Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geestverschijning?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geestverschijning?

Hopelijk zit ik in het goede forum-onderdeel maar misschien kan iemand mij helpen met een verklaring over het verschijnen van een "geest" in deze foto (rechts achter).

De foto is verkleind (niet verscherpt) maar verder op geen enkele manier bewerkt met welk programma dan ook (exif aanwezig).
    Ik kan de wat kwaadaardig uitziende "geest" niet verklaren.
    Er hing niets voor de lens en je zou nog aan een bewegend kind kunnen denken op die stoel maar met 1/30 sec zou dat er toch anders uit moeten zien dacht ik zo.
    Het moment is pakjes voor de schoorsteen van Sinterklaas.
    Iemand ideeën?

Re: Geestverschijning?

Ik zie geen geest
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

ik zie wel een zwarte veeg juist boven het kind wat het is weet ik niet.lijkt wel gefrommelt papier wat weggeworpen word
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Ah dat zwart bedoel je, ik dacht dat het een verpakte kerstboom was
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Er plakt toch toevallig geen "neuskeutel" op je lens ??? (of iets anders)

Comment

lijkt me ook papier of een plastieken zak ofzo. Ziet eruit alsof iemand in een vuilniszak verstopt zit en beweegt.
            Nikon D90 18-105mm VR

Comment

Dat kan bijna niet, want dat zwarte ding verdwijt achter 't kind op de foto. Enfin, zo zie ik het.
              Wat het is? Absoluut geen idee.
              Poltergeist?
              :-)
              http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

Comment

Ik kan me niet voorstellen dat iemand niet weet dat hij een grote zwarte hond in huis heeft.
                Het zou wel de eerste geest zijn met enig 'gewicht', het rugkussen van de sofa is namelijk ingedrukt.

Comment

Zwarte piet ?
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Bedankt voor alle reacties!

@lilybie: de pakjes waren nog niet uitgepakt dus papier kan het niet zijn.

@ Mezzaluna: als er een kind in een vuilniszak had gezeten had ik dat wel gezien en trouwens niet erg op prijs gesteld...

@ViewFinder: we hebben 20 jaar geleden een New Foundlander gehad maar nu hebben we geen hond meer.
                    Dat het rugkussen is ingedrukt zie ik niet - wel dat tussen de stoel en de bank een soort grijs gebied zit, dat je aan de onderkant er nog door heen kan kijken en dat er rechts onder het gezicht van het kind nog een stuk zwart is te zien met schaduw.

Ik hou het toch nog maar op een héél snel bewegend kind maar ik blijf het vreemd vinden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soepkip Bekijk bericht
                      @ViewFinder: we hebben 20 jaar geleden een New Foundlander gehad maar nu hebben we geen hond meer.
                      Dat het rugkussen is ingedrukt zie ik niet
                      Ik zie het kussen ook ingedrukt zijn. Als je ver inzoomt zie je de pootjes van de hond (wel kleine pootjes voor zo'n groot beest).:

Hier zie ik zelfs een stukje halsband:

Wel eng hoor.
                      Last edited by Leonidas; 20 november 2008, 21:26.

Comment

FWIW en IMHO .. voor mij is het iets wat op uw lens plakt(e), het zwarte ding zit in het vlak helemaal vooraan en de onderste rand zit over/voor de schouder van het meisje .. het zweeft trouwens "los" van elk voorwerp op de zogezegde achtergrond, als het werkelijk iets reeels is dan zou ik maar om de ghostbusters bellen

Comment

Nessie?
                          Mvg Tim

Comment

@ Leonidas: we hebben écht geen hond!

@ regulus: als het iets was geweest dat op de lens plakte dan had ik het ook op andere foto's moeten zien die vlak daarna zijn genomen en dat was dus niet zo.

Voor wie wil, hier is de link naar de volledige foto (>3 MB!)

http://i103.photobucket.com/albums/m...-1701-17-2.jpg

Comment

aaaah de grote foto!!
                              't is een michelin jasje, rood vanbuiten, zwart vanbinnen. (kan wat anders zijn, want ik zie kleuren niet zoals 't moet)
                              Maar er zit geen kindje in. Iemand zijn jas willen wegsmijten?
                              groeten
                              http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

Comment

Working...
                              X