Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloze muis + klavier, lange afstand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Draadloze muis + klavier, lange afstand

Voor de fotoclub ben ik op zoek naar een draadloze muis + klavier dat werkt tot op een afstand van zo'n 6 meter van de computer.
    De meeste combinaties werken tot ongeveer 1,5 meter, en beginnen dan al te haperen.

Het moet geen duur spul zijn met alle mogelijke opties, als het maar betrouwbaar werkt.

Via Google heb ik wel een Iogear GKM 541RA gevonden, maar omdat het draadloos materiaal is zou dat problemen kunnen geven bij de import vanuit de USA...
    Since 1999, we've paid our members over $3.6 Billion in Cash Back. Join now for an extra 10% Cash Back boost. Shop 3,500+ stores using coupons or cash back!

Ik heb net even mijn draadloze Logitech laptop-muis getest, en die werkt nog heel goed op 5 meter afstand (verder kan ik niet, want dan moet ik naar buiten en zie ik de monitor niet meer)
    Last edited by Black B@ndit; 14 november 2008, 23:04.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Re: Draadloze muis + klavier, lange afstand

Ik heb even m'n draadloze Cherry muis getest, en die haalt meer dan 8 meter...
    Draadloos klavier gebruik ik niet...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Met mijn Logitech draadloos klavier en muis kan ik in de plaats hiernaast gaan en dan werkt die nog. Dus met muur tussen zelfs een zestal meter.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra-boy Bekijk bericht
        Ik heb even m'n draadloze Cherry muis getest, en die haalt meer dan 8 meter...
        Draadloos klavier gebruik ik niet...
        De muis zal waarschijnlijk niet zo'n groot probleem zijn, mijn draadloze muis werkte ook goed in het clublokaal.
        Maar we hebben een muis + toetsenbord nodig...
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Met mijn Logitech draadloos klavier en muis kan ik in de plaats hiernaast gaan en dan werkt die nog. Dus met muur tussen zelfs een zestal meter.
          Welk type Logitech is dat, want het is niet zeker dat ze allemaal werken op die afstand.
          BD0338BE

Comment

normaal gaat eender welk klavier en muis met bluetooth verbinding ver genoeg raken...
            vb: mx 5000 van logitech maar wordt wel niet meer gemaakt dacht ik
            Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Welk type Logitech is dat, want het is niet zeker dat ze allemaal werken op die afstand.
              Da's de MX3200 dat ik heb, mijn vorige MX3000 kon dit ook.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Da's de MX3200 dat ik heb, mijn vorige MX3000 kon dit ook.
                Dit had ik net gevonden over de Logitech 3200 (nog voor ik je laatste bericht gelezen had):

Nadelen

Het komt soms voor dat een toetsaanslag niet wordt geregistreerd of met vertraging doorkomt. Hierdoor krijg je dubbele aanslagen. De afstand die mogelijk is tussen de bluetooth-ontvanger kan maar beter niet te groot zijn. Hoe verder weg, hoe vaker uitval (ik haal nog niet eens een meter).
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Dit had ik net gevonden over de Logitech 3200 (nog voor ik je laatste bericht gelezen had):

Nadelen

Het komt soms voor dat een toetsaanslag niet wordt geregistreerd of met vertraging doorkomt. Hierdoor krijg je dubbele aanslagen. De afstand die mogelijk is tussen de bluetooth-ontvanger kan maar beter niet te groot zijn. Hoe verder weg, hoe vaker uitval (ik haal nog niet eens een meter).
                  Waar die uitleg vandaan komt weet ik niet maar de MX3200 is GEEN bluetooth.

Ik wil net geen klavier met bluetooth-ontvanger omdat de meesten niet werken in het BIOS.
                  De bluetooth wordt te laat opgestart en je kan niet op F10 of dergelijke klikken tijdens het booten.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

De MX5500 is wel bluetooth en heeft als specifieke vermelding :

Gemakkelijke, betrouwbare verbindingen en uitgebreid bereik.
                    Draadloze Bluetooth®-technologie: Betrouwbare, draadloze verbinding tot op 10 meter afstand.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Mijn "cheap" medion klavier gaat tot op ca 4 m. Misschien een dom idee maar het ontvangertje hangt aan een ca 80 cm lang USB kabeltje , als je zo'n kabel verlengt (bv 1.5m) en je plaatst de ontvanger wat hoger en in het midden van het lokaal, dan los je toch je probleem gedeeltelijk op en kan je het klavier in een redelijk perimeter rond de ontvanger gebruiken?
                      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Ik denk dat ik best volgende week naar een grote computerwinkel (zodat ik een "lange afstands test" kan doen) ga om daar een paar combinaties uit te testen.

Bij het zoeken naar informatie kom je toch tegenstrijdige zaken tegen.

Ik heb ooit bij den Aldi een draadloze muis gekocht, op de verpakking staat dat die tot 1,5m van de ontvanger werkt, ik heb ze net even getest, en op die afstand houdt die het ook werkelijk voor bekeken... Omdat die niet goed in de hand lag heb ik die bijna nooit gebruikt.
                        BD0338BE

Comment

Het bijhorend draadloos muisje heb ik hier gewoon vervangen door eentje met USB kabeltje omwille van onbetrouwbare verbinding ( heel lastig tijdens gamen!) met hetzelfde ontvangertje van het klavier, en omdat ik het batterijverbruik veel te hoog vond . Klavier werkt al 3 jaar op dezelfde batterijtjes.
                          'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Zelf testen is inderdaad het beste, zelfs tussen twee identieke klavieren kan al een verschil zitten.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ik ben net terug van een grote computerwinkel (de grootste in Turnhout en omstreken), maar daar kon ik niets testen.
                              Volgens de verkoper zouden alle draadloze klavieren en muizen zonder problemen tot op 5-6 meter werken, en daarom had ik een "Microsoft Wireless Desktop 1000" setje meegenomen.
                              Toen ik de doos thuis opende zag ik al drekt iets van "maximum 1,8 meter" op een van de papiertjes staan, en dat was ook meteen de maximale afstand waarbij de muis nog werkte (het toetsenbord werkte zo'n 40cm verder ook nog).

Ik ben dus direkt terug naar Turnhout gereden en heb dan gelukkig mijn geld teruggekregen (normaal geven ze alleen een aankoopbon terug, maar na een beetje aandringen kreeg ik het geld toch cash terug).

Omdat ik geen ander setje kon testen heb ik dus ook niets anders meegebracht...
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X