Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Papieren telefoongids

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Papieren telefoongids

Blijkt dat het opzeggen van de papieren telefoongids niet echt een succes is.

Kan ik goed geloven: waarom moet een telefoongids op CD ettelijke tientallen euro's kosten, en waarom moet een 1207 oproep zoveel geld kosten (1,40 euro dacht ik) ?

En online kan je al niet op adres zoeken, je MOET naam en gemeente ingeven. Om vlugger verplicht te zijn de 1207 te bellen ???.

Ik wil dus direct mijn papieren gids opzeggen als ik een CD in de plaats krijg.
    Dàt zou nog eens ecologisch verantwoord zijn.

Wat zijn jullie bevindingen hieromtrent ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Papieren telefoongids

Wij hebben al jaren de papieren gids opgezegd en die ondertussen nog 1 keer ontvangen.
    Papieren gids laat u ook niet toe op adres te zoeken, je moet ook de naam kennen of je mag het ganse boek doorzoeken ... allé, de witte gids toch.

Wees blij dat de CD wat geld kost ... ander zou iedereen "met slechte bedoelingen" er maar te snel in zoeken. Voorbeeld ... een dakwerker of tuinman met wat te weinig klanten ... eens iedereen van een bepaalde straat opbellen.
    Op een CD kun je ook te veel geautomatiseerd zoeken ... ook een van de redenen dat ze er geld voor vragen.

Nu ja, aan alles is er een positieve en negatieve kant.

Wij hebben dus geen papieren versie en geen cd. Zoeken is op internet via 1207 voor mensen die je weet wonen en op de Goudengids voor bedrijven.
    Ik zoek op een jaar ook geen honderden telefoonnummers om, zodus heb ik er niet veel last van.
    Voor bedrijven is het iets anders maar die kunnen kosten inbrengen.

En wie ons wil zoeken is verloren op voorhand ... we staan er toch niet in.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Ik wil dus direct mijn papieren gids opzeggen als ik een CD in de plaats krijg.
      Ik ben het volledig met je eens
      Komt daar nog bij dat wij hier op de grens van 2 telefoongidsen wonen, zodat ik steevast de andere erbij moet vragen
      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
      BD0993BE
      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
        Komt daar nog bij dat wij hier op de grens van 2 telefoongidsen wonen, zodat ik steevast de andere erbij moet vragen
        Het is zeker 15 jaar geleden dat ik in een witte gids nog een nummer opgezocht heb.
        Blijkt dat jullie véél nummers moeten opzoeken als ik jullie verhaal lees.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Is nog altijd gemakkelijk wanneer je zonder internet zit
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Ik heb die gids al jaren niet meer en op geen enkel moment ooit gemist.
            Ik bel meestal met mensen waarvan ik het telefoonnummer heb. Als ik al eens iets moet zoeken, vind ik het steevast op internet. Mobiele nummers vind je trouwens niet snel in een witte gids.

Ik kan me inbeelden dat sommige mensen een papieren gids verkiezen, maar het opt-out principe (iedereen krijgt hem, behalve als je zegt dat je hem niet moet hebben) dat nu wordt gebruikt zou beter omgedraaid worden. Tonnen papier en energie bespaard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Op een CD kun je ook te veel geautomatiseerd zoeken ... ook een van de redenen dat ze er geld voor vragen.
              Dat hebben ze toch al in een ver verleden (toen je de gele gids CD een paar jaar gratis kreeg) toch al lang geprogrammeerd ? Ik denk dat die kost al stilaan afgeschreven moet zijn.

En ik denk dat een paar miljoen CD's een kleinere kost is dan de onoverzichtelijke papierberg.
              Ik heb de gids ook zeer zelden nodig.
              Mocht 1207 een "fatsoenlijke" vergoeding vragen voor een opzoeking (ik bedoel dan 10 cent of zoiets) dan mochten ze van mij ook de papieren gids inhouden.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Vanuit mijn functie als secretaris/jeugdleider van een vereniging moet ik ook regelmatig mensen opbellen waarvan ik geen nummer bij de hand heb. Vaak zoek ik dat op op internet. Ook heb ik wel adressenlijsten. TOch vind ik de telefoongids ook functioneel.

Het gaat nog altijd sneller dan opzoeken via internet. De computer staat niet altijd aan. Je moet naar een ander vertrek. Je moet het nummer opschrijven en weer een pen zoeken. Soms zit er een huisgenoot achter de computer.

