Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

winxp weigert updates

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• winxp weigert updates

In het weekend een zware crash gehad en ik heb via systeem-herstel een reinstaal gedaan van WinXP. (Is niet gelijk aan een herinstallatie, maar eerder een repair waardoor alle programm's, parameters bewaard blijven.
    Bij de activation-key kreeeg ik geen connectie via het net en dan maar telefonisch activatie doorgegeven.
    WinXp werkt weer correct, maar, ik kan niet meer updaten.
    Bij Windows-update word ik gewoon naar de MSN-url omgeleid.
    Weet iemand wat er fout gaat, hoe ik dit kan oplossen ? Ik kan ook niet meer op de update-sites van windows ...

thx

Wim
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Re: winxp weigert updates

Ik heb vorig weekeinde een wreed zieke PC van een collega van mijn vrouw onder handen genomen en die had oa. hetzelfde fenomeen. De rechstreekse reden voor dit gedrag waren gewijzigde DNS-servers in de TCP/IP-configuratie. ik heb toen ergens gevonden dat dit blijkbaar één van de symptomen is van Trojan.Vundo, waarmee die PC besmet was. Nu was die PC vergeven van de spyware & de virussen, maar die Vundo was de hardnekkigste. Bij Symantec kan je er een removal tool voor downloaden.

Succes!!

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Als je na een installatie geen updates kan gaan halen is gewoonlijk de datum niet correct.

Zie eens naar de datum op je pc.....is een mogelijkheid.
      Groetjes
      ----JO

Comment

thx,
        Heb uiteindelijk gevonden dat, indien een URL niet gevonden wordt, er een redirect naar MSN.com gebeurt. Dit heb ik dan veranderd.
        Daarna nagecheckt hoe het komt dat de update-software van microsoft naar een niet te vinde url stuurt.
        door een file-check gevonden dat het updateprogje 2 bytes verschilde. Een replace gedaan en nu lukt het wel weer.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
        X