorgaan. Ik vermaak me hier kostelijk.

Dat is toch gewoon het perspectief? Je moet geen spoken gaan zien, he.
                            ja plots duiken er overal spoken op zelfs in normaal evenwijdig perspectief .. haha

ik durf wedden dat er een kanjer van een zwart? wollig pluis rondvliegt in uw camera behuizing ..

Comment

Working...
                            X