De telefoongids ligt op de plank naast de telefoon en bewijst nog altijd zijn nut. Vooral als je snel voor het weggaan nog een paar belletjes moet plegen.
                Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                  Het gaat nog altijd sneller dan opzoeken via internet. De computer staat niet altijd aan. Je moet naar een ander vertrek. Je moet het nummer opschrijven en weer een pen zoeken. Soms zit er een huisgenoot achter de computer.
                  De telefoongids ligt op de plank naast de telefoon en bewijst nog altijd zijn nut.
                  Altijd sneller dan met de computer?
                  Als ik in de gids moet zoeken is het eerst op de juiste gemeente en dan nog eens op de juiste naam ... op die tijd heb ik dikwijls een naam ingetypt via 1207 hoor.
                  Nu ja, als ge uw computer nog moet starten is het al iets anders.
                  Voor de rest staat de telefoon hier ook bij de computer en is er niet veel plaats over om een telefoonboek kwijt te geraken.
                  Maar gelukkig voor u dat ze elk jaar nog wat bomen kappen ...
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Dat hebben ze toch al in een ver verleden (toen je de gele gids CD een paar jaar gratis kreeg) toch al lang geprogrammeerd ? Ik denk dat die kost al stilaan afgeschreven moet zijn.
                    Windows is ook al lang terugbetaald hoor ... maar software moet nu eenmaal betaald worden.
                    En ik denk dat een paar miljoen CD's een kleinere kost is dan de onoverzichtelijke papierberg.
                    Da's wat ik er ook van denk en dan vooral nog het transport.
                    Mocht 1207 een "fatsoenlijke" vergoeding vragen voor een opzoeking (ik bedoel dan 10 cent of zoiets) dan mochten ze van mij ook de papieren gids inhouden.
                    Die mensen moeten ook betaald worden hé ... ik denk niet dat die het prettig vinden om voor een armzalig loontje de ganse dag en nacht opzoekingen te moeten doen.
                    Het is misschien wel wat duur ja ...
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Uw probleem is bijna opgelost.

Vanaf 2010 geen Witte Gids meer

Minister Van Quickenborne wil geen papieren telefoonboeken meer. Volgend jaar zou de laatste keer zijn dat ze bij iedereen verdeeld worden. Nu krijgt iedereen met een vaste lijn een Witte Gids. Wie dat niet wenst, moet zich uitschrijven. Van Quickenborne wil die regeling omkeren. Al wie vanaf 2010 nog een Witte Gids wil, zal dat moeten aanvragen. Volgens de minister is de nieuwe regeling veel beter voor het milieu.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Minister Van Quickenborne wil geen papieren telefoonboeken meer. Volgend jaar zou de laatste keer zijn dat ze bij iedereen verdeeld worden. Nu krijgt iedereen met een vaste lijn een Witte Gids. Wie dat niet wenst, moet zich uitschrijven. Van Quickenborne wil die regeling omkeren. Al wie vanaf 2010 nog een Witte Gids wil, zal dat moeten aanvragen. Volgens de minister is de nieuwe regeling veel beter voor het milieu.
                        Vanaf 2010 enkel nog een Witte Gids op papier dus.
                        Geen probleem, ik vraag 'em wel aan .
                        De Gouden Gids daarentegen kan ik gerust missen.
                        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                        BD0993BE

Comment

Blijkt dat jullie véél nummers moeten opzoeken als ik jullie verhaal lees.
                          Niet echt.
                          Maar als enkel over een naam en een gemeente beschik, en ik heb een idee waar die persoon ongeveer zou kunnen wonen, zoekt een papieren telefoongids een stuk vlotter dan scrollen en klikken op internet
                          BD0993BE

Comment

Altijd sneller dan met de computer?
                            Als ik in de gids moet zoeken is het eerst op de juiste gemeente en dan nog eens op de juiste naam ... op die tijd heb ik dikwijls een naam ingetypt via 1207 hoor.
                            Nu ja, als ge uw computer nog moet starten is het al iets anders.
                            Voor de rest staat de telefoon hier ook bij de computer en is er niet veel plaats over om een telefoonboek kwijt te geraken.
                            Maar gelukkig voor u dat ze elk jaar nog wat bomen kappen ...
                            Ik ben geen belg hoor. De Nederlandse telefoongidsen vind ik aardig overzichtelijk.
                            Door die vermaldijde computers worden er alleen maar meer bomen gekapt.
                            Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Quick leest hier mee.

Comment

Working...
                              X